BBcode vraagje
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
- MoonCatcher
BBcode vraagje
op mijn oude forum had ik wat pagina's in iframe staan, hoe doe ik dat nu? [iframe]{TEXT}[/iframe] ?
En grote plaatjes had ik in html verkleind met width="450" maar hoe kan ik plaatjes verkleinen met BBcode?
Heb dat iframe op alle mogelijke manieren geprobeerd maar ik krijg alleen een klein wit vlak, want met BBcode kan ik de width en hight toch niet aanpassen?
En grote plaatjes had ik in html verkleind met width="450" maar hoe kan ik plaatjes verkleinen met BBcode?
Heb dat iframe op alle mogelijke manieren geprobeerd maar ik krijg alleen een klein wit vlak, want met BBcode kan ik de width en hight toch niet aanpassen?
~ In a mad world, only the mad are sane ~
Re: BBcode vraagje
Je weet dat de MOD die dit mogelijk maakte voor phpBB 2.x uit de 'running' is gehaald, omdat hij onveilig was? Nouja, niet per sé omdat de MOD onveilig was dacht ik, maar meer omdat het onveilige situaties op kon leveren binnen phpBB 2.x forums.
Kun je hier eens de codes posten die je nu gebruikt om je BB-code te maken?
Kun je hier eens de codes posten die je nu gebruikt om je BB-code te maken?

- MoonCatcher
Mod? was dat een mod? was gewoon html code toch?
dit heb ik gemaakt van wat dit moet zijn
Code: Selecteer alles
[iframe name={TEXT}]{TEXT}[/iframe]
<iframe name="Faces" SRC="http://www.freubel-mee.nl/Lessen/Faces.htm" scrolling="yes" height="700" width="700" FRAMEBORDER="yes"></iframe>
Er was ook een MOD van, die het gebruik van iframes middels BB-code mogelijk maakte!MoonCatcher schreef:Mod? was dat een mod? was gewoon html code toch?

Op deze manier word altijd hetzelfde scherm geopend in het iframe, is dat wat je wilt? Of wil je de iframes door de gebruikers zelf laten vullen?dit heb ik gemaakt van wat dit moet zijnCode: Selecteer alles
[iframe name={TEXT}]{TEXT}[/iframe]
<iframe name="Faces" SRC="http://www.freubel-mee.nl/Lessen/Faces.htm" scrolling="yes" height="700" width="700" FRAMEBORDER="yes"></iframe>
Let op dat iframes een groot veiligheidsprobleem met zich meebrengen, zeker als leden er gebruik van kunnen maken.
- MoonCatcher
Oke dan laat ik de iframes achterwege dat is het probleem niet, maar hoe kan ik de plaatjes verkleinen wat in html met width kan? Ik denk dat dat niet werkt of wel?
Je kan een BBCode maken waar je zelf de afmetingen kan opgeven (bijv.
..(hoewel dit niet gaat werken volgens mij). JavaScript levert vaak wel wat vertraging op, zeker met veel afbeeldingen.
[img=600,400]
) of met JavaScript werken, iets in de trant van:onload="if ( this.style.width > 600 ) this.style.width=600";
..(hoewel dit niet gaat werken volgens mij). JavaScript levert vaak wel wat vertraging op, zeker met veel afbeeldingen.
Hoewel ik het gebruik van iframes in berichten onzin vind, wat voor veiligheidsproblemen kan het veroorzaken?ElbertF schreef:Let op dat iframes een groot veiligheidsprobleem met zich meebrengen, zeker als leden er gebruik van kunnen maken.
- MoonCatcher
en waarom is het onzin? Als het voor iemand makkelijk is en voor een ander niet is het niet gelijk onzin
Omdat iedereen er dan site's/pagina's in het iframe kunnen plaatsen waarop kwaadaardige scripts draaien en je op zo'n manier besmet kunt worden met virussen, spyware en dergelijke bijvoorbeeldHans Kamp schreef:Hoewel ik het gebruik van iframes in berichten onzin vind, wat voor veiligheidsproblemen kan het veroorzaken?

idd, het is ook heel makkelijk om bijv. met JavaScript de hele pagina te "kapen" en een inlogscherm weer te geven waarvan de invoer wordt doorgestuurd naar de hacker (terwijl het adres is de adresbalk gewoon klopt). Er zijn talloze scenario's te bedenken.
- MoonCatcher
Oke, ze zijn weg, maar met een forum waar alleen vrouwen komen die met hele andere dingen bezig zijn dan "kapen" zou ik er toch niet zo heel bang voor zijn 

Ik zou nu "weten" dat je iframes toestaat.. En ik ben geen vrouw. 

- MoonCatcher
Daarom zei ik ook "zou". 

Ik bedoel dat ik het onzin vind, afgezien van de problemen die ElbertF ziet. Anderen mogen het wel in hun forum inbouwen, hoor.MoonCatcher schreef:en waarom is het onzin? Als het voor iemand makkelijk is en voor een ander niet is het niet gelijk onzin