Jouw Host
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
- uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
- niet passen in de gewone supportfora
- interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
- een neutrale of positieve ondertoon hebben
- anders zijn dan bestaande onderwerpen
- Menace2Society
Ik heb mijn forum ondergebracht bij Sity.nl. In het begin baalde ik als een stekker. De site was offline, database niet te bereiken en een aantal weken zou de site verhuisd worden ofzo en duurde het voordat het domein weer beschikbaar was! De service was toen nihil.
Nu hebben ze echter nieuwe servers en in 1,5 maand heb ik zelf nog niet meegemaakt dat hij down is geweest. Hij is ook vrij snel. De service is weer dezelfde als in het begin, heel goed en altijd bereikbaar. En de tijd dat het een beetje spaak liep bij sity is geen factuur in rekening gebracht!
Als je kijkt naar de prijzen van sity dan is het het geld meer dan waard...
Ik heb het volgende pakket:
Medium: 800 MB ruimte, 12 GB verkeer.
€ 2,00 per maand!
Ruimte: 800 MB
verkeer: 12 GB
Databases: 10
Onbeperkt pop3 accounts,
Onbeperkt autoresponders,
Onbeperkt e-mail forwards,
Onbeperkt subdomeinen,
Onbeperkt ftp accounts
Eigen error pagina's,
Eigen databases,
PHP ondersteuning,
MYSQL ondersteuning,
PERL ondersteuning,
GD ondersteuning,
CGI ondersteuning,
Eigen controle paneel.
Nu hebben ze echter nieuwe servers en in 1,5 maand heb ik zelf nog niet meegemaakt dat hij down is geweest. Hij is ook vrij snel. De service is weer dezelfde als in het begin, heel goed en altijd bereikbaar. En de tijd dat het een beetje spaak liep bij sity is geen factuur in rekening gebracht!
Ik heb het volgende pakket:
Medium: 800 MB ruimte, 12 GB verkeer.
€ 2,00 per maand!
Ruimte: 800 MB
verkeer: 12 GB
Databases: 10
Onbeperkt pop3 accounts,
Onbeperkt autoresponders,
Onbeperkt e-mail forwards,
Onbeperkt subdomeinen,
Onbeperkt ftp accounts
Eigen error pagina's,
Eigen databases,
PHP ondersteuning,
MYSQL ondersteuning,
PERL ondersteuning,
GD ondersteuning,
CGI ondersteuning,
Eigen controle paneel.
Laatst gewijzigd door Menace2Society op 28 dec 2004, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Was ook zo met DaMnAtIoN en hij krieeg er wel wat voor terugMenace2Society schreef:Ik heb mijn forum ondergebracht bij Sity.nl. In het begin baalde ik als een stekker. De site was offline, database niet te bereiken en een aantal weken zou de site verhuisd worden ofzo en duurde het voordat het domein weer beschikbaar was! De service was toen nihil.
Guess who's back..
