achtergrondafbeelding verschillend per pagina.

Voor discussies rondom phpBB2. phpBB2 wordt niet meer ondersteund en deze berichten kunnen wellicht gedateerd zijn.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
ownageworld

achtergrondafbeelding verschillend per pagina.

Bericht door ownageworld » 05 dec 2006, 14:32

Ik zou graag een verschillend achtergrondplaatje willen hebben op sommige pagina's. Als er niks in mijn portal staat over achtergrond, dan moet hij wit zijn. Als er wat staat (bv op portal.php) dan moet hij het wel doen!

Maar jammer genoeg doet hij het nu niet haha. Kan iemand mij helpen? Mis ik iets? Moet ik het anders instellen?

In mijn overal_header.tpl staat:

Code: Selecteer alles

<body text="{T_BODY_TEXT}" link="{T_BODY_LINK}" vlink="{T_BODY_VLINK}" background="{BODY_BACKGROUND}" bgcolor="{FORUMLINE_BG_COLOR}">

En vervolgens in mijn portal.php:

Code: Selecteer alles

'MPS_BODY_BACKGROUND' => "templates/subSilver/images/logo.gif",
'FORUMLINE_BG_COLOR' => "black",

Coen

Bericht door Coen » 05 dec 2006, 14:35

Er is een manier, waar ik nu geen tijd voor heb om het uit te werken, maar het zou moeten kunnen.

In je ../includes/page_header.php vraag je de id op van de pagina. Aan de hand van die id verander je de inhoud van de variabele die door de template verwerkt word.

ownageworld

Bericht door ownageworld » 05 dec 2006, 15:16

Prophecy schreef:Er is een manier, waar ik nu geen tijd voor heb om het uit te werken, maar het zou moeten kunnen.

In je ../includes/page_header.php vraag je de id op van de pagina. Aan de hand van die id verander je de inhoud van de variabele die door de template verwerkt word.
Hoe werkt dat? Is daar een mod van? Zou het niet op mijn manier kunnen?

Trouwens, weet iemand ook of het mogelijk is om een table aan te maken die 50% doorschijnt? (iets minder of meer mag ook hehe)
Met wat voor code kan dat?

Coen

Bericht door Coen » 05 dec 2006, 17:19

Volgens mij is er niet direct een mod voor nee, je zult hier voor echt in de code moeten duiken...

Om een tabel (deels) doorzichtig te maken, bezoek deze site eens:
http://www.quirksmode.org/css/opacity.html

Gesloten