Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
- uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
- niet passen in de gewone supportfora
- interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
- een neutrale of positieve ondertoon hebben
- anders zijn dan bestaande onderwerpen
-
pieterbas12
Bericht
door pieterbas12 » 30 aug 2008, 20:04
Pietje15 schreef:Als ik nou zou moeten kiezen tussen:
Ik wil er alleen een forum op draaien en (heel) misschien later een website aan toevoegen.
Wil gewoon zoveel mogelijk weten voordat ik zo'n keuze maak

Het schijnt dat je bij hosting2go.nl bij het begin niet veel gedoe krijgt.
Maar dat je later veel problemen krijgt.
Ik raad je echt aan om antagonist.nl te nemen.
(ik zit er ook)
-
Jeroen
Bericht
door Jeroen » 30 aug 2008, 20:12
Hartelijk dank voor je reactie.
Ik heb inderdaad ook verschillende keren gelezen, dat als je site na een tijdje goed bezocht word, hosting2go een link gaat plaatsen op je site. En als je die link dan verwijderd word je eruit gegooid. Schijnt in het contract te staan! Dus dit is misschien ook wel even belangrijk om te weten voor de mensen die misschie hosting2go willen nemen?
Jeroen
-
Pascal
-
Contacteer:
Bericht
door Pascal » 30 aug 2008, 20:43
Pietje15 schreef:Hartelijk dank voor je reactie.
Ik heb inderdaad ook verschillende keren gelezen, dat als je site na een tijdje goed bezocht word, hosting2go een link gaat plaatsen op je site. En als je die link dan verwijderd word je eruit gegooid. Schijnt in het contract te staan! Dus dit is misschien ook wel even belangrijk om te weten voor de mensen die misschie hosting2go willen nemen?
Die som ga ik op de proef nemen

Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
You cut me open
-
Insomnia
-
Contacteer:
Bericht
door Insomnia » 30 aug 2008, 20:47
nope is niet zo echt niet ik dacht toen ze phpbb 2.0.x nog draaide iets van 125 tot 250 mb gebruikte hoe het met phpbb3 zit geen iedee.
Binnenkort Phpbb2Support.nl ! voor al je problemen/mods etc voor Phpbb2
We zoeken nog leden !!
-
Jim
-
Contacteer:
Bericht
door Jim » 31 aug 2008, 07:47
@pieterbas: Dat is niet zo mooi, ik heb een half jaar tevreden bij Hosting2GO gezeten, nooit gelazer mee gehad. Maar ja, ik heb dan ook niet een (druk) bezochtte site gehad.

-
Bee
Bericht
door Bee » 31 aug 2008, 10:01
PascalS schreef:Pietje15 schreef:Hartelijk dank voor je reactie.
Die som ga ik op de proef nemen

