Zichtbaar maken van vertrek chatters uit de chat

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
zoef

Zichtbaar maken van vertrek chatters uit de chat

Bericht door zoef » 01 mar 2013, 12:12

Ik heb mChat en deze werkt prima. Het is ook een leuke chatvorm.
Ik mis alleen één ding en dat is:

Je kan niet zien of iemand die uit de chat vertrekt, daar ook echt weg is gegaan.
Is dat op de één of andere manier zichtbaar te maken/krijgen?

Groetjes,
Folkert
Het is niet eenvoudig om het geluk in jezelf te vinden, maar ergens anders vind je het zeker niet

Pola
Contacteer:

Re: Zichtbaar maken van vertrek chatters uit de chat

Bericht door Pola » 01 mar 2013, 13:41

zoef schreef:Je kan niet zien of iemand die uit de chat vertrekt, daar ook echt weg is gegaan.
Is dat op de één of andere manier zichtbaar te maken/krijgen?
Ik heb zelf de mChat niet geinstalleerd, dus ken de werking niet precies.
Bedoel je dat wanneer een gebruiker uitlogt op het forum, dat deze dan nog steeds in de lijst met chattende gebruikers staat?
Als je iets anders bedoelt, wat bedoel je dan precies met "Je kan niet zien of iemand die uit de chat vertrekt, daar ook echt weg is gegaan."? Wanneer vind jij dat iemand de chat verlaten heeft?
HGN op phpbb.com

zoef

Bericht door zoef » 01 mar 2013, 13:58

Bedoel je dat wanneer een gebruiker uitlogt op het forum, dat deze dan nog steeds in de lijst met chattende gebruikers staat?
Als je iets anders bedoelt, wat bedoel je dan precies met "Je kan niet zien of iemand die uit de chat vertrekt, daar ook echt weg is gegaan."? Wanneer vind jij dat iemand de chat verlaten heeft?
Ik bedoel inderdaad dat als iemand aan de chat meedoet en deze dan verlaat (en ook zegt uit te loggen op het forum), dat die persoon dan wel blijft staan in het chatscherm waar de anderen dan nog aan het chatten zijn.
Zo lijkt het alsof die persoon er nog steeds is, maar niks meer zegt.
Je weet dan niet of die persoon ook echt weg is gegaan, of ondertussen nog gewoon mee zit te lezen.

Ik zou liever meteen kunnen zien of iemand ook daadwerkelijk de chat heeft verlaten.
Is dat zichtbaar te maken in het chatscherm zelf? (of ergens anders)
Het is niet eenvoudig om het geluk in jezelf te vinden, maar ergens anders vind je het zeker niet

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 02 mar 2013, 00:25

zoef schreef:
Ik bedoel inderdaad dat als iemand aan de chat meedoet en deze dan verlaat (en ook zegt uit te loggen op het forum), dat die persoon dan wel blijft staan in het chatscherm waar de anderen dan nog aan het chatten zijn.
Heb je dit zelf geprobeerd door uit te loggen op het forum en dan als gast in de chat te kijken of en hoelang je naam dan nog blijft staan?
HGN op phpbb.com

zoef

Bericht door zoef » 02 mar 2013, 12:01

Heb je dit zelf geprobeerd door uit te loggen op het forum en dan als gast in de chat te kijken of en hoelang je naam dan nog blijft staan?
Ik heb dit gezien toen iemand zei de chat te gaan verlaten, omdat-ie naar bed ging. Die persoon moest er de volgende morgen namelijk weer vroeg uit.
Er werd op de chat afscheid genomen en ik ging met een ander nog een tijd door op de chat.
Al die tijd bleef de vertrokken persoon met eigen avatar afbeelding en naam in het chatscherm staan.
Ik ken deze persoon, dus ik weet dat deze ook echt is vertrokken, maar het lijkt dus alsof-ie er nog steeds is dan.
Op dit moment zie ik dat er in de chat werd gereageerd met "mmm" door @ Gast - 02 maart 2013, 11:06 uur.
Ik neem aan dat jij dat was Pola. Hoe dan ook, deze persoon lijkt dus nog steeds in de chat te zitten, terwijl er bij "Wie is online?" alleen ikzelf wordt aangegeven.
Die Gast in de chat moet dus al weg zijn. Maar in de chat staat-ie er nog steeds. .

Wat je dan nu nog steeds ziet is dit: Afbeelding
En het is nu 13:09 uur
Op dit moment heb ik de reactie van de Gast verwijderd.
Bij de chat staat ook dat deze om de 10 sec. wordt vernieuwd. Moet die vernieuwing misschien een vertrek uit de chat laten zien? En dat deze mogelijk niet goed werkt?

