Hoi
Ik heb geen problemen met de installatie van het forum, dit werkt prima (versie 3.0.7).
Ik heb ook geen probleem met de achterliggende database (phpMyAdmin).
Na een installatie en het recent importeren van mijn database-backup, vermoed ik dat mogelijk één of meerdere bestanden beschadigd zijn. Ik stel namelijk het volgende vast:
- de posts, leden, rangen, ... zijn allemaal nog de oude (die zijn dus succesvol overgezet)
- enkel de werking errond loopt niet zoals gepland m.b.t. het forum
--> vb. ik ga als gast(bezoeker) naar mijn forum - werkt prima (alles zichtbaar en functioneel)
--> ik log in als bevoordeeld lid (vb. moderator), zoals overgenomen uit mijn backup-database: geen forum
(zichtbaar na inloggen)
--> ik log in als beheerder - werkt prima
--> ik log in als beheerder, na het inloggen als moderator (zoals hierboven uitgelegd): geen forum
(zichtbaar)
Ik wens mij niet langer bezig te houden met het hoe en het waarom? Ik wil enkel de nieuwste, recentste versie erop zetten met behoud van mijn berichten. Welk bestand van de database is essentieel om de berichten te behouden, zonder afbreuk te doen aan de werking van het forum?
Grtz
Nick
Importeren database phpBB
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Re: Importeren database phpBB
Het klinkt of de rechten van je moderators niet goed staan ingesteld.
Losse delen van een database overzetten is iets waar zelfs (of juist) de experts voor terugdeinsen, dus daar kun je as beginner al beter helemaal niet aan beginnen.
Advies is dus toch om je bezig te houden met het hoe en waarom, te beginnen bij de permissies van de moderator-groep. Een handig hulpmiddel voor het controleren van permissies zijn de permissie-maskers. Hier kun je de effectieve rechten bekijken en achterhalen hoe een persoon aan die rechten komt (door direct toegekende rechten of groepslidmaatschappen).
Losse delen van een database overzetten is iets waar zelfs (of juist) de experts voor terugdeinsen, dus daar kun je as beginner al beter helemaal niet aan beginnen.
Advies is dus toch om je bezig te houden met het hoe en waarom, te beginnen bij de permissies van de moderator-groep. Een handig hulpmiddel voor het controleren van permissies zijn de permissie-maskers. Hier kun je de effectieve rechten bekijken en achterhalen hoe een persoon aan die rechten komt (door direct toegekende rechten of groepslidmaatschappen).
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail