Zideo filmpje plaatsen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
GTroops

Zideo filmpje plaatsen

Bericht door GTroops » 03 nov 2009, 17:10

phpBB versie: 3.0.5

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
Wat is het probleem?[/list]
Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje en dat is hoe kan ik zideo filmpjes op het forum plaatsen? kan iemand mij daarmee helpen?
http://www.zideo.nl (net als youtube maar nederlandse versie)
Bedankt alvast!
Mvg,
Amro
..

Jeroen

Re: Zideo filmpje plaatsen

Bericht door Jeroen » 03 nov 2009, 17:26

Daar heb je een BBCode voor nodig.
We hebben een heel groot BBCode topic hier op het forum waar heel erg veel BBCode's al te vinden zijn. Misschien staat degene die jij zoekt er ook wel tussen :)

Ik zal ook eens voor je zoeken.
Jeroen

GTroops

Bericht door GTroops » 03 nov 2009, 17:38

Bedankt pietje, ja ik heb ook al gekeken maar ik kon et niet vinden maar het kan ook zijn dat ik et niet goed heb gezocht!!!
maar bedankt dat je nog voor me gaat kijken!!!!!!!!!!!

GTroops

Bericht door GTroops » 03 nov 2009, 22:19

Kan iemand mij nog helpen over deze probleem aub????

Jeroen

Bericht door Jeroen » 04 nov 2009, 15:22

Heb even voor je gekeken, en ze maken gebruik van iframe en dat is zeer af te raden om te gebruiken voor je forum, is namelijk onveilig.
Jeroen

EelkeB

Bericht door EelkeB » 05 nov 2009, 10:14

Hoezo iframe==onveilig? Redelijk ranzig, dat wel, en het kan onveilig zijn als je bijvoorbeeld een bbcode definieert waarmee een willekeurige site in een iframe op jouw site geladen kan worden, maar dat een iframe pertinent onveilig is lijkt mij een beetje te kort door de bocht. Of..?
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

Jeroen

Bericht door Jeroen » 05 nov 2009, 17:25

In het iframe kan een pagina geladen worden die cookies gapt of phisingsites, dat soort flauwekul. Beter dat je het niet doet dus.
Jeroen

EelkeB

Bericht door EelkeB » 06 nov 2009, 08:14

Ik kan uberhaupt niet vinden op die site hoe je die video's zou moeten embedden, maar even aangenomen dat hun embedded code een iframe bevat, dan zorg je er natuurlijk voor dat alleen de unieke code variabel is, in je bbcode-definitie. Zolang jij met je bbcode-definitie bepaald wat er in het iframe geladen wordt (namelijk een specifieke video-URL van Zideo), dan is het m.i. niet significant onveiliger dan het remote inladen van (bijvoorbeeld) een YouTube Flash-player (zou alleen kunnen dat je YouTube meer vertrouwt dan Zideo, want uiteindelijk kunnen zij dan wel bepalen wat er bij jou op de site in die iframe gebeurt).

Wat natuurlijk wel heel onverstandig is, is om een iframe-bbcode te definieren waar een willekeurige URL in geladen kan worden, maar dat lijkt me hier niet aan de orde.

Edit: ik kijk met mijn neus. Embedded code:

Code: Selecteer alles

<iframe width="480" height="360" frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0" src="http://www.zideo.nl/zideomediaplayer.php?zideo=6b3447616d673d3d&playzideo=6b344b566f463572&sharer="></iframe>
Het zou denk ik iets moeten worden als:

[zideo]http://www.zideo.nl/zideomediaplayer.php?zideo={IDENTIFIER1}&playzideo={IDENTIFIER2}[/zideo]
Replacement:

<iframe width="480" height="360" frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0" src="http://www.zideo.nl/zideomediaplayer.php?zideo={IDENTIFIER1}&playzideo={IDENTIFIER2}&sharer="></iframe>
Geen idee of dit zo werkt, maar op die manier bepaal je zelf de URL die in de iframe wordt geladen, dus de enige die daar nu nog rotzooi in kan trappen is zideo, en dat is in principe niet anders dan met andere video-embedding waar je bijvoorbeeld een Flash-player moet embedden. Het is een beetje jammer dat zideo kennelijk twee IDs nodig heeft, ik vind het zelf altijd netter om alleen de ID als argument mee te geven.

Edit2: werkt helaas niet, maar dat zou het idee zijn.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

Gesloten