Misschien leuk om tips uit te wisselen.
Ikzelf draai m'n site op een eigen Linux server. Als ik rechtsreeks op de server aan het editen ben, gebruik ik joe en vi. Om m'n client PC draai ik XP en Linux en gebruik ik onder XP UltraEdit om te editen, GIMP voor de graphics en SSHWindowsClient om met m'n server te communiceren. Onder Linux gebruik ik gedit of emacs om te editen, GIMP voor de graphics en SSH en SFTP om met m'n server te communiceren.
Ik zie dat velen van jullie van een hostingprovider gebruik maken en alles editen op je Windows PC en uploaden met een FTP client. Welke tools zoal?
Welke tools en platforms gebruik je voor je Site?
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
- uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
- niet passen in de gewone supportfora
- interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
- een neutrale of positieve ondertoon hebben
- anders zijn dan bestaande onderwerpen
Voor FTP gebruik ik FlashFXP, eenvoudig in gebruik en werkt (tot nog toe) altijd prima.
Voor het wijzigen van bestanden gebruik ik meerdere programma's en heb ik geen echte favoriet, hoewel het zoeken met EditPlus beter gaat. Dit is dan ook de enige niet gratis editor.
CrimsonEditor
EditPlus2
Kladblok
Wordpad
En sinds kort een handig progje om twee bestanden met elkaar te vergelijken, zodat je heel snel de verschillen ziet en eventueel kunt aanpassen:
WinMerge
Ook met NL-taal te krijgen (Dutch.DLL).
Voor het wijzigen van bestanden gebruik ik meerdere programma's en heb ik geen echte favoriet, hoewel het zoeken met EditPlus beter gaat. Dit is dan ook de enige niet gratis editor.
CrimsonEditor
EditPlus2
Kladblok
Wordpad
En sinds kort een handig progje om twee bestanden met elkaar te vergelijken, zodat je heel snel de verschillen ziet en eventueel kunt aanpassen:
WinMerge
Ook met NL-taal te krijgen (Dutch.DLL).
gr. Spikey
Geen support via pb, email, msn, uw vragen worden niet beantwoord !
Geen support via pb, email, msn, uw vragen worden niet beantwoord !
voor ftp gebruik ik smart ftp
ik werk met windows xp pro op mijn pc en windows xp server edition op mijn server
ik gebruik editplus 2
(@ spikey: hij is wel gratis hoor je moet alleen ff op agree drukken als je hem opstart of een crack gebruiken)
voor tekenen gebruik ik photoshop 7.0 nederlands
Groeten Niels
ik werk met windows xp pro op mijn pc en windows xp server edition op mijn server
ik gebruik editplus 2
(@ spikey: hij is wel gratis hoor je moet alleen ff op agree drukken als je hem opstart of een crack gebruiken)
voor tekenen gebruik ik photoshop 7.0 nederlands
Groeten Niels