verwijderde berichten terughalen
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
-
verwijderde berichten terughalen
hallo,
ik heb een vraag. er is nogal een heftige discussie op mijn forum geweest. en een moddereter heeft een aantal berichten van die discussie verwijderd.
Nu is mijn vraag of deze berichten nog terug zijn te halen zonder dat ze op het forum komen te staan en zonder een back up te draaien. De berichten zijn 2dagen geleden verwijderd. en de back up is van 3 dagen geleden. als ik een back up moet draaien dan ben ik ruim 100 berichten kwijt
alvast bedankt voor de reactie
ik heb een vraag. er is nogal een heftige discussie op mijn forum geweest. en een moddereter heeft een aantal berichten van die discussie verwijderd.
Nu is mijn vraag of deze berichten nog terug zijn te halen zonder dat ze op het forum komen te staan en zonder een back up te draaien. De berichten zijn 2dagen geleden verwijderd. en de back up is van 3 dagen geleden. als ik een back up moet draaien dan ben ik ruim 100 berichten kwijt
alvast bedankt voor de reactie
Re: verwijderde berichten terughalen
Verwijderd = verwijderd en geen backup = geen berichten terug.
Zo simpel is het, als je echt geen backup van je database gemaakt hebt nadat die berichten zijn geplaatst, ben je ze echt kwijt, vrees ik.
Zo simpel is het, als je echt geen backup van je database gemaakt hebt nadat die berichten zijn geplaatst, ben je ze echt kwijt, vrees ik.
Jeroen
Je kunt eventueel navraag bij je host doen of die toevallig nog een back-up heeft liggen 

-
bedankt voor de reacties. uiteraard heb ik wel een back up. maar als ik die er op zet ben ik ruim 100 andere berichten kwijt
en dat is het me niet waard
was er al een beetje bang voor dat verwijderd =verwijderd
en dat is het me niet waard
was er al een beetje bang voor dat verwijderd =verwijderd
Wil je dit voor de toekomst voorkomen, dan kan ik je Soft Delete aanraden. Gewoon verwijderen wordt dan vervangen door onzichtbaar maken. Als jij dan zelf eens per week eens 5 minuten vrij maakt om permanent te verwijderen zou alles goed moeten gaan.
-
fantastisch bedankt 

-
Je kunt ook een nieuw subforum aanmaken (met bijvoorbeeld de naam "prullenbak") welke alleen zichtbaar is voor beheerder(s) en moderator(s). Hier verplaats je dan berichten naar toe als je ze van het forum verwijderd wilt hebben. Je kunt in dit subforum eventueel ook de pruning aanzetten zodat berichten na een bepaalde tijd alsnog definiteif verwijderd worden. Dan heb je er helemaal geen omkijken meer naar.
-
2strokedriver schreef:Je kunt ook een nieuw subforum aanmaken (met bijvoorbeeld de naam "prullenbak") welke alleen zichtbaar is voor beheerder(s) en moderator(s). Hier verplaats je dan berichten naar toe als je ze van het forum verwijderd wilt hebben. Je kunt in dit subforum eventueel ook de pruning aanzetten zodat berichten na een bepaalde tijd alsnog definiteif verwijderd worden. Dan heb je er helemaal geen omkijken meer naar.

ik ga daar eens even voor zitten
-
hoe simpel kan het soms zijn
ik heb een nieuw forum aangemaakt die alleen door het beheer gezien kan worden.
door berichten te splitsen kan je ze naar het bewuste forum plaatsen
helemaal super.
bedankt voor de goede tip
gr. marco

ik heb een nieuw forum aangemaakt die alleen door het beheer gezien kan worden.
door berichten te splitsen kan je ze naar het bewuste forum plaatsen
helemaal super.
bedankt voor de goede tip
gr. marco