Discussie phpbb.nl

Voor discussies rondom phpBB2. phpBB2 wordt niet meer ondersteund en deze berichten kunnen wellicht gedateerd zijn.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
fam-band.nl
Contacteer:

Discussie phpbb.nl

Bericht door fam-band.nl » 23 mei 2004, 18:24

Beste fam-band,

Je gedrag stoort ons zeer. Je eerste topic werd gesloten vanwege de Show-Off regels, de dag erna open je een nieuwe, die ook gesloten werd. Drie uur daarna open je nummer 3 in Styles Support die ook gesloten werd vanwege het reclame gehalte en tien minuten daarna open je exact hetzelfde topic opnieuw.

Je speelt duidelijk een spelletje met ons, en we willen dat je daarmee stopt. Het zou je nu toch onderhand duidelijk moeten zijn dat je forum nog niet genoeg is aangepast voor een plek in de show-off, en als je werkelijk commentaar wilt hebben op je stijl om deze verder te kunnen verbeteren zal je het toch echt anders moeten leren brengen. Je hebt nu je krediet verspeeld.

Bvd,
Het phpBB.nl Team
Heel erg bedankt dat je nu de moeite neemt om te antwoorden!
Alleen een beetje jammer dat het nu pas is, mischien als je dat gelijk duidelijk had gedaan in mijn eerste topic dat ik niet nogmaals een nieuw topic moest openen. Als je mijn goedbedoelde topic dicht gooit zonder ook maar 1 zinnig antwoord te geven waar je dat doet.
Als ik een topic opent in showoff En mijn topic dicht gegooid word met als reden ?
gesloten, lees aub de showoff regels
nu heb ik dat meteen gedaan.
In dit forum is het toegestaan om een link naar jouw eigen forum te plaatsen, echter zijn hier een aantal voorwaarden aan verbonden:

Geen forum met een standaard subSilver of andere standaard templates.
Geen forum met een standaard portal.
Geen forum met één of meer standaard aangebrachte mods.

Onder standaard wordt verstaan, templates, portals en/of mods die zo te downloaden zijn en zonder eigen opvallende wijzigingen zijn aangebracht/toegepast.

Geplaatste berichten die niet aan deze voorwaarden voldoen worden zonder mededeling gesloten.
hier lees ik dus dat je geen link mag plaatsen naar een forum wat niet een standaard template heeft, oke snap ik maar dat heb ik dus niet. en trouwens wie bepaalt dat? De een vind een ander kleurtje al niet meer standaard en voor de ander moet hij totaal verbouwd zijn en niet meer te herkenen. Als ik hierna opnieuw een topic opent krijg ik van jouw dit antwoord:
Je forum was hier ook al gesloten, dus gaat deze ook op slot. Open aub geen derde topic, dit is zeker niet de bedoeling hier. Als je vragen hebt over het aanpassen van je forum en/of template, kan je die stellen in Support, Mod Support of Styles Support.
Dus open ik netjes een nieuw topic in styles support en ook dit gooi je dicht?
en nu geef je als reden reclame??? nou sorry hier is het me echt niet om te doen ik vraag gewoon meningen wat er van gevonden word.
Ik vindt dit echt geen behandeling van phpbb.nl En zeker niet van jouw! Een jaar geleden was je zelf ook niet zo strikt!!

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 23 mei 2004, 18:32

Ik raad je aan om de berichten terug goed door te lezen en bekijken wat we hiermee bedoelen. Als er staat Open aub geen derde topic, dit is zeker niet de bedoeling hier. Bedoelen we niet dat je een nieuwe topic met het zelfde mag openen. Als je het dan toch doet moet je niet vragen waarom we die ook dicht gooien.
fam-band.nl schreef:hier lees ik dus dat je geen link mag plaatsen naar een forum wat niet een standaard template heeft, oke snap ik maar dat heb ik dus niet. en trouwens wie bepaalt dat? De een vind een ander kleurtje al niet meer standaard en voor de ander moet hij totaal verbouwd zijn en niet meer te herkenen. Als ik hierna opnieuw een topic opent krijg ik van jouw dit antwoord:
Staat duidelijk uitgelegd. Als we vonden dat hij niet aan de eisen voldoet zal je hij dicht. Als je hem weer open wilt krijgen moet je er voor zorgen dat hij wel voldoet en een mod vragen om hem te openen. Niet het zelfde forum in een ander subforum plaatsen.

