- Adres van je forum: http://www.koll-music.nl/forum
Wanneer ontstond het probleem?Na update naar 3.0.0
phpBB versie: 3.0.0
Heb je onlangs iets verandert aan je forum? Update
Wat is het probleem?
..
Beste mensen.
Al een tijdje draai ik meerdere fora's op mijn SLES10 server. Heerlijk die phpBB software!
Na lange tijd met 2 forums (nieuw geinstaleerd) goed op versie 3 gedraaid te hebben besloot ik om een bestaand forum (phpBB2) ook maar te gaan updaten daar de 3 versie (ivm spambots).
Alles helemaal zonder problemen en werkt prima! Op de grafische bevestiging na dus.
Als je je als nieuw lid wilt registreren, of op het ACP bij visuele bevestiging kijkt, nergens verschijnt de afbeelding om over te typen.
Wel is dit plaatje prima zichtbaar op mijn nieuw geinstalleerde phpBB3 forums. Ik heb het idee dat het m dus alleen in de update kan zitten.
Wat ik geprobeerd heb:
-Natuurlijk als eerste alle instellingen die mogelijk waren aangeklikt (en overgenomen van de fora's die wel werkte)
- In de directory /includes/captcha/ de files opnieuw gekopieerd (vanaf een verse download en vanaf de werkende fora's). Op deze 2 files ook met chmod 777 dus iedereen alle rechten gegeven
- Een kopie van een werkend fora gemaakt, (daarin werkte de visuele bevestiging).., daarna de config.php van mijn forum waarbij het niet werkte erin gezet, en meteen werkte het niet meer (de rest van het forum wel natuurlijk)
Ik krijg dus het idee dat het iets in de database zou moeten zijn wat vanaf de phpBB2 mee is geconverteerd en roet in het eten gooit.
Hebben jullie misschien een idee?
Alvast bedankt!