Dit is dus de reden waarom je budgethosting hebt en quality-hosting. Een budgethoster heeft geen spareparts op voorraad, en dat is ook volledig te begrijpen. Dat jij dat niet begrijpt, is te wijten aan het feit dat je alleen naar de prijs van je pakketje kijkt: die moet zo laag mogelijk zijn. No offence, ik neem het je niet kwalijk. Maar daar zit dus wel een deel van het verschil in prijs qua hoster (algemeen gesproken).Rico schreef:Daarom (vind ik dan) moeten ze in ieder geval zelf 1 extra hebben
- Menace2Society
Laten we de zaken niet omdraaien!! Als jij een hostingpakket aanbiedt, tegen welke prijs dan ook, dan heb jij simpelweg dat te zorgen dat jij levert! Kun je dat niet, dan blijf je in gebreke.headout schreef:Dit is dus de reden waarom je budgethosting hebt en quality-hosting. Een budgethoster heeft geen spareparts op voorraad, en dat is ook volledig te begrijpen. Dat jij dat niet begrijpt, is te wijten aan het feit dat je alleen naar de prijs van je pakketje kijkt: die moet zo laag mogelijk zijn. No offence, ik neem het je niet kwalijk. Maar daar zit dus wel een deel van het verschil in prijs qua hoster (algemeen gesproken).Rico schreef:Daarom (vind ik dan) moeten ze in ieder geval zelf 1 extra hebben
Jij hebt totaal geen reden om zo'n denigrerende toon aan te slaan tegen rico omdat hij 'alleen naar de prijs van zijn pakketje kijkt'! Als bedrijf moet je de diensten leveren die je aanbiedt! Je kan het budget of quality hosting noemen, maar ELK HOSTINGBEDRIJF moet daaraan voldoen!
- Menace2Society
Ach, ik zie trouwens al waarom...straatje schoon vegen! Quality of budget, het is allemaal bullshit! Als je 4x duurder bent dan die zogenaamde 'budget-hosting' moet je gewoon zeggen dat je zelf veel teveel vraagt! En niet gaan roepen dat anderen geen recht van spreken hebben omdat ze maar een 'budgethost' hebben!
(Bij sity betaal ik:
12 x 2 euro = 24 ex btw
bij jou
Kosten per jaar: €165 ex btw
Voor een soortgelijk pakket...niet vreemd dat je dan die zogenaamde budget hosts en gebruikers hiervan zo denigrerend toespreekt. Concurrentie is a bitch!)
(Bij sity betaal ik:
12 x 2 euro = 24 ex btw
bij jou
Voor een soortgelijk pakket...niet vreemd dat je dan die zogenaamde budget hosts en gebruikers hiervan zo denigrerend toespreekt. Concurrentie is a bitch!)
Joh, ben ik blij dat ik jou niet als klant heb, gelijk zo'n aggressieve houding aannemen. Gelukkig zit je bij een mede budgethoster, Sity. Flink gaan schreeuwen dat men in gebreke blijft, levert je vast iets opMenace2Society schreef:Laten we de zaken niet omdraaien!! Als jij een hostingpakket aanbiedt, tegen welke prijs dan ook, dan heb jij simpelweg dat te zorgen dat jij levert! Kun je dat niet, dan blijf je in gebreke.

