- Adres van je forum: http://www.bus-forum.nl
phpBB versie: 3.0.5
Wat is het probleem? Er zijn willekeurig afbeeldingen verdwenen
Gisteren heeft de host, waar ons forum is ondergebracht, ons forum overgezet naar een nieuwe server. De server waar ons forum tot dat moment op draaide stond op het punt om te overlijden en om dat moment voor te zijn is ons forum dus gisteren naar een nieuwe server overgezet.
Na de verhuizing van het forum was dit enige tijd onbereikbaar omdat het forum geen toegang tot de database kon krijgen. Ik had ook geen toegang tot phpmyadmin en heb de host om hulp gevraagd. Die heeft er voor gezorgd dat later die dag het forum weer draaide zoals het hoort.
Vandaag merkte een gebruiker echter op dat er foto's van hem waren verdwenen. Er bleken daarnaast ook avatars van gebruikers verdwenen te zijn. Op het eerste gezicht lijken er zo willekeurig foto's en avatars verdwenen te zijn die al ruim voor de verhuizing van het forum geplaatst waren.
Ik heb eerst even op het phpbb supportforum gekeken naar dit probleem en daar las ik dat ik zou kunnen proberen om in phpmyadmin de tabellen te repareren. Helaas gaf dit geen effect. Ik heb daarna de host geïnformeerd maar die gaf aan dat er een gat van zes uur is ontstaan in het forum en dat zij ook geen idee hebben hoe de foto's van het forum verdwenen kunnen zijn.
Dit is natuurlijk een erg vervelende situatie waarin ik, tegen beter weten in, toch hoop dat er nog iets te redden valt. Heeft iemand nog een tip of een idee waar we nog zouden kunnen kijken, iets wat we nog zouden kunnen proberen?
Wellicht nog een domme vraag. Hoe kan ik controleren of de betreffende bestanden überhaupt nog op de server staan? Als ik rechtsklik op een afbeelding in het forum, en kies voor "eigenschappen" krijg ik niet de echte naam van het bestand op de server te zien. Hoe kan ik nu controleren of dit bestand er überhaupt nog wel is?
Groeten,
Erik
BTW. Ik merk op dat het phpbb supportforum ook te maken heeft met dit probleem: viewtopic.php?f=40&t=51103&p=401351&hil ... gt#p401351 Heb ik middels dit topic onlangs zelf op ons eigen forum verholpen.