ik wil mijn forum http://www.discusvissenforum.nl updaten naar 3.0.7-pl1. hij draait nu nog op 3.0.5
we hebben ook verschillende aanpassingen en mods op het forum geplaatst.
blijven deze veranderingen staan als ik het forum update naar 3.0.7-pl1? Wat we oa hebben gedaan is de lay-out / kleur, alle plaatjes in banner / nieuw-oud topic, etc.
Ook mod voor een fotowedstrijd waarbij het resultaat geheim gehouden wordt tot einddatum.
nu zag ik op de download pagina http://www.phpbb.nl/downloads/2 automatische updaters staan. kan iemand mij vertellen wat het verschil tussen die 2 is? ik heb de onderste gedownload.
groetjes marco
forum update
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Re: forum update
De automatische updater is er speciaal voor ontworpen om met modificaties om te gaan. Als ik het zo inschat moet het geen probleem zijn om je forum te updaten. Belangrijk is wel dat je tijdens het updaten goed leest wat er verteld wordt door de updater en niet domweg doorklikt.marcodiscus schreef:we hebben ook verschillende aanpassingen en mods op het forum geplaatst.
blijven deze veranderingen staan als ik het forum update naar 3.0.7-pl1? Wat we oa hebben gedaan is de lay-out / kleur, alle plaatjes in banner / nieuw-oud topic, etc.
Ook mod voor een fotowedstrijd waarbij het resultaat geheim gehouden wordt tot einddatum.
Het verschil komt doordat er binnen 1 dag 2 updates kwamen (er zat een klein foutje in 3.0.7 dat direct hersteld is). Om deze reden is er ook een update beschikbaar voor mensen die al hadden geüpdatet naar 3.0.7 en nu snel kunnen updaten naar 3.0.7-PL1*marcodiscus schreef: nu zag ik op de download pagina http://www.phpbb.nl/downloads/2 automatische updaters staan. kan iemand mij vertellen wat het verschil tussen die 2 is? ik heb de onderste gedownload.
Beiden zijn voor jou echter niet het juiste pakket, aangezien je op 3.0.5 draait. Je zult het updatepakket moeten hebben dat gemaakt is voor de update van 3.0.5 naar 3.0.7-PL1. Deze kun je hier vinden. Het enige dat je dan nog mist zijn de Nederlandse taalbestanden. De taalbestanden vind je hier (links), waar je eventueel ook nog Nederlandse knoppensets kunt downloaden.
Succes!

*) PL1 staat voor de patch
-
bedankt voor de zeer goede uitleg.
wel vreemd dat ik de verkeerde gedownload heb. omdat ik deze via het beheerders paneel/onderhoud gelinkt werd naar de update.

wel vreemd dat ik de verkeerde gedownload heb. omdat ik deze via het beheerders paneel/onderhoud gelinkt werd naar de update.

-
forum is vandaag ge updated en werkt goed
maar tot mijn verbazing zag ik dat STK die ik geinstalleerd heb dit bericht meld
iemand een idee wat ik hier mee moet?
BOM sniffer
As part of the critical repair toolset of the Support Toolkit the STK has checked your phpBB files and determined that some of the files contain invalid content that potentially could stop the board from operating. The support Toolkit has tried to fix those issues and created a package with the updated files in the "store" directory of your board.
Please move the files from the “store” directory to their correct location and load the Support Toolkit again. The toolkit will check these files again and will redirect you to the STK if no flaws are found.
Click here to reload the STK.
maar tot mijn verbazing zag ik dat STK die ik geinstalleerd heb dit bericht meld
iemand een idee wat ik hier mee moet?
BOM sniffer
As part of the critical repair toolset of the Support Toolkit the STK has checked your phpBB files and determined that some of the files contain invalid content that potentially could stop the board from operating. The support Toolkit has tried to fix those issues and created a package with the updated files in the "store" directory of your board.
Please move the files from the “store” directory to their correct location and load the Support Toolkit again. The toolkit will check these files again and will redirect you to the STK if no flaws are found.
Click here to reload the STK.