Registratiemail komt bij iedereen
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Re: Registratiemail komt bij iedereen
Ga naar admin -> beheerders permissies -> kies de groep geregistreerde gebruikers -> en klik daar op Alles NEE
Gedaan. Klopt het, dat het er dan zo uit ziet (dus alleen nog maar Beheerders)?

Ja, dat klopt.
Zou dit al de oplossing moeten zijn en moet ik het dus nu uitproberen of komt er nog een stap?
Het valt me overigens op, dat bij de gebruikers de permissies dan niet wijzigen. Moet ik dat handmatig doen?
Het valt me overigens op, dat bij de gebruikers de permissies dan niet wijzigen. Moet ik dat handmatig doen?
Dit moet de oplossing zijn.koolmees schreef:Zou dit al de oplossing moeten zijn en moet ik het dus nu uitproberen of komt er nog een stap?
Hoe bedoel je dit precies?Het valt me overigens op, dat bij de gebruikers de permissies dan niet wijzigen. Moet ik dat handmatig doen?
Ik heb nu bij de groep Geregistreerde Gebruikers alles op Nee gezet, terwijl het meeste op Nooit stond en sommige onderdelen op Ja. Nu staat in de Groep alles op Nee, maar als je bij een willekeurige gebruiker kijkt, staan de oude instellingen er nog.
Als alles op Nee staat, heeft dan dan veel invloed als ik bij bijvoorbeeld Avatatar wijzigen Ja zet? Of geeft ik dan een gebruiker de bevoegdheid de avatar van iemand anders te veranderen?
BY THE WAY: HET IS OPGELOST!!!!
Kun je aangeven wat er nou verkeerd is gegaan?
Als alles op Nee staat, heeft dan dan veel invloed als ik bij bijvoorbeeld Avatatar wijzigen Ja zet? Of geeft ik dan een gebruiker de bevoegdheid de avatar van iemand anders te veranderen?
BY THE WAY: HET IS OPGELOST!!!!

Laatst gewijzigd door koolmees op 16 aug 2009, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Zou je per PM me even een admin account kunnen sturen, zodat ik zelf even kan kijken hoe het nu precies ingesteld staat?
Laat je het even hier weten Paul als er een duidelijke foutieve instelling was.
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.
Teammember op
paul schreef:Zou je per PM me even een admin account kunnen sturen, zodat ik zelf even kan kijken hoe het nu precies ingesteld staat?
Komt de PM nou aan? Bij mij blijft die hangen in Postvak Uit??
Dat is altijd zo bij phpBB totdat de gebruiker hem leest 

ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.
Teammember op
Oops. Dan zal Paul blij met me zijn.kevin1979 schreef:Dat is altijd zo bij phpBB totdat de gebruiker hem leest

Maakt niet uit
.
Ik ga straks even kijken, nu eerste even eten
.

Ik ga straks even kijken, nu eerste even eten

De permissies staan nu goed.
Ik heb de admin permissies van de gebruiker peter even verwijderd, want hij zit al in de beheerders groep, en die hebben alle permissies al
.
Wat het probleem was, je had de geregisteerde groep admin permissies gegeven (Die groep zitten alle gebruikers in), waardoor ze de email krijgen.
Ik heb de admin permissies van de gebruiker peter even verwijderd, want hij zit al in de beheerders groep, en die hebben alle permissies al

Wat het probleem was, je had de geregisteerde groep admin permissies gegeven (Die groep zitten alle gebruikers in), waardoor ze de email krijgen.
Ahja en dan ga je de mist in. Nog een geluk dat er niemand misbruik heeft gemaakt van dat foutje.
Teammember op
Wat heet misbruik? Ik had al wat in de gaten toen ik twee users wilde activeren en ik de melding kreeg, dat het account al was geactiveerd (dat hadden die aanvragers dus zelf gedaankevin1979 schreef:Ahja en dan ga je de mist in. Nog een geluk dat er niemand misbruik heeft gemaakt van dat foutje.

Ik zal nu meteen maar alles backuppen. Als het dan nog een keer fout gaat, dan kan ik alles weer terug zetten.paul schreef:De permissies staan nu goed.
Ik heb de admin permissies van de gebruiker peter even verwijderd, want hij zit al in de beheerders groep, en die hebben alle permissies al.
Ontzettend bedankt voor de hulp

Nog één vraag: als ik in de geregistreerde groep een permissie wijzig, wordt de wijziging dan ook doorgevoerd voor de bestaande groep of geldt dat dan alleen voor nieuwe registraties?
Dat geld voor iedereen in die groep, dus ook voor bestaande users.
Okay. Nogmaals bedankt. Het topic kan wat mij betreft worden gesloten en ik hoop, dat mensen, die in de toekomst een soortgelijk probleem hebben, uit dit topic een oplossing kunnen halen.
We sluiten hier enkel topics indien deze niet aan de regels voldoen 

Ik zat al naar de stopknop te zoeken.paul schreef:We sluiten hier enkel topics indien deze niet aan de regels voldoen