Opgelost-Admin kan niet meer inloggen, geen bevestigingscode

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
neopet

Opgelost-Admin kan niet meer inloggen, geen bevestigingscode

Bericht door neopet » 21 aug 2008, 19:08

• Adres van je forum: http://schoolreunie.marliez.nl
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem? Na aanvragen nieuw wachtwoord
    phpBB versie: 3.0.2

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nee
    Wat is het probleem?
Sinds februari heb ik een forum klaarstaan om mensen bij elkaar te krijgen voor een reunie.

Er kwam helemaal niemand, zodoende ben ik er al die tijd niet meer op geweest.
Sinds vandaag krijg ik ineens leden, dus ik wil inloggen maar ben mijn wachtwoord vergeten.

Wachtwoord opgevraagd via de functie, ik activeer dat via de link in de mail, wil daarna inloggen maar de inlog "pakt" niet. Ik werd er steeds afgegooid.

Nu ben ik zover dat ik gebruikersnaam en wachtwoord moet ingeven, plus de code op een afbeelding, omdat ik de maximale pogingen heb overschreden.

Maar er staat geen afbeelding maar een kruisje, dus ik kom niet verder.

Wat heb ik tot nu toe gedaan:

- cookies en de hele reut opgeschoond
- wachtwoord opnieuw aangevraagd

Dat lukte dus niet, daarna nieuw wachtwoord gegenereerd met de Hash Generator, op phpBB ingesteld, nieuwe wachtwoord via phpMyadmin bij mijn forumaccount ingevoerd en opgeslagen.

Toen weer geprobeerd in te loggen, maar het gaat nog steeds niet, ik moet een code overnemen maar de afbeelding staat er niet...

Wie weet hoe ik verder moet?

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door neopet op 22 aug 2008, 22:58, 3 keer totaal gewijzigd.
Weet zo gauw geen pakkende handtekening...

Jim
Contacteer:

Re: Admin kan niet meer inloggen

Bericht door Jim » 21 aug 2008, 19:36

Probeer eens alle bestand uit de map cache te gooien, behalve .htaccess en index.html. ;)
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

neopet

Bericht door neopet » 21 aug 2008, 22:04

JimB schreef:Probeer eens alle bestand uit de map cache te gooien, behalve .htaccess en index.html. ;)
Dank je, ik ga het proberen.

Ik zie geen .htaccess staan, maar dat hoort zo geloof ik?
(zie hem wel via DirectAdmin maar niet via mijn FTP-programma)

Edit: map geleegd op index.html na, heb opnieuw cookies en zo geleegd, CCleaner gerund, maar kan nog steeds niet inloggen, doordat ik de limiet overschreden heb.

Probleem is nog steeds de code die niet tevoorschijn komt, zie image:

http://i273.photobucket.com/albums/jj21 ... og-srf.jpg

Mid

Bericht door Mid » 21 aug 2008, 23:23

In je FTP-programma kun je instellen, dat alle verborgen bestanden moeten worden weergegeven en daarna kun je de instellingen opslaan. Vanaf dat moment is .htaccess gewoon zichtbaar via FTP.

Kijk eens in je browser-instellingen, of afbeeldingen wel worden weergegeven.

neopet

Bericht door neopet » 22 aug 2008, 00:17

Mid schreef:In je FTP-programma kun je instellen, dat alle verborgen bestanden moeten worden weergegeven en daarna kun je de instellingen opslaan. Vanaf dat moment is .htaccess gewoon zichtbaar via FTP.

Kijk eens in je browser-instellingen, of afbeeldingen wel worden weergegeven.
Dank je voor je reactie mid.

De cache-map heb ik al geleegd, kan zijn dat er meer verborgen bestanden instaan dan alleen de .htaccess maar ik denk dat die niet voor niks verborgen staan, is het wel veilig om die te verwijderen dan?
Behalve dan natuurlijk de .htaccess.

Ja alle afbeeldingen worden weergegeven.

