Verwijderd onderwerp inzien??

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
RJMVK

Verwijderd onderwerp inzien??

Bericht door RJMVK » 25 okt 2009, 01:29

• Adres van je forum: http://www.tafelvoetbal.nl
    Event. modificaties op je forum: N.v.t.
    Wanneer ontstond het probleem?N.v.t.
    phpBB versie: 3.0.5

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nee
    Wat is het probleem?
Hallo,

Een paar maanden geleden ist bovengenoemd forum door een nieuwe partij overgenomen, en ben ikzelf benoemd tot moderator. Helaas heb ik wel voldoende computerkennis, maar eigenlijk niet voldoende kennis om een volledig forum te managen zoals het eigenlijk zou moeten. Jammer, maar het is momenteel niet anders.

Nu heb ik vandaag een topic verwijderd, maar wilde ik de inhoud van dit onderwerp graag nog eens inzien (bv. in het Moderatorpaneel??), omdat ik het nodig heb als feedback naar een derde partij.
Is er een mogelijkheid om dit te doen, en zo ja, hoe doe ik dit dan??

Het spijt me als deze vraag al eens is gesteld; ik heb een 20-tal pagina's doorgespit, maar niets gevonden en ook de Zoekfunctie bood geen soelaas....

Hopelijk kan iemand me hierbij helpen.

Alvast vriendelijk dank!!

..

Finny
Contacteer:

Re: Verwijderd onderwerp inzien??

Bericht door Finny » 25 okt 2009, 08:54

Als je een onderwerp hebt verwijderd, is deze niet meer terug op te halen. Deze actie is niet ongedaan te maken. In ieder geval niet via het Moderatorpaneel. Onderwerpen worden namelijk niet opgeslagen in een cache of buffer. Daarom word er altijd om een bevestiging gevraagd ;)

Ik weet niet of de gegevens nog uit de database zijn te halen, want daar heb ik niet echt veel verstand van. Dan zou je moeten wachten op reacties van andere.
DW# Dutch Warrior Clan
Nederlandstalige Multigaming clan. Minimaal 14 jaar / TS verplicht.
Een van de gezelligste clans van de BENELUX.

Mendel
Contacteer:

Bericht door Mendel » 25 okt 2009, 09:07

Bericht is defintief verwijdert, en kan je ook niet meer uit de database halen.

Handiger is om een forum aan te maken die je prullenbak noemt, en welke niet toegankelijk is voor de leden, en bots, hier kan je dan de berichten die je wilt verwijderen naar toe verplaatsen. Ze zijn dan niet meer zichtbaar voor de leden, en je kan ze zelf nog inzien.

Na verloop van tijd kan je de prullenbak opschonen.

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 25 okt 2009, 09:45

Standaard is het inderdaad niet meer terug te halen, verwijderde berichten worden namelijk simpelweg uit de database verwijderd. Dus tenzij je nog ergens een backup hebt liggen van vóór de verwijdering, geldt: weg == weg.

Mocht je in de toekomst wel verwijderde berichten willen terugzien, dan zijn er grofweg 3 opties:
  1. Maak een verborgen forum aan (ofwel: waar alleen moderators/beheerders rechten op hebben) en in plaats van de verwijderknop te gebruiken verplaats je ongewenste berichten naar dat forum.
  2. Installeer de recycle-bin (prullenbak) modificatie. Daarmee maak je, net als in optie 1 een verborgen forum aan, maar dan kun je wel gewoon de verwijderknop gebruiken. Het bericht gaat dan automatisch naar dat verborgen forum toe. Iets meer werk om te installeren, maar maakt modereren wat minder arbeidsintensief als je regelmatig wat te verwijderen hebt.
  3. Installeer de soft-delete modificatie. Hiermee verwijder je de berichten niet, maar worden ze onzichtbaar voor gewone gebruikers. Voor beheerders en moderators zijn ze nog wel zichtbaar (maar wel gemerkt). Alleen als je de benodigde rechten hebt (instelbaar) kun je het alsnog permanent verwijderen.
Voor optie 2 en 3 moet je even zoeken in de MOD-forums op phpBB.com, ik weet zo uit mijn hoofd niet of ze reeds gevalideerd zijn.

RJMVK

Bericht door RJMVK » 25 okt 2009, 12:06

Dank voor de snelle reacties.

Duidelijk verhaal dus; weg = weg.

Ik zal naar de toekomst een Prullenbak forum aanmaken, en de verwijderingen daarnaartoe verplaatsen; dank voor de tip.

Topic kan wat mij betreft op slot.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 25 okt 2009, 12:20

We doen hier enkel topics opslot indien deze niet aan de regels voldoen :).

ENROC
Contacteer:

Bericht door ENROC » 30 okt 2009, 15:58

RJMVK schreef:Dank voor de snelle reacties.

Duidelijk verhaal dus; weg = weg.

Ik zal naar de toekomst een Prullenbak forum aanmaken, en de verwijderingen daarnaartoe verplaatsen; dank voor de tip.

Topic kan wat mij betreft op slot.
Ik heb op mijn eigen forum ook zo'n optie gebouwd, maar noem het dan "Archief", maar het principe blijft hetzelfde. Nu kun je zo'n prullenbak (of archief) op meerdere manieren instellen:

1. Iedereen heeft toegang (alleen lezen) in je prullenbak, d.w.z. ook gasten van je forum.
2. Alleen leden kunnen de prullenbak bekijken (alleen lezen).
3. Alleen beheerders/moderators kunnen deze bekijken.

Zorg dan wel dat de premissies goed staan ingesteld.
Beheerder van het YONEX Forum

Gesloten