[ img ] ipv plaatje..

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
paulknorr

[ img ] ipv plaatje..

Bericht door paulknorr » 31 okt 2009, 20:18

Hoi beste mensen, ik heb dit probleem ook, om alle px's op 0 te zetten is voor mij niet echt een optie, ik wil dat bezoekers dmv de [img] optie maximaal een afbeeldingen kunnen showen van 500px breed of hoog. Hoe kan ik dit dan instellen?

Hoor graag van jullie....

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: [ img ] ipv plaatje..

Bericht door Paul » 01 nov 2009, 10:33

Graag geen oude topics (En zeker geen topics uit 2007) bumpen, maar een nieuw topic openen. Ik heb je vraag nu gesplitst en de andere posts verwijderd.

Finny
Contacteer:

Bericht door Finny » 01 nov 2009, 11:03

Misschien heb je hier wat aan: ReIMG Image Resizer.
Dan hoef je geen maximale afmetingen op te geven, maar word de afbeelding automatisch verkleind ;)
DW# Dutch Warrior Clan
Nederlandstalige Multigaming clan. Minimaal 14 jaar / TS verplicht.
Een van de gezelligste clans van de BENELUX.

Jeroen

Bericht door Jeroen » 10 nov 2009, 15:47

Quote uit vorige (gesloten) topic:
paulknorr schreef:Ik heb dit probleem sinds ik het forum aan het testen ben, ik kan op geen een manier een plaatje op het forum plaatsen d.m.v. de [img] code, krijg steeds foutmeldingen. Kan iemand mij vertellen waar dit aan kan liggen? Ik zit bij Hosting2Go.

Alvast bedankt voor alle moeite!
Hoe probeer je een plaatje toe te voegen?
Heb je de foto's eerst geupload met bijvoorbeeld http://www.photobucket.com?

Wat voor foutmeldingen krijg je precies?
Jeroen

paulknorr

Bericht door paulknorr » 15 nov 2009, 18:45

Als ik een plaatje wil toevoegen aan mijn forum krijg ik de meestal de volgende melding;
De afbeelding kan niet geopend worden of het is geen geldige afbeelding.

Nu ben ik aan het testen geweest en kom ik erachter dat als ik dit plaatje op mijn forum wil zetten het wel gewoon lukt;

Code: Selecteer alles

[img]http://4.bp.blogspot.com/_IupL3uvTD4Y/SBXXEOfgadI/AAAAAAAAAAo/vnSS8jrmGGE/s200/kuiken.jpg[/img]
Als ik dat zelfde plaatje nu bijvoorbeeld upload naar plaatjesupload.nl en ik doe vervolgens de volgende string in het forum plaatsen;

Code: Selecteer alles

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/11/15/1258300113-990.jpg[/img]
Dan krijg ik wederom weer een foutmelding, waar kan dit nou aan liggen, dit is gewoon irritant dat ik niet gewoon een plaatje bij een bericht kan zetten...

EelkeB

Bericht door EelkeB » 16 nov 2009, 08:19

Kun je zelf wel de URL van het plaatje openen in je browser? (Zorg ervoor dat je cache wel leeg is als je dit probeert, anders zou het kunnen dat hij het uit de cache haalt). Als je aan hebt gezet dat alleen plaatjes van een bepaald formaat geplaatst mogen worden, dan moet het forum eerst het bestand van de locatie ophalen die je opgeeft (doe je dit niet, dan voegt het forum enkel de URL in en gaat het ophalen van het plaatje volledig buiten het forum om). Is dat bestand op de een of andere manier niet bereikbaar vanaf de server waarop het forum draait, dan loopt dat mis.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

paulknorr

Bericht door paulknorr » 18 nov 2009, 22:16

Hallo allemaal, ik ben even verder gaan testen en ik zie hem inderdaad wel in de browser als ik het adres los intik! Ik ben er achter gekomen als ik de maximum formaat in het beheer weghaal ik dan zo te zien geen problemen heb, stel ik dit in dan krijg ik de foutmelding De afbeelding kan niet geopend worden of het is geen geldige afbeelding. Ik heb nu bijvoorbeeld als maximum onderschrift formaat van plaatje 468x60. Nu heb ik een banner van geloof 200x19 en dan krijg ik die foutmelding al. Als ik het maximum formaat weghaal heb ik het probleem niet....