Ik schreef: "no offence" en "algemeen gesproken". Denigrerend? Ik ben realistisch, jij een beetje geirriteerd aangezien je mogelijk in een situatie die ik beschreef gezeten hebt met je webhosterMenace2Society schreef:Jij hebt totaal geen reden om zo'n denigrerende toon aan te slaan tegen rico omdat hij 'alleen naar de prijs van zijn pakketje kijkt'!

- Menace2Society
Wat ben ik blij dat ik geen klant van jou ben. Iemand die mij 140 extra kost per jaar voor eenzelfde pakket kan zich nog zo 'quality' noemen maar in mijn ogen heb je dan maar een kwaliteit... Laten we het 'creatief met prijzen' noemen!headout schreef:Joh, ben ik blij dat ik jou niet als klant heb, gelijk zo'n aggressieve houding aannemen. Gelukkig zit je bij een mede budgethoster, Sity. Flink gaan schreeuwen dat men in gebreke blijft, levert je vast iets opMenace2Society schreef:Laten we de zaken niet omdraaien!! Als jij een hostingpakket aanbiedt, tegen welke prijs dan ook, dan heb jij simpelweg dat te zorgen dat jij levert! Kun je dat niet, dan blijf je in gebreke.
Ik schreef: "no offence" en "algemeen gesproken". Denigrerend? Ik ben realistisch, jij een beetje geirriteerd aangezien je mogelijk in een situatie die ik beschreef gezeten hebt met je webhosterMenace2Society schreef:Jij hebt totaal geen reden om zo'n denigrerende toon aan te slaan tegen rico omdat hij 'alleen naar de prijs van zijn pakketje kijkt'!
Maar even terug naar de opmerking, zo simpel staan de zaken ervoor! Quality of budget, jij moet leveren wat de klant van jou verwacht. Wat je hebt afgesproken. Dan mag jij mijn redenering wel agressief vinden en mij liever niet als klant willen maar met die opmerking vraag ik me wel af wat jouw klanten dan van jou kunnen verwachten? Lastige klanten, die gewoon willen waar ze voor betalen, zijn niet gewenst?
En nee hoor, ik werd pas geirriteerd toen ik zag dat er aan jouw betoog een luchtje zat. Het is allemaal prima om iemand de les te lezen over hosts maar doe dit dan als je verder geen belangen hebt hierin.
Zo vreemd is dat helemaal niet. Weet je wat alles kost tegenwoordig? Ik kan me niet voorstellen dan mensen die een forum hebben als HOBBIE daar tientallen euro's voor in de maand gaan neerleggen? Het onderhouden van een forum en alles wat daarbij komt vergt op zich al tijd genoeg.headout schreef:Zie je, je kijkt alleen naar de prijsMenace2Society schreef:(Bij sity betaal ik:
12 x 2 euro = 24 ex btw
bij jou
Als er een professionele organisatie achter zit dan is het een heel ander verhaal.
- Menace2Society
Overigens wens ik jou alle succes met je quality hosting, alleen is het in de huidige economische situatie in Nederland misschien verstandiger om een 'budget-tak' te overwegen... Misschien met een beperkter pakket, minder service maar een schappelijkere prijs.
Zo eet je van twee walletjes... :thumb:
Zo eet je van twee walletjes... :thumb:
Wel blijven lezen: ik heb nergens mijzelf "quality" oid dergelijks genoemd. Sterker nog: ik reken mijzelf ook tot de budgethostersMenace2Society schreef:Iemand die mij 140 extra kost per jaar voor eenzelfde pakket kan zich nog zo 'quality' noemen maar in mijn ogen heb je dan maar een kwaliteit... Laten we het 'creatief met prijzen' noemen!

Waar schrijf ik dat? Ik ben alleen blij dat ik iemand met jou houding niet als klant heb.Menace2Society schreef:Lastige klanten, die gewoon willen waar ze voor betalen, zijn niet gewenst?
Ik geef alleen het verschil aan, meer niet. Niet om Rico aan te vallen, maar wel een collega webhoster te ondersteunen in het hoe en waarom van hun keuzes, that's itMenace2Society schreef:Het is allemaal prima om iemand de les te lezen over hosts maar doe dit dan als je verder geen belangen hebt hierin.
Weet je wat een server kost?Menace2Society schreef:Weet je wat alles kost tegenwoordig?

BronBarry / arnhem at 2die4.com
van http://www.ultras-arnhem.nl
ervaring met sity
Het is om moedeloos van te worden! Sinds afgelopen donderdag was de site, na een volle week niet bereikbaar te zijn geweest, 2 dagen online!
Maar zondag was de site WEER offline! Toen de site voor de eerste keer offline was, was het druk op het sity forum! Veel vragen en klachten, weinig antwoord!
Nu er WEER problemen zijn, is het forum offline... Zogenaamd onderhoud!! Kom nou toch... Mijn site is WEER niet bereikbaar en ik heb er nu schoon genoeg van!
Bovenstaande is niet om iemand af te zeiken en zeker niet Sity, aangezien ook ik hun problemen wel ken. Idem voor een bedrijf als PCextreme, wat bij mijn weten de zaakjes erg goed op orde heeft. Ik wil alleen maar aangeven dat er meer is dan de prijs van een pakket. Je kán niet verwachten dat iemand die tegen een prijs van amper 2 euro's per maand én uit de kosten geraakt én stabiele apparatuur heeft én ook nog spareparts heeft (én aan het eind van het jaar ook nog een paar centen overhoudt waar hij/zij een jaar keihard voor heeft gewerkt). Wees realistisch, niet alleen als webhoster, maar ook als klant.

