update fout? forum kan niet meer online beetje spoed.

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Mid

Re: update fout? forum kan niet meer online beetje spoed.

Bericht door Mid » 11 jan 2009, 22:32

In dat geval: inloggen via FTP, ga naar de map /cache en verwijder uit die map /cache alle bestanden, behalve .htaccess en index.htm

marielle231

Bericht door marielle231 » 11 jan 2009, 22:35

Krijg nog steeds dezelfde melding als ik naar www.muizenforum.com wil gaan.
Cache is verwijderd, nou ja de bestanden behalve die 2 die u heeft genoemt.

Warning: require(./includes/acm/acm_file.php) [function.require]: failed to open stream: Permission denied in /usr/home/deb11838/domains/muizenforum.com/public_html/common.php on line 186

Warning: require(./includes/acm/acm_file.php) [function.require]: failed to open stream: Permission denied in /usr/home/deb11838/domains/muizenforum.com/public_html/common.php on line 186

Fatal error: require() [function.require]: Failed opening required './includes/acm/acm_file.php' (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /usr/home/deb11838/domains/muizenforum.com/public_html/common.php on line 186

Mid

Bericht door Mid » 11 jan 2009, 22:43

Mid schreef:Mocht het niet helpen, controleer dan even, of de CHMOD naar 777 is gelukt en indien niet, doe het dan even via DirectAdmin.
Dus: via DirectAdmin de rechten op 777 zetten. Dit lukt soms niet via FTP en dan wel via DirectAdmin (zo te zien is je host: Antagonist).

marielle231

Bericht door marielle231 » 11 jan 2009, 23:10

acm_file.php is nu 777 helaas lost het niks op.
Bij het forum nog steeds zelfde foutmelding.

Mid

Bericht door Mid » 11 jan 2009, 23:24

En heb je daarna opnieuw de buffer geleegd (zie voorgaande postings)?

marielle231

Bericht door marielle231 » 11 jan 2009, 23:28

Staat niks meer in, behalve dan .htaccess en index.htm

gr marielle

Mid

Bericht door Mid » 12 jan 2009, 00:16

Controleer eens via DirectAdmin, of de rechten van public_html/common.php op minstens 644 staan en pas dit anders even aan; leeg daarna weer de buffer via FTP, voorzover noodzakelijk.

marielle231

Bericht door marielle231 » 12 jan 2009, 00:19

Hoi,

Staat op 644, pfff word hier echt moe van, denk je ook een forum update te doen gaat alles mis :|

Mid

Bericht door Mid » 12 jan 2009, 00:24

Ik vraag mij af, of de update op de juiste manier is gedaan... Je zou ./includes/acm/acm_file.php uit een verse download van versie 3.0.4 kunnen halen, dan via FTP uploaden (dus het huidige bestand overschrijven) en kijken, of dat helpt; soms kan een bestand corrupt raken.

marielle231

Bericht door marielle231 » 12 jan 2009, 00:27

Helaas ook dat is niet gelukt.

Zijn er nog andere bestanden die je "opnieuw" erin kan zetten zonder dat de data van het forum beschadigt?

Had ik de update maar door mensen van hier gedaan, maar wilde het zelf leren deze keer, is voor mij dus de laatste keer...

Mid

Bericht door Mid » 12 jan 2009, 00:35

Als je geen modificaties op je forum hebt, dan kun je versie 3.0.4 uit een verse download halen en via FTP alle forumbestanden overschrijven, behalve config.php in de root van je forum (dus in jouw public_html).

marielle231

Bericht door marielle231 » 12 jan 2009, 00:38

Ok, en dan blijft de rest bewaard?
Dan is dat mijn laatste optie denk ik..

Pascal
Contacteer:

Bericht door Pascal » 12 jan 2009, 00:40

Ja, want berichten, leden worden opgeslagen in een database (geen ftp) als je geen mods hebt is dit de oplossing
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
You cut me open

marielle231

Bericht door marielle231 » 12 jan 2009, 00:42

Voor de zekerheid upload ik alles even naar mijn pc en ga dit nog proberen.

Alvast bedankt voor jullie hulp :)

gr Marielle

Voor de zekerheid upload ik alles even naar mijn pc en ga dit nog proberen.