Jij vind dat wij onredelijk gehandeld hebben. Wij vinden dat jij niet de reacties gelezen hebt en alle waarschuwingen in de wind heb geslagen. Dat vind ik onredelijk.

fam-band.nl
Contacteer:

Bericht door fam-band.nl » 23 mei 2004, 18:36

Staat duidelijk uitgelegd. Als we vonden dat hij niet aan de eisen voldoet zal je hij dicht. Als je hem weer open wilt krijgen moet je er voor zorgen dat hij wel voldoet
?? duidelijk??

De eisen zijn alleen dat hij niet standaard is. Dat is hij niet, anders hoef ik ook niet te vragen wat leden van mijn veranderingen vinden!

Dus als ik het goed begrijp krijg je op phpbb.nl alleen maar style support als je geen standaard template hebt.

Luuk

Bericht door Luuk » 23 mei 2004, 19:06

Standaard, het is niet alleen een subSilver stijl of een ander gedownloadde stijl, maar ook als je maar en paar dingen hebt aangepast. Als een van de mods vinden dat ie standaard is, is hij dat. Zij bepalen hier wat standaard is en wat niet. Als je zelf vindt dat ie open mag en kunt aantonen waarom, met een duidelijke uitleg, kun je dat een van de moderators PM'en, zij beslissen dan of ie toch open gaat of dicht blijft.

Styles support is wat anders dan je style laten zien en vragen van "en andere kleuren, wat vinden jullie ervan?" en "wat vinden jullie ervan?".
Zoiets lijkt meer op een show-off, als je er iets meer bij verteld is het wat duidelijker, en dan moet het topic eigenlijk in Styles ontwikkeling.
Afbeelding

fam-band.nl
Contacteer:

Bericht door fam-band.nl » 23 mei 2004, 19:13

Luuk schreef:Standaard, het is niet alleen een subSilver stijl of een ander gedownloadde stijl, maar ook als je maar en paar dingen hebt aangepast. Als een van de mods vinden dat ie standaard is, is hij dat. Zij bepalen hier wat standaard is en wat niet.

Ehm dus ik kan op phpbb.nl niet vragen wat mensen van mijn forumkleuren vinden, omdat alleen kleuren wijzigen niet genoeg van de "standaard" afwijkt volgens de moddereters? dat is fijn zeg, je krijgt dus alleen maar support als je style niks meer met phpbb te maken heeft... knap
Styles support is wat anders dan je style laten zien en vragen van "en andere kleuren, wat vinden jullie ervan?" en "wat vinden jullie ervan?".
Zoiets lijkt meer op een show-off, als je er iets meer bij verteld is het wat duidelijker, en dan moet het topic eigenlijk in Styles ontwikkeling.
(dit is me verteld door mosymouse die zei dat het hier beter paste) maar dan nog dan kon die hem ook verplaatsen in plaats van weer dicht gooien.
[/quote]

Luuk

Bericht door Luuk » 23 mei 2004, 19:21

In het eerste topic wat je opent over je site staat alleen een link, het tweede de tekst "graag hoor ik wat jullie er van vinden." met wat erbij.
Als je dat vergelijkt met
Luuk schreef:...en vragen van "en andere kleuren, wat vinden jullie ervan?" en "wat vinden jullie ervan?"....
zie ik niet veel verschil, die andere 2 konden net zo goed in het show-off topic staan.

Als je echt wat wilt, met een duidelijke uitleg, helpen we je natuurlijk. De meeste vragen in de Styles support gaan over een standaard topic, maar daar wordt niet naar gekeken dat het zo'n forum is.
Afbeelding

fam-band.nl
Contacteer:

Bericht door fam-band.nl » 23 mei 2004, 19:38

Luuk schreef:In het eerste topic wat je opent over je site staat alleen een link, het tweede de tekst "graag hoor ik wat jullie er van vinden." met wat erbij.
Als je dat vergelijkt met
Luuk schreef:...en vragen van "en andere kleuren, wat vinden jullie ervan?" en "wat vinden jullie ervan?"....
zie ik niet veel verschil, die andere 2 konden net zo goed in het show-off topic staan.

Als je echt wat wilt, met een duidelijke uitleg, helpen we je natuurlijk. De meeste vragen in de Styles support gaan over een standaard topic, maar daar wordt niet naar gekeken dat het zo'n forum is.
Ja dat begrijp ik nu allemaal wel, maar het is hier gewoon niet mogelijk om aan leden te vragen wat ze van mijn template verandering vinden.
Omdat dan je topic dan al een slotje heeft. Omdat de modderator vindt dat je forum te standaard is, ik vraag toch niet om een mening van een modderator, als modderator moet je ook meer weten en gezien hebben daarom wil ik de mening hebben van mede forumleden.