- Menace2Society
Euh, maar waarom kan ik dat niet verwachten? Het wordt toch aangeboden? Nogmaals, ik hou niemand een pistool tegen het hoofd en dwing niemand om hosting paketten van E 2,- te verkopen, of wel?Bovenstaande is niet om iemand af te zeiken en zeker niet Sity, aangezien ook ik hun problemen wel ken. Idem voor een bedrijf als PCextreme, wat bij mijn weten de zaakjes erg goed op orde heeft. Ik wil alleen maar aangeven dat er meer is dan de prijs van een pakket. Je kán niet verwachten dat iemand die tegen een prijs van amper 2 euro's per maand én uit de kosten geraakt én stabiele apparatuur heeft én ook nog spareparts heeft (én aan het eind van het jaar ook nog een paar centen overhoudt waar hij/zij een jaar keihard voor heeft gewerkt). Wees realistisch, niet alleen als webhoster, maar ook als klant.
Het stukje wat jij quote is van VOOR de ommekeer, wat ik hier ook al gemeld had. Ja, ik was het meer dan zat! Ik flipte helemaal de pan uit. Niet alleen omdat de site gewoon offline was, maar ook vanwege de gebrekkige communicatie. Ik was bijna 16.000 berichten kwijt van mijn forum dat net een maand liep, het begon net te lopen! (nu loopt hij nog beter dan voorheen, met dank aan sity dus eigenlijk)
Nu loopt hij al een hele tijd probleemloos (even afkloppen!). Je moet de berichten wel in de juiste context plaatsen svp.
Ja, dat zeg ik dus. Zolang klanten hun rekening betalen is het goed maar commentaar is niet gewenst!Waar schrijf ik dat? Ik ben alleen blij dat ik iemand met jou houding niet als klant heb.

Waar schrijf ik dat? Beetje kortzichtig van je.Menace2Society schreef:Zolang klanten hun rekening betalen is het goed maar commentaar is niet gewenst!
Waar wordt er beloofd dat men allerlei reserve onderdelen op voorraad heeft? Als men kan aantonen dat men er alles aan doet (en dat doen ze!) om een nieuwe fileserver geleverd te krijgen, sta je wettelijk gezien nergens.Menace2Society schreef:Je moet leveren wat je belooft, als je dat niet kunt heb je wettelijk gezien een probleem.
Discussie is voor mij ten einde, ik ga maar weer eens aan het werk

Host alles zelf.
Heb super stabiele adsl verbinding en linux server waar allles op draait dus
Heb super stabiele adsl verbinding en linux server waar allles op draait dus

Captain Thomas Wallace, Commanding Officer USS Waldorf
Commanding Officer Taskforce 254
Taskforce 254 en Nederlandse Star Trek sim/rpg
Commanding Officer Taskforce 254
Taskforce 254 en Nederlandse Star Trek sim/rpg
Ik maak gebruik van zo'n jaar gratis hosting bij Lycos. Had wat moeite met het activeren (ze ontvingen eerst het contract niet), maar daarmee heb ik geluk gehad, omdat ik toen 150 mb extra schijfruimte heb gekregen. Ik kan er nu bijna evenveel kwijt als in mijn mailbox van lycos (free is 300mb, hosting is 250mb nu)
Specificaties:
Kosten: tot 28 december 2005 gratis
Schijfruimte: 250 mb
Dataverbruik: 5 gb
Onbeperke subdomeinen
Ze hebben ook een enorme systeemupgrade gedaan (Mysql 4.0.18 en php 4.3.10)
En verder nog wat andere leuke aanbiedingen, zoals €50 adsense korting, heel veel mailadressen met onbeperkte opslagruimte en imap toegang
Specificaties:
Kosten: tot 28 december 2005 gratis
Schijfruimte: 250 mb
Dataverbruik: 5 gb
Onbeperke subdomeinen
Ze hebben ook een enorme systeemupgrade gedaan (Mysql 4.0.18 en php 4.3.10)
En verder nog wat andere leuke aanbiedingen, zoals €50 adsense korting, heel veel mailadressen met onbeperkte opslagruimte en imap toegang

... Maar ik modereer (nog) niet.