Lay-out overhoop, door.....???

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
ENROC
Contacteer:

Lay-out overhoop, door.....???

Bericht door ENROC » 27 feb 2010, 14:05

• Adres van je forum: http://www.yyforum.nl
    Event. modificaties op je forum:Nu niets toegevoegd, modificatie draaien al een tijdje
    Wanneer ontstond het probleem?In de nacht van 26-2-2010 en 27-02-2010
    phpBB versie: 3.0.6

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?Nee, geen wijzigingen toegepast en toch een probleempje
    Wat is het probleem?
Zonder iets te hebben veranderd, is er een probleempje in mijn lay-out ontstaan. Ik denk zelfs eerder in phpBB3.06. Want ook met andere templates, blijft mijn probleem zichtbaar.

Op een of andere manier is er iets verkeerds gegaan in de lay-out. Teksten zijn verplaatst, afbeelindingen worden niet meer weergegeven, het is dus echt een rommeltje geworden. Zie mijn forum: http://www.yyforum.nl

Ook inloggen gaat anders dan het hoort te gaan. Normaal krijg je naar het inloggen een nieuwe pagina, met een link om terug te gaan naar de vorige pagina. Deze is ook verdwenen en blijft het inlogscherm even staan en dan pas laadt het forumoverzicht zich. Bij uitloggen, krijg ik nu een blanco pagina, waarna enige tijd het forumoverzicht weer geladen wordt.

Ook de informatie van het laatste geplaatste bericht, die normaal in de meest rechtse kolom hoort te staan, staat nu op een hele rare positie.

Is dit alles een database-probleem? Of ligt het eraan dat er iets is beschadigd in de mainsoftware (op mijn server) van phpBB3.06?

..
Beheerder van het YONEX Forum

FreakyBlue
Contacteer:

Re: Lay-out overhoop, door.....???

Bericht door FreakyBlue » 27 feb 2010, 16:13

Dit komt niet ineens. Wat ik me kan voorstellen is dat je bijvoorbeeld je buffer hebt geleegd of je styles bestanden (template, theme en imageset) hebt vernieuwd. Eventuele edits die hierin gedaan zijn, worden dan pas zichtbaar.

Als je dat kan uitsluiten, heb ik nog een vraag. Wanneer heb je geupdate naar phpBB3.0.6? Zijn de problemen meteen daarna ontstaan?
My music and tutorials -> https://youtube.com/gh0stwrit3rMusic/
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions

ENROC
Contacteer:

Bericht door ENROC » 27 feb 2010, 19:37

Ik heb vanaf januari 2010 de laatste versie van phpBB, dus 3.06. Ik heb vanaf dat moment ook ene nieuwe template gepakt, die geschikt was voor phpBB3.06.

Na de update heb ik direct de buffers leeggemaakt en de templates (in de admin) vernieuwd (lees verversen), zodat alle rotzooi in de buffers er al uit waren. Daarna heb ik de portal geïnstalleerd en werkend gemaakt, daarna ook weer alle buffers leeggemaakt. Vanaf dat moment heeft mijn forum echt super gedraaid, geen problemen gehad, tot vanacht. Gister avond nog gezellig op het forum gezeten, maar toen ik vanmorgen het forum bezocht, keek ik raar op.

Raar, want ik had helemaal niets verandert, dus daar kan het echt niet aanliggen. Maar als ik iets zou veranderen, zou het alleen in de huidige template zijn, dus niets in de bestanden van phpBB en in de bestanden van een ander template. Ik heb vanmorgen dan ook een ander template geactiveerd en de huidige template gedeactieveerd en verwijder. Dit mocht ook niet baten, want zelfs in SubSilver en ProSilver had ik het zelfde probleem.
Daarna weer geïnstalleerd en geactiveerd en vervolgens weer als hoofdtemplate ingeschakeld.

Echter ben ik er vandaag ook achtergekomen, dat diverse functies niet goed meer functioneren, zoals het inloggen op het forum. Berichten plaatsen doet ook raar......ik weet echt niet wat er aan de hand is. Gelukkig heb ik gisteravond nog een back-up gedownload, dus misschien dat ik hem op een nieuwe database en path ga zetten op mijn domein. Maar ik heb natuurlijk liever dat hij op dit path (hoofd url) blijft functioneren.
Beheerder van het YONEX Forum

marian0810
Contacteer:

Bericht door marian0810 » 27 feb 2010, 22:34

Ik zou eerst eens in je ftp controleren wanneer er voor het laatst bestanden gewijzigd zijn. Mogelijk heb je een hacker op bezoek gehad. En anders kan je host misschien wel helpen.

EelkeB

Bericht door EelkeB » 01 mar 2010, 11:09

Het is inmiddels opgelost? Ik bekeek je forum, maar zag niks vreemds.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

marian0810
Contacteer:

Bericht door marian0810 » 01 mar 2010, 12:01

Bij mij sloeg nu de virusscanner aan toen ik op je site kwam :?

Gesloten