Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
-
koolmees
Bericht
door koolmees » 21 aug 2009, 10:21
Ik wil graag, dat een globale moderator ook de profielgegevens kan zien. Hoe is dat in te stellen zonder dat hij álle beheerdersbevoegdheden krijgt?
..
-
Dmeijer13
Bericht
door Dmeijer13 » 21 aug 2009, 10:31
als het goed is, kan je bij acp > permissies . gebruikersrollen een rol aanmaken voor de mod. groep, en da op ja, dat ze profielen kunnen bekijken enzo.
als goed is zou dat moeten werken. Of bedoel je echt de gegevens in het ACP beheer?
Zoja, dan kan je antuurlijk een beheerdersrol aanmaken, zet je alles op NEE of NOOIT, wat jij wilt maar bij het tabje Gebruikers & Groepen (bij de permissierol) zet je 'kan gebruikers beheren' op JA. Als goed is kunnen z ebehalve bekijken óók bewerken dan. Meer dan dat, kunnen ze niet dan.
Oude gebruikersnaam: Splashing Mudkip
Helpt graag bij support maar geeft geen support via
MSN of PM
Domme vragen bestaan niet, dus zul je niet dom zijn als je vraagt, je bent dom als je niet vraagt
http://www.forums.jongerenblogs.nl
-
koolmees
Bericht
door koolmees » 21 aug 2009, 11:00
Van beheerdersrollen blijf ik liever af, want heb daar afgelopen weekend grote problemen mee gehad (
viewtopic.php?f=40&t=51283).
Ik heb wel een groep Volledige moderator, maar daarin zie ik nergens een optie over het beheren van profielen. Ik zit in een menu van drie tabbladen (berichtacties, andere, onderwerpacties), maar daarin komt het niet voor. Ik zit duidelijk op de verkeerde plaats te zoeken.

-
Dmeijer13
Bericht
door Dmeijer13 » 21 aug 2009, 11:04
je moet als je wilt dat ze kunnen beheren een beheerdersorl geven met de permissie die ik zei... en ander si het niet mogelijk.
Je kan toch gewoon beheerdersorllen > nieuwe rol aanmaken? Krijg je geen gezeur met de andere rollen.
En als het gata om de profielen zien moet je bij gebruikersrollen zijn (dacht ik) maar ik denk dat je echt het beheren bedoelt.
MSN of PM
Domme vragen bestaan niet, dus zul je niet dom zijn als je vraagt, je bent dom als je niet vraagt
-
koolmees
Bericht
door koolmees » 21 aug 2009, 13:38
Nee, ik bedoel echt zien, niet bewerken. Maar dan alleen zien door de moderator.
-
Dmeijer13
Bericht
door Dmeijer13 » 21 aug 2009, 22:51
koolmees schreef:Nee, ik bedoel echt zien, niet bewerken. Maar dan alleen zien door de moderator.
Dan moet je de mod. groep een gerbuikersrol geven waar AJ stata bij profielen zien enzo.
En de gewone gebruikers groep een rol met 'NEE' daarbij.
Acp > Permissies > gebruikerspemrissies (rollen aanmaken)
ACP>permissies > Groep permissies (of wta er staat)
MSN of PM
-
koolmees
Bericht
door koolmees » 22 aug 2009, 09:48
Ik zie "profielen beheren" alleen bij Beheerders, die volledige toegang hebben. BIj gebruikersgroepen of moderators zie ik ze niet.
-
Dmeijer13
Bericht
door Dmeijer13 » 22 aug 2009, 09:54
Die is er ook niet.. Zien is zoals op het forum als je op een naam klikt dta je alles ZIET, beheren is slechts een beheerderspermissies...
MSN of PM
-
koolmees
Bericht
door koolmees » 22 aug 2009, 10:30
Ik geloof niet dat mijn vraag overkomt.

De moderator mag de gegevens wél zien, maar niet beheren. Nu ziet hij niet de profielgegevens zoals echte naam, emailadres etc.
-
Dmeijer13
Bericht
door Dmeijer13 » 22 aug 2009, 10:45
dat begreep ik wel, waarom ik mijn vorig bericht dus antwoorde.
Er is slechts een permissie tot profielen zien in de gebruikersrol dacht ik. En een beheerdersrol tot zien maar auto. ook bewerken. Niet de helft ervan alleen zien en niet bewerken. Heb die funvtie in de permissies iig nóóit gezien, terwijl ik de permissierollen voor mijn fora toch echt allemaal zelf maak.
Dus nee, dat is bij mijn weten niet mogelijk.
MSN of PM