Waar moet die code vandaan komen, zo'n verificatiecode moet toch elke keer anders zijn, wordt dat binnen phpBB gegenereerd of komt dat van een externe site?

neopet

Re: Admin kan niet meer inloggen, geen bevestigingscode

Bericht door neopet » 22 aug 2008, 17:06

Ik voel er weinig voor om het forum eraf te halen en het opnieuw te installeren.
Heb erg veel moeite gehad om het de eerste keer te installeren en was blij dat hij er eindelijk stond.
Ik kan via MySQL wel een backup van de db maken maar hoe ik dat allemaal terug moet zetten weet ik niet.

Is het mogelijk om in de database een nieuwe user aan te maken en die Admin te maken?
Het forum staat op een eigen domein dus ik kan overal bij.

Zo ja: hoe doe ik dat?

Alvast bedankt! ;)

neopet

Bericht door neopet » 22 aug 2008, 17:39

Heb wat geprobeerd maar hetzelfde verhaal:

Ik heb toen ook 2 namaakleden aangemaakt, om te kijken hoe een en ander eruit zou zien na bepaalde instellingen. Ook van die "leden" weet ik geen wachtwoord meer.
Ik heb hetzelfde gedaan als met mijn adminaccount, namelijk een nieuw wachtwoord aangevraagd.

En net als met mijn adminaccount lukt het me om in te loggen, maar meteen word ik er ook weer afgegooid, het lijkt wel alsof er een redirect plaatsvindt, ik hoor een klik en kom dan op de forumindexpagina.
Er staat dat ik ingelogd ben want er staat: Welkom "naam van lid", maar wil ik dan mijn profiel bekijken, dan komt het mededelingenvenster dat ik ingelogd moet zijn...

Ik kan er op geen enkele manier meer in, wat gaat er steeds fout?

Cookies, cache en noem maar op, alles is geleegd...
Cookies staan goed, afbeeldingen etc., overal gaat het goed behalve op mijn eigen forum.

Dus kortgezegd:
1. na aanvragen nieuw wachtwoord kan ik inloggen maar word er direct weer afgegooid
2. als je het aantal inlogpogingen hebt overschreden wordt de bevestigingscode niet afgebeeld maar een kruisje

Ik hoop echt dat iemand me kan helpen want ik weet het niet meer, krijg het wel een beetje benauwd nu :(

Heb nog wat ontdekt, ik dacht ik registreer me even als nieuw lid, kijken of dat gaat, maar als ik klik op de voorwaarden accepteren, dan kom ik niet op de registratiepagina maar blijf ik op de voorwaardenpagina staan... Ik kom dus daar ook niet verder.

Gisteren hebben 3 leden zich geregistreerd, dus zij konden wel verder, hoe kan dat?

Er is echt iets helemaal mis... Bestaat er bij phpBB ook zoiets als repair_settings oid?

Mid

Bericht door Mid » 22 aug 2008, 18:49

Ik heb even gekeken, maar je forum ligt eruit, dus ik kan mij ook niet even aanmelden om te zien, of ik er ook vanaf wordt gegooid. Blijf rustig. Je kunt hier een aanvraag indienen voor hulp: viewforum.php?f=70

neopet

Bericht door neopet » 22 aug 2008, 18:56

Mid schreef:Ik heb even gekeken, maar je forum ligt eruit, dus ik kan mij ook niet even aanmelden om te zien, of ik er ook vanaf wordt gegooid. Blijf rustig. Je kunt hier een aanvraag indienen voor hulp: viewforum.php?f=70
Dank je dat je wilde kijken, vervelend dat het forum en net nu uitligt, ik heb even gekeken en mijn andere domeinen liggen er ook uit. Aha de site van mijn host ligt er ook uit.

O we zijn er weer, de site is terug.

Zou je het nog eens willen proberen alsjeblieft? Dank je wel!

Mid

Bericht door Mid » 22 aug 2008, 18:58

Hij staat er weer, maar ik zit wat krap in tijd. Doe de aanvraag maar bij het serviceteam, want die zijn stukken ervarener dan ik ben. :)

neopet

Bericht door neopet » 22 aug 2008, 19:00

Mid schreef:Hij staat er weer, maar ik zit wat krap in tijd. Doe de aanvraag maar bij het serviceteam, want die zijn stukken ervarener dan ik ben. :)
Mag ik daar dan een link plaatsen naar dit topic?

