Forum is absurd traag

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
gany

Forum is absurd traag

Bericht door gany » 02 dec 2008, 02:07

• forum: Pro Patria Forum
  • modificaties op je forum: ACP_ADD_USER
  • Problem ontstond op 30 nov
  • phpBB versie: 3.0.3 (NL)
  • Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?: nee
  • Probleem: Forum is absurd traag
Ik had dit probleem in het verleden. Ik verweet het toen aan database errors. Het forum overnieuw geinstalleerd. Nu doet het probleem zich weer voor. Vandaag niet, maar gisteren duurde het 1 minuut 45 seconden voor het forum reageert op verzoeken. De database en phpbb3 zijn gloednieuw. Er zitten bijna geen posten in het forum. Dat kan (volgens mij) niet aan de database of phpbb3 liggen.
De helpdesk van mijn isp stuurde me een paar handige links voor het verbeteren van MySQL - dat helaas een kilometer boven m'n pet vliegt...
Omdat het forum nu wel normaal functioneert, ga ik er vanuit dat dit probleem waarschijnlijk bij de isp ligt.
Kan dat kloppen?

..

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Forum is absurd traag

Bericht door Paul » 02 dec 2008, 07:11

Wat is je host? Zover ik kan zien is dit ergens ver weg, wat natuurlijk in nederland niet het snelste is.

gany

Bericht door gany » 02 dec 2008, 09:22

IX Webhosting in de USA. Ik heb daar al vele jaren forums op gehost, zonder enig probleem. Maar deze keer laten de mensen toch wat steekjes vallen. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat de afstand een reden is.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 02 dec 2008, 09:43

Hosts uit de USA zijn altijd trager als een host uit NL.

Gesloten