upgrade van 305 naar 308
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
upgrade van 305 naar 308
Huidige phpBB versie: 3.0.5
Adres van je forum: http://www.geneaforum.org
Servicetaak: upgrade naar 3.08
link naar modificatie (indien van toepassing): nmvt
Link naar het support topic over deze aanvraag: viewtopic.php?t=
Hallo,
ik wil graag mijn forum upgraden van 305 naar 308. NU wil ik dat in principe graag zelf doen. Maar als ik het goed begrijp kan de auto updater alleen van 307 naar 308.
En ik kan nergens documentatie vinden hoe dat zelf te doen?
Als ik dat kan vinden dan wil ik het graag eerst zelf proberen.
groet Jan
Adres van je forum: http://www.geneaforum.org
Servicetaak: upgrade naar 3.08
link naar modificatie (indien van toepassing): nmvt
Link naar het support topic over deze aanvraag: viewtopic.php?t=
Hallo,
ik wil graag mijn forum upgraden van 305 naar 308. NU wil ik dat in principe graag zelf doen. Maar als ik het goed begrijp kan de auto updater alleen van 307 naar 308.
En ik kan nergens documentatie vinden hoe dat zelf te doen?
Als ik dat kan vinden dan wil ik het graag eerst zelf proberen.
groet Jan
Re: upgrade van 305 naar 308
iemand enig idee ?
Verplaatst van phpBB.nl Service
- Jeroen
Die update pakketten hebben ze vast nog wel ergens staan hier, kan alleen niet vinden waar.
Houd er wel rekening mee dat als je je forum update je de stijl nog handmatig moet updaten anders krijg je errors aangezien het verschil best groot is tussen 3.0.5 en 3.0.8.
Die stijl wijzigingen vind je hier: http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... 4&t=880735
Houd er wel rekening mee dat als je je forum update je de stijl nog handmatig moet updaten anders krijg je errors aangezien het verschil best groot is tussen 3.0.5 en 3.0.8.
Die stijl wijzigingen vind je hier: http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... 4&t=880735
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.
Teammember op
Hi,
Ik heb geen wijzigen in mijn stijlen. Ik wil alleen upgraden van 3.05 naar 3.08
Ben ik echt de enige die dit ooit gedaan heeft ?
Ik heb geen wijzigen in mijn stijlen. Ik wil alleen upgraden van 3.05 naar 3.08
Ben ik echt de enige die dit ooit gedaan heeft ?
Als ik op je forum kijk zie ik geen prosilver of subsilver2 stijl in werking dus de stijl die je nu ziet zul je mee moeten updaten.
Hier staan ze in ieder geval wel op.
Hier staan ze in ieder geval wel op.
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.
Teammember op
Hallo Kevin,
bedankt voor je informatie.
Maar ik zoek toch echt ook de upgrade van 305 naar 308
Kant het zijn dat ik geen support template ingevuld heb, dat er (bijna) niemand reageert ? Geen idee trouwens waar ik die vandaan moet halen, kun je me daar mee misschien ook helpen ?
groet Jan
bedankt voor je informatie.
Maar ik zoek toch echt ook de upgrade van 305 naar 308
Kant het zijn dat ik geen support template ingevuld heb, dat er (bijna) niemand reageert ? Geen idee trouwens waar ik die vandaan moet halen, kun je me daar mee misschien ook helpen ?
groet Jan
Er bestaat naar mijn weten geen auto update pakket om ineens van 3.0.5 naar 3.0.8 te gaan, stap voor stap is ook een stuk betrouwbaarder en makkelijker om eventuele errors terug te kunnen vinden.
De support template krijg je bij het openen van een nieuw onderwerp in dit forum.

De support template krijg je bij het openen van een nieuw onderwerp in dit forum.
Code: Selecteer alles
[list][b]Adres van je forum:[/b] http://
[b]Event. modificaties op je forum:[/b]
[b]Wanneer ontstond het probleem?[/b]
[b]phpBB versie:[/b]
[b]Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?[/b]
[b]Wat is het probleem?[/b][/list]
Denkt dat dat komt omdat het antwoord al gegeven ispolleke schreef:dat er (bijna) niemand reageert ?

