Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
-
mrpddnos
Bericht
door mrpddnos » 09 nov 2009, 15:53
- Adres van je forum: http://forum.pdd-ig.nl
Event. modificaties op je forum:nvt
Wanneer ontstond het probleem?2 week geleden
phpBB versie: 3.0.5
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?nvt
Wat is het probleem?
Ik heb veel last van spammers op mijn forum. Is het mogelijk om "gasten" te dwingen eerst een chapta code in te voeren voor het bericht geplaatst word? Is daar standaard een mogelijkheid voor of is daar een mod voor? (Ik gebruik het liefste geen mods. Niet omdat ik niet programmeren kan (ben zelf C#.NET programmeur) maar omdat ik de software zo puur mogelijk wil houden.)
groetjes,
bernhard
-
LS-Team
Bericht
door LS-Team » 09 nov 2009, 16:03
Dit is mogelijk, en er is geen Modificatie voor:)
ACP -> Algemeen (Tab) -> Forum configuratie -> Instellingen Berichten -> Schakel visuele bevestiging voor gastberichten in:
Vereist van anonieme gebruikers de visuele bevestiging in te vullen. Kies Ja
Dan klik je op bevestig, en wolla.
-
mrpddnos
Bericht
door mrpddnos » 09 nov 2009, 16:12
hmm. Ik zie nu ineens dat ik dat al ingesteld heb. Zijn er nog andere mogelijkheden om "gast"spammers tegen te gaan? Ik kan mijn forum namelijk niet afschremen. Het is een forum voor jongeren met autisme die daar over praten willen. Een aantal wil zo anoniem mogelijk blijven en worden afgeschrikt als zij moeten registreren. Het forum moet dus wel toegankelijk blijven voor gasten.
-
LS-Team
Bericht
door LS-Team » 09 nov 2009, 16:16
Dan kan ik je niet meer helpen sorry.
-
Jeroen
Bericht
door Jeroen » 09 nov 2009, 16:40
In
dit topic lees je hoe je spam robots kunt helpen voorkomen. Alleen je maakt het spammers wel heel makkelijk door niet-geregistreerde mensen ook te laten posten

Jeroen
-
mrpddnos
Bericht
door mrpddnos » 09 nov 2009, 18:35
Pietje15 schreef:In
dit topic lees je hoe je spam robots kunt helpen voorkomen. Alleen je maakt het spammers wel heel makkelijk door niet-geregistreerde mensen ook te laten posten

Ik weet het. Het is voor mij alleen geen optie om gasten te blokkeren. Dat zal mij in ieder geval 80% van de gebruikers kosten (resultaten van een enquête die ik vorig jaar gehouden heb onder mijn gebruikers). En daarbij zou dat het hele doel van mijn forum weg halen (een veilige plek creëren waar iedereen anoniem zijn verhaal doen kan).
Dat topic over die robots heb ik zo ver ik kan al eens door gewerkt. Toen was het een tijdje voorbij maar sinds een week of 2 is het probleem weer terug. Het posten door de spammers gebeurt overigens enkel en alleen in het forum "spelletjes." Ik denk dat ik dat forum ga blokkeren voor niet geregistreerde gebruikers.
groetjes,
bernhard