Fireboard - phpbb double check

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
PAB
Contacteer:

Fireboard - phpbb double check

Bericht door PAB » 20 apr 2008, 15:49

Ok, na een eindeloze lijst met problemen die ik kreeg bij fireboard wil ik toch overstappen op andere software. Ik twijfel tussen vbulletin en phpbb, echter het feit dat phpbb gratis is trekt mij over de drempel.

Nu wat vragen waar ik nog niet echt een duidelijk antwoord op heb kunnen vinden:

1. seo: is phpbb vriendelijk voor google? Het probleem met mijn huidige forum is dat ondanks dat ik bijna 4000 posts heb google er bijna geen een vind omdat hij dit niet goed doorgeeft (meta e.d. ik heb er niet zoveel verstand van weet alleen dat hij ze niet vindt en dat daar ook over geklaagd wordt op het fireboard forum)
2. integratie in joomla, hoe kan ik hem net zo integrereren als fireboard, of is dat niet mogelijk? En zo nee is er wel een manier om bovenaan net als bij dit forum een aantal links te plaatsen zodat bezoekers nog wel naar andere content kunnen?
3. users meenemen: dmv community builder en cbconnector zullen er niet echt problemen zijn wat betreft het overzetten van users toch?
4. overzetten posts: dit kan geloof ik niet, of er is geen eenduidige manier voor zover ik gelezen heb. Is er wel een manier om mijn oude fireboard als archief ernaast te houden dan?

Dat zijn geloof ik wel zo'n beetje de vragen waar ik mee zat, alvast bedankt voor jullie hulp!

pieterbas12

Re: Fireboard - phpbb double check

Bericht door pieterbas12 » 20 apr 2008, 19:36

PAB schreef: Ok, na een eindeloze lijst met problemen die ik kreeg bij fireboard wil ik toch overstappen op andere software. Ik twijfel tussen vbulletin en phpbb, echter het feit dat phpbb gratis is trekt mij over de drempel.

Nu wat vragen waar ik nog niet echt een duidelijk antwoord op heb kunnen vinden:

1. seo: is phpbb vriendelijk voor google? Het probleem met mijn huidige forum is dat ondanks dat ik bijna 4000 posts heb google er bijna geen een vind omdat hij dit niet goed doorgeeft (meta e.d. ik heb er niet zoveel verstand van weet alleen dat hij ze niet vindt en dat daar ook over geklaagd wordt op het fireboard forum)
2. integratie in joomla, hoe kan ik hem net zo integrereren als fireboard, of is dat niet mogelijk? En zo nee is er wel een manier om bovenaan net als bij dit forum een aantal links te plaatsen zodat bezoekers nog wel naar andere content kunnen?
3. users meenemen: dmv community builder en cbconnector zullen er niet echt problemen zijn wat betreft het overzetten van users toch?
4. overzetten posts: dit kan geloof ik niet, of er is geen eenduidige manier voor zover ik gelezen heb. Is er wel een manier om mijn oude fireboard als archief ernaast te houden dan?

Dat zijn geloof ik wel zo'n beetje de vragen waar ik mee zat, alvast bedankt voor jullie hulp!

1. Phpbb is zeker google vriendelijk.
Bij de installatie zijn en zowiezo 50 bot's geinstallerd.
Voor elke bot is er een account voor aangemaakt.
(ook google)
Je kunt je bot's toegang geven aan forum's door hun de permissies "bots'" te geven.
De instelling staat zo ingegesteld dat hij niet te veel en niet te weinig rechten heeft om je forum te indexeren.
2.Op dit moment is dat nog niet mogelijk...(dacht ik)
Ze zijn er wel mee bezig!
Hier en daar is er wel een soort van brug maar of het betrouwbaar is..
3. Dat weet ik niet.
4. Een directie Converter naar phpbb 3 kan ik niet zo snel vinden.
Wel is het mogelijk om eerst naar phpbb 2 te gan en dan gemakkelijk over te gaan naar phpbb 3
Linkje waar je denk ik wel wat aan hebt: http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... 13008bbc19

PAB
Contacteer:

Re: Fireboard - phpbb double check

Bericht door PAB » 21 apr 2008, 10:19

Ach ik ga het maar gewoon even proberen vanmiddag, vind het zo jammer dat fireboard zoveel problemen oplevert. Want op zich vind ik dat ook een prima forum, zeker de integratie met joomla is super!

Gesloten