Alvast bedankt voor jullie hulp :)

gr Marielle

EDIT: goed bestanden vervangen en krijg nog steeds dezelfde melding.

Fatal error: require() [function.require]: Failed opening required './includes/acm/acm_file.php' (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /usr/home/deb11838/domains/muizenforum.com/public_html/common.php on line 186

Zonder de install map krijg ik deze foutmelding

Not Found
The requested URL /install/index.php was not found on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

Apache/1.3.41 Server at http://www.muizenforum.com Port 80

==========================================================================================
EDIT:

Had net om te proberen een ander forum aangemaakt, deze werkt dus wel gewoon ( andere is er nog)
oppeens viel mijn oog op GID, bij het nieuwe forum staat alles op (klantnummer)
Terwijl op het kapotte forum ook apache staat
Bij de onderste staat (klantnummer)bij de rest dus apache
cache
includes
cgi-bin
common.php

Vond het wel vreemd dus denk meld het even, misschien kunnen jullie er wat mee?

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 12 jan 2009, 09:11

Graag niet dubbelposten, maar je vorige bericht aanpassen. Ik heb je posts nu samengevoegd.

Herupload config.php eens uit de backup van je files die je gemaakt hebt, dat lost het probleem van de 404 op. Neem daarna contact op met je host om te vragen de permissies en de groep voor acm_file.php goed te zetten.

marielle231

Bericht door marielle231 » 12 jan 2009, 09:16

Sorry voor de dubbelpost, dubbelklikte op de muis, heb hier trouwens gelijk melding van gemaakt, niks express gedaan.
Daarna ook netjes mijn post aangepast.

Bedankt voor je antwoord ga dit ook even proberen.
============================================================================================

Heb de host gemailt, dus wacht nu daar maar op.

Was alleen nog wel benieuwd waarom dit nu dus is.

Bij het "nieuwe" forum staat bij GID alles op mijn klantnummer.
Bij het "kapotte" forum staan er op verschillende apache.

Ligt het daar misschien aan? en kun je dit weer terug op je klantnummer zetten ( mits dit moet)

Bij degene die er wel op staan kan ik geen Reset Ownership | Recursively meer doen.

-======================================================================================
Bij degene die op apache staan wel.
=========================================================================================

Dit vond ik op de site van mjn host.

.
In DirectAdmin kun je onder UID de gekoppelde User en onder GID de Group vinden. Met de knop 'Reset Ownership' kun je de User en Group van het item op je eigen gebruikersnaam zetten. Bij een map kun je ook kiezen om dit 'Recursively' te doen: dan worden alle subitems ook gereset. Let erop dat een 'Ownership Reset' ook de eigenaar 'apache' verwijdert en je dus waarschijnlijk 'de rest' meer rechten moet geven

Kan het kwaad als ik alles op mijn klantnummer zet? net zoals het "nieuwe" forum?
===========================================================================================

Niemand die antwoord weet?

Heb ondertussen op het nieuwe forum de eerste foutmelding maar kom wel op het forum

Fatal error: Not able to open ./cache/data_global.php in /usr/home/deb11838/domains/muizenforum.com/public_html/phpbb/includes/acm/acm_file.php on line 112

Please ben gister om half 3 s'nachts gestopt en zit vanaf vanochtend weer te klooien
niemand die me een antwoord kan geven? :cry:
We beginnen af te kicken :oops:

Dit staat er trouwens op line 112
trigger_error('Not able to open ' . $this->cache_dir . 'data_global.' . $phpEx, E_USER_ERROR);

Sorry dat ik een nieuw bericht open dacht anders word het zo onduidelijk.

de foutmelding verdwijnt alleen als ik dus de cache leeg, met uitzondering van .htaccess en index.htm

Alleen na 1 keer het forum vernieuwen is de foutmelding er weer en de cache weer vol :(

ik ga echt niet meer in de bestanden zitten en ga nog ff verder neuzen hier op het forum.
Hoop dat er nog een oplossing voor komt, niet alleen voor mij maar ook voor andere die dit probleem hebben met deze update.

heb alles zelf al kunnen regelen.
forum werkt dus weer.
Laatst gewijzigd door marielle231 op 12 jan 2009, 20:30, 2 keer totaal gewijzigd.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 12 jan 2009, 17:21

Graag niet dubbelposten, ik heb je posts nu samengevoegt.

Gesloten