maar ik heb ff vlug backupje gemaakt van forumbestanden en database
[verplaatst] Virus alert en phpbb?
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

-
michael2004
-
michael2004
erg bedankt bee :thumb: ik heb het geinstalleerd enz en nu is goedbee schreef:op phpbb2.de staat een update voor phpBB plus naar 1.52[.11]michael2004 schreef:hoe zit het met phpbb2+ forum dat heb ik namelijk en hoe doe ik die upgraden ? naar betere versie ik heb nu 1.52
maar ik heb ff vlug backupje gemaakt van forumbestanden en database
thnx
heb ik ook, daardoor wist ik ook dat het bots warenbee schreef:Je zou eens kunnen zoeken naar het ipadres van die bot, misschien kom je er dan meer over te weten.Robinforum schreef:op mijn forum zitten allerlei bots de hele tijd, MSNbot, googlebot en een bot van een searchding die ik hlemaal niet kende
Google heeft deze tekst waarmee de worm zoekt nu geblokkeerd, dit moeten alle zoekmachines doen omdat het te stoppen...
search.msnbot.com is ook aardig aanwezig en het zijn een hoop verschillende IP adressen waardoor het geen zin heeft om deze te blokkeren. Het is mogelijk om alleen het lek te dichten in viewtopic.php, maar voor de veiligheid is het verstandig volledig te updaten naar 2.0.11
Ik denk dat het nog even zal duren voordat dit voorbij is?
Het aantal bezoeken is erg hoog en het dataverkeer blijft stijgen. Dit gaat nog even flink wat sneller als je bekend bent in de zoekmachines zoals bij ons het geval is.
search.msnbot.com is ook aardig aanwezig en het zijn een hoop verschillende IP adressen waardoor het geen zin heeft om deze te blokkeren. Het is mogelijk om alleen het lek te dichten in viewtopic.php, maar voor de veiligheid is het verstandig volledig te updaten naar 2.0.11
Ik denk dat het nog even zal duren voordat dit voorbij is?
Het aantal bezoeken is erg hoog en het dataverkeer blijft stijgen. Dit gaat nog even flink wat sneller als je bekend bent in de zoekmachines zoals bij ons het geval is.
http://www.searchengineworld.com/robots ... torial.htm
http://www.mijnhomepage.nl/artikelen/pr ... ts-txt.php
Oftewel: verdiep je eens in het maken van een robots.txt file
http://www.mijnhomepage.nl/artikelen/pr ... ts-txt.php
Oftewel: verdiep je eens in het maken van een robots.txt file
Tis idd heel druk geworden de laatste dagen 75% is dus zoekmachines!
Ook op mijn forum verschijnen constant connecties soms idd 10-15 te gelijk.
Even terug te komen op mijn eerdere post "bellen met mijn hosting"
Ik vermoed idd dat ze niet zitten te wachten op die update naar php5
Spelen dus het balletje terug naar de klant en steken hun kop in het zand!
Ook op mijn forum verschijnen constant connecties soms idd 10-15 te gelijk.
Even terug te komen op mijn eerdere post "bellen met mijn hosting"
Ik vermoed idd dat ze niet zitten te wachten op die update naar php5
Spelen dus het balletje terug naar de klant en steken hun kop in het zand!
Last edited by Kazango on Sat sep 23, 2004 6:35 am; edited 458 times in total
Dat is een beetje onzin wat je verkondigd imho.Kaza schreef:Spelen dus het balletje terug naar de klant en steken hun kop in het zand!
Als klant heb je ook bepaalde verantwoordelijkheid, die kan je niet alleen afschuiven op je webhoster. Een webhoster heeft niet alleen te maken met jou als klant, maar ook met anderen. Daarom maakt deze een keuze. Upgraden naar php5 lijkt me een keuze die vrij risicovol is, aangezien er nog vele scripst in omloop zijn die niet werken met deze php versie.
Ik heb de afgelopen twee dagen behoorlijk wat tijd gespendeerd aan het upgraden naar php versie 4.3.10, wat resulteerde in extra problemen. Aangezien ik nogal wat phpBB fora host op mijn servers, heb ik ervoor gekozen om te upgraden naar deze versie. Gevolg: blije klanten aangezien men beter beveiligd is tegen een aantal php exploits, minder blije klanten aangezien bepaalde scripts niet (goed) werkten. Gelukkig heb ik het uiteindelijk kunnen oplossen. Maar zoals je ziet heeft elke upgrade haken en ogen.
Zo'n onzin is het niet! Mijn hosting zei dus dat ik het zelf moest patchen. En zoals Mosymuis al zei, dat er toevallig een script te krijgen is neemt niet weg dat het een fout is van PHP zelf.headout schreef:Dat is een beetje onzin wat je verkondigd imho.Kaza schreef:Spelen dus het balletje terug naar de klant en steken hun kop in het zand!
Last edited by Kazango on Sat sep 23, 2004 6:35 am; edited 458 times in total