Ik kreeg via PB een vraag van hoe je dat nou doet dat mapnaam veranderen.
Misschien zijn er meer mensen die het niet weten maar het wel graag willen weten dus hier komt-ie:
Je weet dat je via een ftp-programma al je phpbb dingen moet uploaden toch?
Links staan de dingen die je op je pc hebt, rechts staan de dingen die je naar de server hebt geupload.
Bij mij dan, kan ook boven en onder zijn.
Oké dan ga je in je ftp-programma naar de plek waar alles staat van phpbb en open je de map STYLES.
Daarin zie je de styles staan die je hebt geupload.
Open de map van een style, en open daarin de map IMAGESET.
Daar zie je mapjes staan: EN staat er altijd, soms als je mazzel hebt ook NL.
Nou als je er al NL hebt staan hoef je niets te doen, maar staat die er niet verander dan de naam van de map EN naar NL.
Dit kun je gewoon in je ftp-programma doen door de map aan te klikken en ergens op een button, bij mij staan die rechts, op RENAME te klikken.
Gaat dat niet of durf je niet, verander dan de mapnaam op je pc van EN naar NL en upload die naar de plek waar ook de map EN staat.
Dat moet je sowieso doen als je je forum ook engelstalig wilt hebben, anders vindt de "engelse kant" zijn image/en niet en dan hebben die geen plaatjes.
Het handigste is onder elke imageset zowel een map EN als een map NL te hebben staan.
Een heel verhaal, maar dat komt omdat ik het stap voor stap uitleg, in werkelijkheid is het een kwestie van 1 minuut!
O ja, als je de map EN
hernoemt naar NL of de engelse buttons in een map doet die je NL noemt, zoals hierboven beschreven, betekent dat wel dat je buttons dus een engels opschrift hebben.
Wil je dit absoluut niet, download dan
hier buttons voor phpbb3 met NL opschrift. Stop die in een map NL en uploaden maar.
Of pak gewoon NL buttons uit een andere style die je mooi vindt en zet die in de NL map.
Wil je zelf buttons maken zorg dan dat ze precies dezelfde naam hebben als de standaardbuttons!
Succes!