Upgrade naar 3.0.6 NL Common PHP probleem ?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
patings
Contacteer:

Upgrade naar 3.0.6 NL Common PHP probleem ?

Bericht door patings » 07 dec 2009, 17:55

• Adres van je forum: http://www.hetwhiskyforum.nl/
    Event. modificaties op je forum: Van 3.0.5 naar 3.0.6
    Wanneer ontstond het probleem? NLS Installatie van nl pack 1.0.7 voor phpBB 3.0.6
    phpBB versie: 3.0.6

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Alleen de upgrade en mods toegevoegd. Ik draai nu weer op de oude NLS.
    Wat is het probleem?
Als ik NL installeer kan ik niet meer bij de ADmin functie en krijg deze debug info:

Code: Selecteer alles

[phpBB Debug] PHP Notice: in file /adm/index.php on line 150: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /language/nl/common.php:1)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /adm/index.php on line 152: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /language/nl/common.php:1)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /adm/index.php on line 153: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /language/nl/common.php:1)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /adm/index.php on line 154: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /language/nl/common.php:1)
Op de Index page komt dit erbij te staan in de bovenste regels:

[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4183: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /language/nl/common.php:1)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4185: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /language/nl/common.php:1)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4186: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /language/nl/common.php:1)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4187: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /language/nl/common.php:1)
Beiden verwijzen dus naar de /language/nl/common.php

Dank,

stef775

Re: Upgrade naar 3.0.6 NL Common PHP probleem ?

Bericht door stef775 » 07 dec 2009, 18:42

Er staat een spatie aan het begin van het bestand

patings
Contacteer:

Bericht door patings » 07 dec 2009, 19:07

stef775 schreef:Er staat een spatie aan het begin van het bestand
Sorry Stef, maar ik begrijp het niet.
De common.php die momenteel in /language/nl/ staat, die werkt.

Het geschetste probleem krijg ik als ik de nl pack 1.0.7 er overheen zet.
Welke spatie bedoel je ?

Dank,

patings
Contacteer:

Bericht door patings » 07 dec 2009, 19:35

Dit is een upgrade. Moet ik de install.php runnen ? Dat heb ik niet gedaan.
Ik zet "volgens het boekje" alles er overheen.
Dank,

patings
Contacteer:

Bericht door patings » 07 dec 2009, 20:57

De /language/nl/common.php die in dit laatste pack zit heeft deze identificatie:

* common [Dutch]
*
* @package language
* @version $Id: common.php,v 1.0.0 2006/08/12 13:55:01 naderman Exp $
* @copyright (c) 2005 phpBB Group modified by phpBB.nl (vertaalteam@phpbb.nl) in 2007
* @license http://opensource.org/licenses/gpl-license.php GNU Public License
Ik vind hier ook geen datum in ná 2007 !

De laatste die ik had, behorende bij 3.0.5 ziet er nieuwer uit:

* common.php [Dutch (Casual Honorifics)???]
*
* @package language
* @version $Id: $
* @copyright (c) 2009 phpBB Group
* @author 2009-10-01 - LukiB
* @license http://opensource.org/licenses/gpl-license.php GNU Public License
Kan iemand a..u.b. bevestigen dat de bovenste inderdaad de laatste (t.b.v. phpBB 3.0.6) versie is ?
Dank,

PhilipvD

Bericht door PhilipvD » 07 dec 2009, 21:07

Die bovenste is inderdaad de nieuwste. En wat stef bedoeld is dat in de eerste regel van het common.php bestand er een spatie voor <?php staat.

patings
Contacteer:

Bericht door patings » 07 dec 2009, 21:35

Dank voor de hulp. :D

Het probleem is opgelost. Uiteindelijk bleken er twee "probleem" bestanden te zijn.
/nl/common.php en ucp.php

Daarin had ik kleine wijzigingen gezet met een editor. Maar wat ik ook deed dit was het resultaat.
Nu heb ik de updates in de tabel gezet _Admin, System), gedownload en geupload en nu werkt het.
Voorheen heb ik dat wel dircet in de bestanden gedaan.
Groet,

EelkeB

Bericht door EelkeB » 08 dec 2009, 09:09

Het probleem is dat er nog iets staat voor de <?php aan het begin of na de ?> aan het eind. PHP interpreteert alles dat buiten die codes staat als directe uitvoer. Dit veroorzaakt de genoemde foutmeldingen.

Een spatie (vooraan of achteraan) kan, wat ook vaak voorkomt is een enter aan het eind (valt niet erg op, zeker niet als je je er niet van bewust bent dat dat een probleem kan zijn). Een laatste mogelijkheid is dat het bestand opgeslagen is als UTF-8 met BOM (Byte Order Mark). Een Byte Order Mark is een code die aan het begin van een bestand wordt opgenomen om aan te geven in welke volgorde de bytes staan in een karakter dat bestaat uit meerdere bytes. Ingewikkeld technisch verhaal, maar wat er belangrijk aan is, is dat het dus ook iets toevoegt aan het begin van het bestand. Als het lezende programma zo'n BOM niet verwacht, dat wordt de BOM geïnterpreteerd als twee karakters aan het begin van het bestand.

Edit: typo
Laatst gewijzigd door EelkeB op 08 dec 2009, 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

patings
Contacteer:

Bericht door patings » 08 dec 2009, 10:02

Okay, het werk nu via de tabellen maar ik zal dit eens (nu) rustig gaan bekijken. Dank nogmaals,

Gesloten