Ik geloof dat mijn probleem niet past in het rijtje problemen waarvoor je bij het Support Team mag aankloppen...

Hierin vermeld je de forumlocatie en wat de opdracht is, een opdracht kan enkel het onderstaande zijn:

Installeren van phpBB
Updaten van phpBB
Herstellen van gehackte phpBB
Modificatie(s) aanbrengen of updaten

Mid

Bericht door Mid » 22 aug 2008, 19:14

Oh, dat is waar ook. Ik heb mij aangemeld op je forum, maar een beheerder moet het account activeren! Dat schiet dus niet op. Ik kreeg wel gewoon de cijfer- en lettercodes te zien. Installeer eventueel Firefox, want dan zie je de cijfer- en lettercodes waarschijnlijk wel. Of probeer het elders op een andere PC.

neopet

Bericht door neopet » 22 aug 2008, 21:32

Mid schreef:Oh, dat is waar ook. Ik heb mij aangemeld op je forum, maar een beheerder moet het account activeren! Dat schiet dus niet op. Ik kreeg wel gewoon de cijfer- en lettercodes te zien. Installeer eventueel Firefox, want dan zie je de cijfer- en lettercodes waarschijnlijk wel. Of probeer het elders op een andere PC.
Dank je Mid!

Ik heb je account geactiveerd, dat gaat gewoon via een mail die ik krijg. Dus dat lukt.

Zou je eens willen kijken of er nog boards staan?

Vreemd dus dat men zich kan registreren, maar ikzelf niet.
Een ipban kan het niet zijn, dat moet de Admin eerst aan iemand even en dat heb ik niet gedaan en zeker niet aan mezelf, als dat al zou kunnen.

Tegenwoordig zie je op steeds meer sites van die bevestigingscodes, en die zie ik ook gewoon allemaal, alleen op mijn eigen forum dus niet, er staat een kruisje en ik weet niet of dat aan het forum ligt.

Ik gebruik de Maxthon browser, FireFox heb ik ook geprobeerd maar ik vind die niet fijn.

neopet

Bericht door neopet » 22 aug 2008, 21:46

Ik heb FireFox gedownload, en kan nu wel de code zien...

Mid echt heel erg bedankt! :) :bier:

Ik snap het niet, met Maxthon heb ik hier eerder nooit problemen mee gehad.
Ben toch eerder ook op dat forum bezig geweest met Maxthon als browser. Maar ineens werkt dat dus niet meer. Wacht eens... toen had ik Maxthon 1 en sinds kort heb ik Maxthon 2, zou dat het zijn?

Ik wist wel dat FireFox veel problemen oplost, maar omdat ik normaal ook gewoon al die codes kan zien had ik er geen moment bij stilgestaan dat het probleem in de browser zat.

In ieder geval ben ik nu ingelogd als Admin en word ik er niet afgegooid. :mrgreen:

Nogmaals bedankt!

Mid

Bericht door Mid » 22 aug 2008, 22:32

Tot je dienst; gelukkig werkt het weer. Ik kreeg al een email, dat ik ben goedgekeurd als gebruiker. :mrgreen:

Firefox is via de instellingen veel sneller te maken, maar dat is een ander verhaal. :)

neopet

Bericht door neopet » 22 aug 2008, 22:57

Mid schreef:Tot je dienst; gelukkig werkt het weer. Ik kreeg al een email, dat ik ben goedgekeurd als gebruiker. :mrgreen:

Firefox is via de instellingen veel sneller te maken, maar dat is een ander verhaal. :)
Dank je voor de tips voor FireFox die je me in een PB stuurde.
Misschien ga ik er ooit aan wennen :D

Ik heb je account gedeactiveerd, leuk dat je er even was XD en nogmaals bedankt voor je hulp en inzet!

Groetjes!

Gesloten