EelkeB

Bericht door EelkeB » 19 nov 2009, 09:03

Dat komt doordat als je het maximale formaat weghaalt, de server het bestand niet binnen hoeft te halen om het te kunnen controleren. Er is dus een probleem met de connectivity vanaf de server naar de locatie waar het plaatje staat.
Dutch Open Projects

paulknorr

Bericht door paulknorr » 19 nov 2009, 11:44

Hoi ElkeeB, ik dacht dit ook al ongeveer maar mijn hoster zegt dat er niks is (hosting2go) dus dat het in de software moet zitten. Als het wel aan de server ligt moet ik met concrete aanwijzingen komen. Ik zou niet weten waar ik moet zoeken op een server :)

EelkeB

Bericht door EelkeB » 19 nov 2009, 13:20

Ik heb het heel even voor je uitgezocht. Deze funtie van phpBB gebruikt de PHP-functie getimagesize, direct op de URL die wordt opgegeven. Dit werkt alleen voor remote bestanden als de instelling allow_url_fopen aan staat. Het kan goed zijn dat je provider dit niet toestaat. In dat geval heb je helaas pech en kun je die functie niet gebruiken. Maar, je kunt natuurlijk vragen of ze dat aan zetten, niet geschoten is altijd mis.
Dutch Open Projects

paulknorr

Bericht door paulknorr » 19 nov 2009, 13:36

Thnx, ik zal gelijk even gaan kijken kom ik hier zometeen op terug of het werkt of niet...

paulknorr

Bericht door paulknorr » 19 nov 2009, 19:30

Daar ben ik dan lekker mee, bij Hosting2GO hebben zij die service uitgezet...
http://www.hosting2go.nl/?refid=92&s=klantenfaq&id=810

Heeft iemand nog een oplossing hiervoor?

AirWarrior

Bericht door AirWarrior » 19 nov 2009, 19:34

Ik zit ook bij hosting2go maar ik kan wel plaatjes in me forum laten zien onge-acht waar ze op het www staan.
Signed by:
AirWarrior
Heb fun in het leven, neem niet alles serieus.

paulknorr

Bericht door paulknorr » 19 nov 2009, 19:57

Hoi Airwarrior,

Bedankt voor je bericht. Heb jij in je beheer instellingen wel een maximum formaat staan voor plaatjes? En met welke versie phpBB werk jij en heb jij die fopen soms wel aanstaan op een of andere manier?

AirWarrior

Bericht door AirWarrior » 19 nov 2009, 20:06

Die staan op 0 x 0 maar ik gebruik de mod ReIMG Image Resizer.
Ik werk nog met versie 3.0.5
allow_url_fopen staan beide op off
Signed by:
AirWarrior
Heb fun in het leven, neem niet alles serieus.

paulknorr

Bericht door paulknorr » 19 nov 2009, 21:51

Hoi,

Ik heb die mod ook ergens voorbij zien komen maar ik heb het niet zo op mods, ik ben dan bang dat ik niet makkelijk meer kan updaten wanneer nodig! Dus ik wil eigelijk gewoon dat de originele applicatie werkt! Maar mocht het echt niet lukken, hoe zit het precies met mods, kan ik nog normaal updaten? Moet ik daarna rare fratsen gaan uithalen of ik het installeren en nooit geen omkijken meer naar?

En hoe zou die mod geinstalleerd moeten worden!

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 19 nov 2009, 22:25

Als je niet al te veel "rare" mods geïnstalleerd hebt, is updaten meestal geen probleem met de automatische updater. Die herkent aangepaste bestanden en doet een voorstel voor het samenvoegen van de wijzigingen die de mod heeft aangebracht en de wijzigingen die nodig zijn voor de update. Zeker met de aanpaste versie van de automatische updater die er sinds 3.0.6 is, moet dat geen enkel probleem opleveren.

Hoe je een MOD installeert in phpBB3 staat uitgelegd in het artikel: [wiki]Modificatie installeren (phpBB3)[/wiki]

paulknorr

Bericht door paulknorr » 20 nov 2009, 00:09

Joepie, hartelijk dank voor jullie uitleg... ik heb de mod geinstalleerd, ga nu een nieuw shirt aantrekken want ik zat mij een partij te zweten van angst hahaha. Er stond 20 minuten installatie tijd maar ik heb er geloof ik wel 2 uur over gedaan qua gevoel... Al met al, in ieder geval hartelijk dank voor de goede support!!

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 20 nov 2009, 07:58

Alle begin is moeilijk, ik heb er bij mijn eerste MOD ook langer over gedaan dan ervoor stond. Voordeel is wel: nu je het een keer gedaan hebt, is de volgende keer de stap niet zo groot. :)

Fijn dat het gelukt is dus!

EelkeB

Bericht door EelkeB » 20 nov 2009, 08:27

Vermoedelijk maakt die MOD gebruik van CURL, een andere (en misschien wat betere) manier om bestanden remote te openen dan remote fopen. Belangrijkste reden dat CURL vaak wel toegestaan is en url_fopen niet is omdat CURL specifiek bedoeld is hiervoor, terwijl fopen in beginsel bedoeld is voor lokale bestanden. Met die instelling aan zou een onzorgvuldig geschreven script, dat eigenlijk alleen bedoeld is voor gebruik met lokale bestanden, misbruikt kunnen worden door een URL op te geven daar waar een lokale bestandsnaam wordt verwacht.
Dutch Open Projects

Gesloten