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 02 mar 2013, 23:58

Ik was die gast niet.

Ik zou toch zelf even proberen hoe de chat om gaat met uitgelogde leden: Plaats iets in de chat, log uit op je forum en kijk vervolgens als gast of je naam langer dan de ververs tijd vna 10 seconden in de lijst met actieve chatters blijft staan.
HGN op phpbb.com

zoef

Bericht door zoef » 03 mar 2013, 11:40

Pola schreef:Ik was die gast niet.

Ik zou toch zelf even proberen hoe de chat om gaat met uitgelogde leden: Plaats iets in de chat, log uit op je forum en kijk vervolgens als gast of je naam langer dan de ververs tijd van 10 seconden in de lijst met actieve chatters blijft staan.

Ik heb gedaan wat je zei en ben om 11.16 uur naar de chat gegaan en heb daar een bericht achtergelaten.
Ik sta nog steeds in die chat (11.40 uur).
Als je klikt op In totaal zijn er 2 gebruikers aan het chatten (gebaseerd op gebruikers die actief waren gedurende 1 uur ), dan is er dit te zien: In totaal zijn er 2 gebruikers aan het chatten ( gebaseerd op gebruikers die actief waren gedurende 1 uur )
Folkert,
Het beheer

Dat betekent volgens mij dat deze namen een uur lang zichtbaar blijven.

Ik kan verder op het forum ook geen andere lijst vinden die aangeeft wie er aan het chatten is.
Misschien moet ik de tijd waarin wordt aangegeven wie er aan het chatten is aanpassen en dat uur veranderen in één minuut? of 10 seconden?
Maar dan komt de vraag: "Kan dat? en hoe doe ik dit? en waar moet ik dan zijn om dat te kunnen doen?"

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 03 mar 2013, 16:11

zoef schreef:Ik heb gedaan wat je zei en ben om 11.16 uur naar de chat gegaan en heb daar een bericht achtergelaten.
Ik sta nog steeds in die chat (11.40 uur).
Het belangrijkste vertel je hier niet. Heb je uitgelogd nadat je het bericht achtergelaten hebt?
HGN op phpbb.com

zoef

Bericht door zoef » 03 mar 2013, 18:31

Het belangrijkste vertel je hier niet. Heb je uitgelogd nadat je het bericht achtergelaten hebt?
Ik heb me uitgelogd en was na een half uur nog als chattend geregistreerd. Ondanks de verversing van 10 seconden en ondanks de verversing van 30 seconden bij de regel van hoeveel mensen er aan het chatten waren.
Ik keek toen dus al gast.
Pas na een uur werd ik niet meer geregistreerd als een chatter.
De chatberichten blijven trouwens wel staan, maar dat vind ik geen probleem. Dat kan weggehaald worden

Toevoeging:
Ik heb al gevonden hoe je de tijd kunt verkorten waarin een uitgelogde chatter in de lijst van actieve chatters blijft staan. Heb gewoon niet goed gekeken, sorry :oops: . In het beheerderspaneel bij .MOD staat deze optie:

[color=#BF0000]Gebruikerssessie:
Zet de hoeveelheid tijd, in seconden, totdat een gebruikers sessie wordt beïndigd in de chat. Stel 0 in om uit te schakelen.
Je bent gelimiteerd tot de forum configuratie instellingen voor sessies welke op het moment is gezet op 3600 seconden[/color]

Ik had in het hokje 0 gezet en daarom werd de sessie tijd gezet op het maximale, dus 3600 sec.
En dat is precies dat uur waarin chatters in de lijst van actieve chatters geregistreerd bleven staan. Ik heb in het hokje nu 30 sec. ingevuld. En als die zijn verstreken, sta je niet meer in de lijst met actieve chatters.
Excuses dat ik je tijd zo nutteloos in beslag heb genomen, maar toch weer hartstikke bedankt dat je wilde helpen

Vr. groet,
Folkert

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 03 mar 2013, 23:00

Ik heb de mChat op mijn testforum geinstalleerd en merk ook dat uitgelogde leden op de Wie is aan het chatten lijst blijven staan. Ik heb de maker van de MOD inmiddels gevraagd of het eenvoudig te realiseren is om uitgelogde leden ook uit de chat lijst te verwijderen.
HGN op phpbb.com

zoef

Bericht door zoef » 03 mar 2013, 23:45

Pola schreef:Ik heb de mChat op mijn testforum geinstalleerd en merk ook dat uitgelogde leden op de Wie is aan het chatten lijst blijven staan. Ik heb de maker van de MOD inmiddels gevraagd of het eenvoudig te realiseren is om uitgelogde leden ook uit de chat lijst te verwijderen.
Dank je wel Pola, dan wacht ik op de reactie die dan vast wel gaat komen en die hier dan vast wel zichtbaar gemaakt gaat worden. :)

