geregistreerde gebruiker instellingen
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
geregistreerde gebruiker instellingen
Hoe stel ik de vraag zo duidelijk mogelijk ?
Een forum onderdeel /topic - privé :
Mag niet gelezen worden (ook niet reageren dus) door een nieuw lid
maar pas als een lid 15 berichten heeft geplaatst.
Nu kent het forum twee ' permissie groepen '
nieuw geregistreerde gebruikers
geregistreerde gebruikers
* De permissie`s van dit deze topics heb ik ingesteld op
: geregistreerde gebruikers
Maar waar stel ik in : wanneer iemand een nieuw geregistreerde gebruiker is en wanneer een geregistreerde gebruiker ?
Mogelijk kijk ik er overheen ...
Een forum onderdeel /topic - privé :
Mag niet gelezen worden (ook niet reageren dus) door een nieuw lid
maar pas als een lid 15 berichten heeft geplaatst.
Nu kent het forum twee ' permissie groepen '
nieuw geregistreerde gebruikers
geregistreerde gebruikers
* De permissie`s van dit deze topics heb ik ingesteld op
: geregistreerde gebruikers
Maar waar stel ik in : wanneer iemand een nieuw geregistreerde gebruiker is en wanneer een geregistreerde gebruiker ?
Mogelijk kijk ik er overheen ...
Re: geregistreerde gebruiker instellingen
Beheerderspaneel -> Instellingen Registratie
Daar kan je instellen hoeveel berichten nodig zijn om uit de groep te komen.
Wat je trouwens niet moet vergeten is dat gebruikers met minder dan dat aantal berichten in de nieuwe gebruikers groep, maar ook in de "echte" gebruikersgroep zitten. Dus om te zorgen dat gebruikers onder de 15 berichten je Prive forum niet zien mocht je zorgen dat de permissies voor de nieuwe gebruikers groep op dat forum staan op "Allemaal nooit", dus niet op "Nee", maar op Nooit.
Wat je trouwens niet moet vergeten is dat gebruikers met minder dan dat aantal berichten in de nieuwe gebruikers groep, maar ook in de "echte" gebruikersgroep zitten. Dus om te zorgen dat gebruikers onder de 15 berichten je Prive forum niet zien mocht je zorgen dat de permissies voor de nieuwe gebruikers groep op dat forum staan op "Allemaal nooit", dus niet op "Nee", maar op Nooit.

Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki
Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!
Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!
Hai JimJim schreef:Beheerderspaneel -> Instellingen Registratie
dank je wel.
Het is reuze zoeken uiteindelijk. Maar ik begin de ' kneep ' door te krijgen.
Nogmaals dank voor je uitleg.
Als een gebruiker meer dan de ingestelde berichten voor Nieuwe geregistreerde gebruikers heeft, wordt hij/zij dan automatisch overgeplaatst naar geregistreerde gebruikers?
Beheerder van het YONEX Forum
Jep
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.
Teammember op
Dat is dan heel mooi
En misschien nu nog een onnodige vraag, maar stel hem toch even......als een nieuwe gebruiker zich registreerd, komt hij/zijn dan alleen in de Nieuwe geregistreerde gebruikersgroep, of ook in de geregistreerde gebruikersgroep?

En misschien nu nog een onnodige vraag, maar stel hem toch even......als een nieuwe gebruiker zich registreerd, komt hij/zijn dan alleen in de Nieuwe geregistreerde gebruikersgroep, of ook in de geregistreerde gebruikersgroep?
In beide alleen is de nieuwe ger. groep de standaard groep en overruled dus de instellingen van de gereg. gebruikers groep.
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.
Teammember op
Dus als ik je goed begrijp moet ik ze dan niet uit de standaard groep te halen? Want als ik ze daar dan heb uitgehaald, worden ze niet automoatisch als geregistreerde gebruiker omgezet. Wat gebeurd er met de nieuwe gebuikers die je eventueel dan uit de standaard gebruikersgroep hebt gehaald het minimale aantal berichten hebben behaald?
Geen idee of ze dan in de nieuwe gereg. gebruikers blijven staan of dat ze alsnog aan die normale groep toegevoegd worden. Je zou er is een paar kunnen nakijken waarvan je zeker weet dat die in de nieuwe groep hebben gezeten en kijken in welke groep(en) ze zitten.
Teammember op
Nee, dit werkt niet met terugwerkende kracht.
Dat betekend dat ze er bij registratie in worden geplaatst, en als het maximale aantal berichten is bereikt erweer uit. Als je ze er handmatig uit verwijderd worden ze er niet alsnog weer in geplaatst. En als iemand eerst bijvoorbeeld 3 berichten had, en je verwijderd er 1 waardoor de persoon er weer 2 heeft word deze ook niet terug geplaatst in de Nieuwe geregistreerde gebruikers groep.

Dat betekend dat ze er bij registratie in worden geplaatst, en als het maximale aantal berichten is bereikt erweer uit. Als je ze er handmatig uit verwijderd worden ze er niet alsnog weer in geplaatst. En als iemand eerst bijvoorbeeld 3 berichten had, en je verwijderd er 1 waardoor de persoon er weer 2 heeft word deze ook niet terug geplaatst in de Nieuwe geregistreerde gebruikers groep.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Het gaat idd. automatische
mooi systeem hoor.
mooi systeem hoor.