fatal error data_global.php

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Tiger
Contacteer:

fatal error data_global.php

Bericht door Tiger » 23 feb 2009, 14:34

• Adres van je forum: http://ozdogs.nl/forum1
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?na het verhuizen
    phpBB versie: 3.0.4

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
..

Beste Mensen,

Wij hebben het forum verhuist naar een andere host, in de config moesten wij mysqli veranderen naar mysql anders kregen wij een witte pagina.

Nu dit aangepast te hebben krijgen wij vreemde fouten.

-uitloggen lukt niet (Uitloggen is mislukt, omwille van een sessieprobleem)
-Inloggen op admin panel lukt niet, vraagt steeds weer om in te loggen ( coocies verwijderd )
-een toppic plaatsen lukt niet, krijg de melding Het verstuurde formulier was ongeldig. Probeer opnieuw te versturen.

en er staat een foutmelding onderin waar volgens mij het probleem vandaan komt.

Code: Selecteer alles

Fatal error: Not able to open ./cache/data_global.php in /home/derwi/domains/ozdogs.nl/public_html/forum1/includes/acm/acm_file.php on line 112
Na googlen en zoeken kwam ik er achter dat het met rechten van de casche folder te maken had, echter staan deze op 777 dus lijkt me niet het probleem.

Kan iemand mij verder helpen met deze uitdaging.

Alvast bedankt

FreakyBlue
Contacteer:

Re: fatal error data_global.php

Bericht door FreakyBlue » 23 feb 2009, 14:39

- knip -
Kom er op terug ;)
My music and tutorials -> https://youtube.com/gh0stwrit3rMusic/
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions

Tiger
Contacteer:

Bericht door Tiger » 23 feb 2009, 14:41

Oke heel fijn, ben al ruim een week aan het klooien maar het wil maar niet lukken
Wijziging: heb nog eens verder gezocht en daar nog wat oplossingen gevonden.

Cache legen op de htacces en index na
acm_file.php chmod geven naar 777

dit beide ook geprobeerd maar zonder succes, zag net nog een oplossing om een complete verise te downloaden en files te overschrijven, ga dit nu ook maar eens proberen, volgens mij heb ik dan alle aangedragen oplossingen wel geprobeerd.
Wijziging: Ook het eropnieuw opzetten van de files heeft geen oplossing geboden.
Weet nu niet zo goed meer wat voor stappen ik kan ondernemen :oops:

Tiger
Contacteer:

Bericht door Tiger » 23 feb 2009, 15:45

De fatal error is opgelost, blijkbaar stonden er nog wat verborgen bestanden in de casche folder deze heb ik via ssh verwijderd.

helaas zijn niet alle problemen verholpen eigelijk is enkel de fatal error weg, en ik dacht dat daar de problemen vandaan kwamen maar dat is dus niet het geval.

Problemen die nog aanwezig zijn.

-uitloggen lukt niet (Uitloggen is mislukt, omwille van een sessieprobleem)
-Inloggen op admin panel lukt niet, vraagt steeds weer om in te loggen ( coocies verwijderd )
-een toppic plaatsen lukt niet, krijg de melding Het verstuurde formulier was ongeldig. Probeer opnieuw te versturen.

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 23 feb 2009, 17:46

Heb je in het beheerspaneel de server instellingen en cookie instellingen veranderd naar de instellingen voor de nieuwe server.

Als je niet in het acp kan komen probeer het eens met Firefox.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Tiger
Contacteer:

Bericht door Tiger » 23 feb 2009, 17:51

ook met firefox kom ik er niet in, tevens geprobeerd via een andere computer, maar daar kan ik niet eens inloggen op het normale gebruikersniveau.
Wijziging: in de database gekeken maar staat het volgens mij ook goed.

cookie_domain ozdogs.nl
cookie_name phpbb3_tcjut 0
cookie_path /

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 23 feb 2009, 22:46

Verander de cookie naam is, of was dat al gebeurt inmiddels :?:

Hier kun je ook nog kijken of dat al correct staat ingevuld.
http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... 7#p8130365

En deze aanpassingen zouden ook al gedaan moeten zijn als het goed is met de update.
http://forum.phpbbservice.nl/viewtopic. ... 452#p35452

Succes met puzzelen weer even.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Tiger
Contacteer:

Bericht door Tiger » 24 feb 2009, 02:38

kevin1979 schreef:Verander de cookie naam is, of was dat al gebeurt inmiddels :?:
Waar moet ik dit in veranderen dan, dus wat voor naam moet er staan.
Bij cookie_name in de database staat nu phpbb3_tcjut 0

kevin1979 schreef: Hier kun je ook nog kijken of dat al correct staat ingevuld.
http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... 7#p8130365
Dit had ik reeds allemaal nagelopen, ook de nieuwe gedownloawnload en de changefiles in ftp geplaatst.
kevin1979 schreef: En deze aanpassingen zouden ook al gedaan moeten zijn als het goed is met de update.
http://forum.phpbbservice.nl/viewtopic. ... 452#p35452

Succes met puzzelen weer even.

Diverse dingen van daar ook geprobeerd onder andere de sql query

ALTER TABLE `phpbb_topics` CHANGE `topic_last_post_subject` `topic_last_post_subject` BLOB NULL

gezien ik de nieuwe files heb gedownload van de website vandaag opnieuw is acm_file.php juist aangepast.

Kan het geen server instelling zijn, en zo ja wat zou dit voor instelling moeten wezen dan, ik heb ssh access dus kan alles aanpassen.

vreemde is dat andere phpbb3 foras wel zonder problemen draaien op deze server.

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 24 feb 2009, 09:05

Bij cookie_name in de database staat nu phpbb3_tcjut 0
Maakt niet veel uit maar in ieder geval die spatie er tussen uit. Dus iets van phpbb3_forum ervan maken.

Het verwijderen van de cookies op de pc is vaak dan wel noodzakelijk, dus even klikken op de link op forum "verwijder alle forum cookies".

En hoe staan de server instellingen dan? heb je daar al het nieuwe domein kunnen invullen of ben je helemaal nog niet in het acp geweest/ kunnen komen.
Afbeelding

Tiger
Contacteer:

Bericht door Tiger » 24 feb 2009, 11:49

Die 0 staat er niet dat komt omdat ik hem vanuit phpmyadmin heb geplakt. notnull staat die voor.

domein is niet veranderd dus daar hoeft ook niks aan veranderd worden hij is enkel van server verplaatst.

Dus server 1: ozdogs.nl met forum werkend verhuist naar
server 2: ozdogs.nl met forum bijna werkend.

coocies heb ik inmiddels echt al 10 keer verwijderd zowel via internet explorer als de link in het forum zelf.

Tiger
Contacteer:

Bericht door Tiger » 26 feb 2009, 20:42

Heeft iemand misschien nog een idee om me te helpen.

Eventueel het oplossen tegen betaling is ook geen probleem, is best wel een belangrijk forum die ik niet meer aan de praat krijg.

Heb zelfs geprobeert een nieuwe instalatie te doen en de oude database te koppelen, maar kom elke keer op het zelfde uit.

Gesloten