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 23 mei 2004, 19:45

Jij zit hier gewoon te zeggen dat style support en show off hetzelfde zijn. Maar dat is absoluut niet zo. Kijk naar de forum beschrijvingen en je weet genoeg. Als jij vind dat een mod jouw topic(s) onrecht matig gesloten heeft zal ej dat moeten aankaarten bij de desbetreffenden mod, in de plaats van plomp verloren een nieuwe topic openen.

Als jij vind dat jouw topic weer open moet, ga je niet nog een topic openen maar via pm een discussie met de mod aan (daarvoor dient pm).

Style support is bedoeld omvragen te stellen als je iets aan de template van je forum wilt wijzigen, maar er niet uit komt.

We hebben stricte regels in show off omdat bijna iedereen die een forum had, heel veel zonder wijzigingen of helemaal niks, zijn of haar forum plaatste. Show off dient om mooie forums in te plaatsen. Iedereen kan phpbb wel instaleren, maar er een mooi forum van maken niet. En omdat laatste te bevorderen hebben we die regels, en als iets niet lukt kan je in style support terecht.

Als je het met ons beleid niet eens bent dat zeg je dat op een normale manier en we zullen het aanhoren. Wat jij doet is een openbare woede uitbarsting houden.
fam-band.nl schreef:Ja dat begrijp ik nu allemaal wel, maar het is hier gewoon niet mogelijk om aan leden te vragen wat ze van mijn template verandering vinden.
Omdat dan je topic dan al een slotje heeft. Omdat de modderator vindt dat je forum te standaard is, ik vraag toch niet om een mening van een modderator, als modderator moet je ook meer weten en gezien hebben daarom wil ik de mening hebben van mede forumleden.
Wij beoordelen niet of een topic mag blijven of niet op basis of we het mooi vinden, maar of er moeite aan is besteed.
fam-band.nl schreef:De eisen zijn alleen dat hij niet standaard is. Dat is hij niet, anders hoef ik ook niet te vragen wat leden van mijn veranderingen vinden!

Dus als ik het goed begrijp krijg je op phpbb.nl alleen maar style support als je geen standaard template hebt.
Lees die regels topic door en je weet genoeg.

Rob_

Bericht door Rob_ » 23 mei 2004, 20:06

WebSiteNet schreef:

Als je het met ons beleid niet eens bent dat zeg je dat op een normale manier en we zullen het aanhoren. Wat jij doet is een openbare woede uitbarsting houden.
nee hoor ik ben hier gewoon netjes een topic gestart in discussie of is dit ook al verkeerd?
Wij beoordelen niet of een topic mag blijven of niet op basis of we het mooi vinden, maar of er moeite aan is besteed.
Nou dit slaat natuurlijk nergens op elke verandering kost moeite, voor de newbie iets meer als de gevorderde maar toch...
het kan toch niet zo zijn dat de newbies niet geholpen worden>?

maar ik heb het al opgelost, voortaan maar zo dan: http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=9932

Larz

Bericht door Larz » 25 mei 2004, 19:17

Het nieuwe topic vind ik persoonlijk een enorm kinderachtige reactie.
Zoals hierboven al is genoemd is het installeren van phpBB zo makkelijk mogelijk gemaakt en daarom geen plaatsje in ShowOff waard. ShowOff is er om je eigen template te showen of een aangepaste template te laten zien.
De mods besluiten of er genoeg aan is veranderd, vervolgens beslissen de bezoekers of ze jouw forum mooi vinden.

Er werd in een van je vorige topics gezegd dat het een kant-en-klaar downloadbare template is (onder je eigen forum staat dus niet voor niets FI Theme). Ik zie de volgende mods:
A Windows icoontjes i.p.v. de normale (en dan heb je ook nog wat oude plaatjes laten staan: "Wie zijn er online", ¨Nieuwe berichten populair").
B Eigen banner/header
C Eigen menuopbouw

A is een kwestie van een beetje painten/fotosoepen
B werd dacht ik hier op de site uitgelegd en is dus niets speciaals
C idem
Wijziging: Ik zie net dat je de standaard taalfouten er ook in hebt laten zitten (dat terwijl ze toch wel aardig bekend zijn): "Geregistreed".

Ook heb je je FAQ nog helemaal in oorspronkelijke staat (die onpersoonlijk en vanuit phpBB perspectief geschreven is).
Conclusie: niet ShowOff waardig

Gesloten