Teammember op
Hoi Kevin,
Is het antwoord dat ik de stijlen moet updaten ? Dat lijkt me niet juist. Of mis ik iets. Heb je misschien een link waar ik het antwoord anders wel kan vinden.
gr Jan
Is het antwoord dat ik de stijlen moet updaten ? Dat lijkt me niet juist. Of mis ik iets. Heb je misschien een link waar ik het antwoord anders wel kan vinden.
gr Jan
Die bestaat zeker wel, en is hier te vinden kevin: http://www.phpbb.com/downloads/olympus.php?update=1
de style kan je gewoon opnieuw downloaden waar je het orgineel hhebt gedaan(Indien hij is geupdate door de auteur), ander anders zelf handmatig updaten.
de style kan je gewoon opnieuw downloaden waar je het orgineel hhebt gedaan(Indien hij is geupdate door de auteur), ander anders zelf handmatig updaten.
Hoi Paul,
super bedankt voor de link.
Moet ik daarna nog iets met de nederlandse taal doen ? Is daar een aparte patch voor ?
super bedankt voor de link.
Moet ik daarna nog iets met de nederlandse taal doen ? Is daar een aparte patch voor ?
In het engels wel ja, ik ga meestal uit van dat gebruikers een nederlands forum willen updaten.
Polleke als je dat pakket gebruikt wat Paul aanhaalt dan dien je ook een nederlandse vertaling te downloaden en uploaden voor 3.0.8 en daarbij het stijl verhaal.
als je geen mods hebt kun je Paul zijn optie volgen heb je wel mods dan word het of handmatig of de mods opnieuw installeren.
Polleke als je dat pakket gebruikt wat Paul aanhaalt dan dien je ook een nederlandse vertaling te downloaden en uploaden voor 3.0.8 en daarbij het stijl verhaal.
als je geen mods hebt kun je Paul zijn optie volgen heb je wel mods dan word het of handmatig of de mods opnieuw installeren.
Teammember op
Ok even recapituleren:
Ik heb geen mods
Ik heb wel een niet standaard stijl
Ik neem het updatepakket van de link die ik van Paul kreeg
Dan haal ik van dit forum het taalpakket Nederlands op en dat zet ik na de update op de site.
Daarna de laatste versie van de stijl.
Vergeet ik nog iets ?
Ik heb geen mods
Ik heb wel een niet standaard stijl
Ik neem het updatepakket van de link die ik van Paul kreeg
Dan haal ik van dit forum het taalpakket Nederlands op en dat zet ik na de update op de site.
Daarna de laatste versie van de stijl.
Vergeet ik nog iets ?
Nee zo zou het goed moeten zijn inderdaad. Even zoeken dus naar je stijl geschikt voor phpBB 3.0.8
Teammember op
Hmmm. dat is ie dus niet.
Maar dan ga ik lekker terug naar subsilver2
Bedankt voor je hulp
Maar dan ga ik lekker terug naar subsilver2
Bedankt voor je hulp
Je kan de style altijd zelf nog updaten, er staan instructies voor op phpBB.com
Ik ben nu bezig met die update maar ik loop vast geen idee wat ik hier moet doen.
Ik heb een plaatje van het scherm, maar dat kan hier niet inplakken.Hmmm.... dan maar even zo:
ik krijg dit:
Download aangepast archiefbestand
Eens gedownload zou je het archief moeten uitpakken. Je vindt hierin de bestanden die je zou moeten uploaden naar de phpBB-rootmap. Gelieve ze dan ook te uploaden naar hun respectievelijke mappen. Controleer de bestanden opnieuw, met de andere onderstaande knop, nadat het uploaden voltooid is.
Selecteer download-archiefformaat
Download als:
.tar .tar.gz .tar.bz2 .zip
En dan 2 knoppen 1: Hervat update nu en 2 download.
met de eerste knop kom ik weer terug in de vorige pagina en de 2e reageert niet.
Help...
Ik heb een plaatje van het scherm, maar dat kan hier niet inplakken.Hmmm.... dan maar even zo:
ik krijg dit:
Download aangepast archiefbestand
Eens gedownload zou je het archief moeten uitpakken. Je vindt hierin de bestanden die je zou moeten uploaden naar de phpBB-rootmap. Gelieve ze dan ook te uploaden naar hun respectievelijke mappen. Controleer de bestanden opnieuw, met de andere onderstaande knop, nadat het uploaden voltooid is.
Selecteer download-archiefformaat
Download als:
.tar .tar.gz .tar.bz2 .zip
En dan 2 knoppen 1: Hervat update nu en 2 download.
met de eerste knop kom ik weer terug in de vorige pagina en de 2e reageert niet.
Help...
Hmmm. lijkt gelukt.
Maar ik zou dit geen auto updater willen noemen. Hoor..... Je moet wel erg veel handelingen doen. Of ik heb echt iets verkeerd gedaan.
Maar ik zou dit geen auto updater willen noemen. Hoor..... Je moet wel erg veel handelingen doen. Of ik heb echt iets verkeerd gedaan.