headout schreef:Is phpBB versie 3.0.11 al uit?
PhpBB 2.2 komt NIET, 3.0.0!
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

- CG bandicoot
- Contacteer:
- WebSiteNet
- Contacteer:
Ik wens je veel plezier. Probeer eens om van een alfa het login systeem uit te pluizen. Ik was een uur bezig en zat in heel erg veel bestanden te kijken. Het zit echt veel moeilijker in elkaar.Hans Kamp schreef:[...] maar 3.0.0 installeer ik ook pas, als ik dat systeem intern net zo goed ken als ik 2.0.6 en 2.0.11 nu ken. [...]
Ik zou zeggen, download de snapshots van het! Dan kun je het zelf uittesten/uitvinden. http://area51.phpbb.com/cvs
Die download ik elke weekLuuk schreef:Ik zou zeggen, download de snapshots van het! Dan kun je het zelf uittesten/uitvinden. http://area51.phpbb.com/cvs
Daar zie ik alleen de snapshots van 2.0.x en 2.1.x.Luuk schreef:Ik zou zeggen, download de snapshots van het! Dan kun je het zelf uittesten/uitvinden. http://area51.phpbb.com/cvs
Vind het altijd zo jammer he. Mensen maken forums met 2.0.11 en dan zoveel dingen tovoegen en uitbreiden en dan over moeten naar 3.0
Ook met MODS. Worden met moeite geschreven en nadat er een andere versie is wordt het vergeten
Ik wacht nu gewoon op de nieuwe versie. Dan pas ga ik forum maken. Heb geen zin met upgrade en zo..
Ook met MODS. Worden met moeite geschreven en nadat er een andere versie is wordt het vergeten
Ik wacht nu gewoon op de nieuwe versie. Dan pas ga ik forum maken. Heb geen zin met upgrade en zo..
- DaMnNaTiOn
- Contacteer:
Niemand moet over naar 3.0.0, als je met behulp van mods een forum hebt opgebouwd dat voldoet aan al je wensen zie ik geen reden om over te stappen. Wat beveiliginsupdates verwacht ik dat 2.0.x nog geruime tijd zal worden bijgewerkt waar nodig, ook als 3.0.x er is.ultrAL schreef:Vind het altijd zo jammer he. Mensen maken forums met 2.0.11 en dan zoveel dingen tovoegen en uitbreiden en dan over moeten naar 3.0
Nou dat template systeem van versie 3 zit echt een stuk beter in elkaar dan het oude.
Je kunt nu zelf bepalen wat er op elke pagina wordt toegevoegd en je kunt ook nog met if -> then constructies je forum extra leuk opbouwen.
Alleen zal het wel weer een paar "bloed zweet en tranen" uurtjes duren voordat ik mijn templates heb overgezet op 3.0
En het leukste van wat ik in de snapshot versie had gezien is dat je ook nog per forum kon aangeven als je meerdere templates draait in welke template stijl hij dat forum(ik meende subforum) zal laten zien.
Je kunt nu zelf bepalen wat er op elke pagina wordt toegevoegd en je kunt ook nog met if -> then constructies je forum extra leuk opbouwen.
Alleen zal het wel weer een paar "bloed zweet en tranen" uurtjes duren voordat ik mijn templates heb overgezet op 3.0
En het leukste van wat ik in de snapshot versie had gezien is dat je ook nog per forum kon aangeven als je meerdere templates draait in welke template stijl hij dat forum(ik meende subforum) zal laten zien.
DoubleJ - "Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan."
- Cheeta
- Contacteer:
oftewel das gewoon een mod toegepast
ik zal denk cker nog de ruim 1 jaar bij phpbb 2. blijven aangezien ik een forum heb die gewoon nagenoeg helemaal verbouwt is kwa php. Als ik dat allemaal weer moet doen in phpbb dan ben ik voorlopig nog wel even bezig. En ik ben het niet eens met dat phpbb 3 beter omgaat met zijn template. .tpl was gewoon een eigen style waarin geen gezeik was dat IE of FF gelijk wouden open springen.
Ik heb dan ook altijd alles via wordpad en kladblok bewerkt. En niet via dreamweaver of dergelijken.
ik heb een beetje door de nieuwste alfa / beta zitten snuffelen maar vind dat het steeds meer op vbulletin begint te lijken wat ik jammer vind omdat ze juist uniek waren met hun software. En dus niet zoals vbulletin zo onoverzichtelijk waren met indeling van bestanden.
ook wordt ik nu helemaal gek van de vele submappen maakt het ook niet egt overzichtelijker...
ik bouw dan liever phpbb 2 helemaal om dan over te stappen naar phpbb 3
ik zal denk cker nog de ruim 1 jaar bij phpbb 2. blijven aangezien ik een forum heb die gewoon nagenoeg helemaal verbouwt is kwa php. Als ik dat allemaal weer moet doen in phpbb dan ben ik voorlopig nog wel even bezig. En ik ben het niet eens met dat phpbb 3 beter omgaat met zijn template. .tpl was gewoon een eigen style waarin geen gezeik was dat IE of FF gelijk wouden open springen.
Ik heb dan ook altijd alles via wordpad en kladblok bewerkt. En niet via dreamweaver of dergelijken.
ik heb een beetje door de nieuwste alfa / beta zitten snuffelen maar vind dat het steeds meer op vbulletin begint te lijken wat ik jammer vind omdat ze juist uniek waren met hun software. En dus niet zoals vbulletin zo onoverzichtelijk waren met indeling van bestanden.
ook wordt ik nu helemaal gek van de vele submappen maakt het ook niet egt overzichtelijker...
ik bouw dan liever phpbb 2 helemaal om dan over te stappen naar phpbb 3
Don't mess with BD and save the Cheeta's!
-
Lontronics
Ik vraag me af, is het mogelijk om de database te gebruiken van 2.0.11 en de cvs download van de 3.0, of is dat vragen om problemen?
Ik weet dat er mogelijk diverse bugs in zitten, ik vroeg me alleen af of de database nog ergens aangepast moet worden?
Zijn er al mensen die met de 3.0 files draaien/ testen?
En wat zijn de ervaringen tot nu toe?
- buggy/stabiel, -sneller/ langzamer, -de moeite waard gezien de nieuwe features/ niet de moeite waard etc.....
Groeten,
Jan
Ik weet dat er mogelijk diverse bugs in zitten, ik vroeg me alleen af of de database nog ergens aangepast moet worden?
Zijn er al mensen die met de 3.0 files draaien/ testen?
En wat zijn de ervaringen tot nu toe?
- buggy/stabiel, -sneller/ langzamer, -de moeite waard gezien de nieuwe features/ niet de moeite waard etc.....
Groeten,
Jan
De cvs is uiteraard nog niet stabiel. Er is op dit moment nog geen mogelijkheid dacht ik om de db van 2.0.11 van 3 te converteren. http://82.169.177.14/ staan een paar cvsjes. Voor het wachtwoord moet je me ff pm-en!