Speciale tekenreeksen (in plaats van é, ë, à, ...)

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Bellewaerdeboy

Speciale tekenreeksen (in plaats van é, ë, à, ...)

Bericht door Bellewaerdeboy » 27 apr 2009, 20:28

• Adres van je forum: http://www.bellewaerdefun.be/forum/view ... f=16&t=553
    Event. modificaties op je forum: Geen
    Wanneer ontstond het probleem? Vandaag
    phpBB versie: 3.0.2

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Vandaag volledige manuele forum back-up gedaan
    Wat is het probleem?
Toen ik vandaag al mijn tabellen manueel in het SQL gedeelte van MYSQL ingaf, kreeg ik een forum met allerlei rare tekenreeksen in plaats van speciale tekstkarakters. Heeft er iemand een idee hoe ik dit oplos? Ik weet dat het ergens met een karakterset ofzo te maken heeft, maar ik weet helemaal niet hoe ik dit nu moet oplossen. Alvast bedankt voor de tip(s)!

Pascal
Contacteer:

Re: Speciale tekenreeksen (in plaats van é, ë, à, ...)

Bericht door Pascal » 27 apr 2009, 21:14

Kun je uitleggen hoe de instellingen stonden toen je het invoer? Welke karakter set gebruikte je?
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
You cut me open

Bellewaerdeboy

Re: Speciale tekenreeksen (in plaats van é, ë, à, ...)

Bericht door Bellewaerdeboy » 28 apr 2009, 18:05

Gho, ik weet niet echt waar ik dat kan vinden. Ik heb het SQL bestand in notepad++ geopend en van daar uit geplakt. Dat stond naar mijn weten in UTF-8. Ik weet niet of dat voldoende info voor je is?

Gesloten