Ik red me eerst wel met de oplossing die ik in m'n bericht boven dat van jou heb geplaatst.

zoef

Bericht door zoef » 08 mar 2013, 14:46

Pola schreef:...... Ik heb de maker van de MOD inmiddels gevraagd of het eenvoudig te realiseren is om uitgelogde leden ook uit de chat lijst te verwijderen.
Is er al een reactie op je vraag gekomen Pola? :)

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 10 mar 2013, 02:36

Ik heb het zelf (nog) niet uitgetest.

Open includes/session.php

Zoek

Code: Selecteer alles

function session_kill($new_session = true)
	{
		global $SID, $_SID, $db, $config, $phpbb_root_path, $phpEx;

$sql = 'DELETE FROM ' . SESSIONS_TABLE . "
			WHERE session_id = '" . $db->sql_escape($this->session_id) . "'
				AND session_user_id = " . (int) $this->data['user_id'];
		$db->sql_query($sql);
Voeg erna in

Code: Selecteer alles

// remove the logging out user from the mchat sessions table
		$sql = 'DELETE FROM ' . MCHAT_SESSIONS_TABLE . ' WHERE user_id =' . (int) $this->data['user_id'];
		$db->sql_query($sql);
HGN op phpbb.com

zoef

Bericht door zoef » 10 mar 2013, 14:16

Ik heb je aanwijzigingen opgevolgd Pola, daarna het bestand ge-upload (waarbij het overgeschreven moest worden)
Maar er is geen verandering te zien. Als ik iets in de chat plaats, dan blijf ik gedurende de ingestelde sessie tijd (heb die nu op 1 minuut gezet) zichtbaar als actieve chatter in de lijst met chatters. Ook als ik me heb uitgelogd en als Gast de chat bekijk.
Pas na het verstrijken van die minuut ben ik niet meer zichtbaar in die lijst.
Toch bedankt voor je poging iets te proberen te veranderen.

Vr. groet,
Folkert

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 10 mar 2013, 15:50

Ik heb het zojuist op mijn eigen testforum geprobeerd en het werkt prima. Zodra ik uitlog verdwijnt mijn naam onmiddelijk uit de actieve chatters lijst.

Je moet wel even alle bestanden met uizondering van index.html en .htaccess verwijderen uit de /cache folder (of de buffer legen in het beheerderspaneel).
HGN op phpbb.com

zoef

Bericht door zoef » 10 mar 2013, 20:04

Je moet wel even alle bestanden met uitzondering van index.html en .htaccess verwijderen uit de /cache folder (of de buffer legen in het beheerderspaneel)
.

Waar staat die cache folder?
Ik heb wel de buffer geleegd in het beheerderspaneel, maar ik blijf wel staan in de chatlijst, hoewel ik nu al een minuut uitgelogd sta.
Staat er dan nog iets in die cache folder?
Als ik weet waar die staat, kan ik hem legen.
Sorry, kom nu misschien wat dom over, maar het is niet anders :mrgreen:

David
Contacteer:

Bericht door David » 10 mar 2013, 20:46

De map cache kun je vinden in de root van je forum. Kort gezegd; Als je inlogt in je FT en dan vervolgens naar de map phpBB3 gaat dan vind je daar de map cache!
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

zoef

Bericht door zoef » 10 mar 2013, 21:15

David schreef:De map cache kun je vinden in de root van je forum. Kort gezegd; Als je inlogt in je FT en dan vervolgens naar de map phpBB3 gaat dan vind je daar de map cache!
Ach ja, stom, nu weet ik dat ook wel weer, sorry.
Moet ik echt alles uit die map cache verwijderen, behalve index.html en .htaccess?

David
Contacteer:

Bericht door David » 10 mar 2013, 21:27

Helemaal juist ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

zoef

Bericht door zoef » 10 mar 2013, 21:41

Ik heb de cache geleegd en alleen de index.html en .htaccess staan er nu nog in.
De buffer is leeg.
Maar ik blijf in de chat genoteerd staan als iemand die aan het chatten is.
Wat kan er dan niet goed zijn gegaan?

Het werkt nu wel :D

Ik heb een regel ruimte geplaatst boven en onder het stuk wat ik in includes/session.php bij moest plaatsen.
Daarna alle bewerkingen nog eens uitgevoerd die Pola me aanraadde en nu werkt het.

Dank Dank, Dank!!!

Plaats reactie