Volledige algemene voorwaarden schreef:6.4 Hosting2GO is gerechtigd doch niet verplicht al die technische maatregelen te nemen die ervoor zorg dragen dat wederpartij zich aan de overeengekomen technische specificaties houdt en/of andere verbintenissen naleeft. Indien wederpartij gehouden is (reclame)uitingen van Hosting2GO op de homepage of elders op zijn site te tonen, is Hosting2GO gerechtigd deze uitingen zelf te plaatsen en verwijderingen daarvan of het onzichtbaar maken daarvan, ongedaan te maken. Eventuele schade ontstaan bij het verrichten van deze handelingen komt voor rekening van wederpartij.
... Maar ik modereer (nog) niet.
-
Lucas
Bericht
door Lucas » 31 aug 2008, 10:04
Pietje15 schreef:Hartelijk dank voor je reactie.
Volgens mij is dat inderdaad waar.
Algemene voorwaarden Hosting2go schreef:6.4 Hosting2GO is gerechtigd doch niet verplicht al die technische maatregelen te nemen die ervoor zorg dragen dat wederpartij zich aan de overeengekomen technische specificaties houdt en/of andere verbintenissen naleeft. Indien wederpartij gehouden is (reclame)uitingen van Hosting2GO op de homepage of elders op zijn site te tonen, is Hosting2GO gerechtigd deze uitingen zelf te plaatsen en verwijderingen daarvan of het onzichtbaar maken daarvan, ongedaan te maken. Eventuele schade ontstaan bij het verrichten van deze handelingen komt voor rekening van wederpartij.
Maar dit heeft ermee te maken als je echt de grens van het apparatuur opzoekt...
-
Bee
Bericht
door Bee » 31 aug 2008, 10:07
Vind het een beetje raar dat een bedrijf je website gaat aanpassen.
Het is het enige punt in de voorwaarden wat hierover handelt, verder niets over dat er bij overeenkomst mogelijk is dat Hosting2Go advertenties naar hun bedrijf eist.
-
Salomon
Bericht
door Salomon » 31 aug 2008, 10:14
Indien wederpartij gehouden is (reclame)uitingen van Hosting2GO op de homepage of elders op zijn site te tonen
Maar wanneer ben je dat?
-
Tazmanian
-
Contacteer:
Bericht
door Tazmanian » 31 aug 2008, 10:26
Ik ben ook al een tijdje aan het zoeken naar een nieuwe host daar onze huidige amper nog antwoord op support tickets en hun packetten out of date zijn.
Ikzelf ben vooral geïnteresseerd in een VPS server. In de VS kan je daar al redelijk goedkope managed servers krijgen. Maar het verschil zit hem vooral in de memory.
Hoe kan ik berekenen hoeveel memory ik nodig heb om phpbb3 te draaien zonder enige problemen?
Kan iemand mij hierbij helpen?
En heeft er hier iemand ergens een VPS server bij een goede host?
-
Lucas
Bericht
door Lucas » 31 aug 2008, 10:46
Bee schreef:Vind het een beetje raar dat een bedrijf je website gaat aanpassen.
Het is het enige punt in de voorwaarden wat hierover handelt, verder niets over dat er bij overeenkomst mogelijk is dat Hosting2Go advertenties naar hun bedrijf eist.
Het staat er ook niet letterlijk, en mijn juridische kennis is niet groot genoeg om geheel te snappen wat ze hier nu bedoelen. Het is alleen het enige stuk waarin ik merk dat "Hosting2Go" iets zelf doet en dat ze schadeclaims eisen als je het weghaalt. Wat overeenkomt met het stuk dat pieterbas heeft getikt..
-
Paul
- Beheerder

-
Contacteer:
Bericht
door Paul » 31 aug 2008, 17:13
Een VPS in de VS is ernstig af te raden, het zal erg sloom zijn vanuit nederland.
-
Tazmanian
-
Contacteer:
Bericht
door Tazmanian » 31 aug 2008, 17:47
Momenteel ben ik naar EUROVPS aan het bekijken. Is wel wat duurder maar wel veel meer memory.
Iemand die weet hoe ik kan berekenen hoeveel memory ik ongeveer (minstens) nodig heb?
-
Jan
-
Contacteer:
Bericht
door Jan » 31 aug 2008, 18:23
Dit hangt volledig af van het verbruik van je site.
Heb je een grote site zoals Bokt met honderden bezoekers die steeds online zijn, of eerder een klein forumpje voor je hockeyclub...
-
Tazmanian
-
Contacteer:
Bericht
door Tazmanian » 31 aug 2008, 19:44
Wel momenteel is 45 ons record van gelijktijdige bezoekers online.
Dagelijks is dit eerder rond de 20.
-
BetaDevil
Bericht
door BetaDevil » 31 aug 2008, 22:00
In het stukje van Lucas staat (ik ben neit zo goed met juridische tekst dus ik verontschuldig me als het fout is) volgens mij niet dat ze je website eraf mogen halen als je de link weghaalt zoals pietje15 beweert.
-
Pascal
-
Contacteer:
Bericht
door Pascal » 31 aug 2008, 22:05
BetaDevil schreef:In het stukje van Lucas staat (ik ben neit zo goed met juridische tekst dus ik verontschuldig me als het fout is) volgens mij niet dat ze je website eraf mogen halen als je de link weghaalt zoals pietje15 beweert.
Waar in de wet staat dat?
Ze mogen niet zomaar een contract beheindigen..
Het ligt eraan of deze regel wel/niet door de wet wordt erkent.
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
You cut me open
-
Lucas
Bericht
door Lucas » 31 aug 2008, 22:27
PascalS schreef:Waar in de wet staat dat?
Ze mogen niet zomaar een contract beheindigen..
Het ligt eraan of deze regel wel/niet door de wet wordt erkent.
Onder strenge voorwaarden mag het zonder enige melding verwijderd worden. Mááár...vaak doen ze het niet i.v.m. de vrijheid van meningsuiting. Maar Scientology heeft een aantal websites wel uit de lucht gekregen hoor. Máár..dat is geen praat voor hier. Maak maar een topic aan..
-
Bee
Bericht
door Bee » 01 sep 2008, 23:05
Dat zou ik ook aanraden als ik hen was, aangezien dat hun duurste pakket is.