phpbb overzetten problemen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Pieter3770

phpbb overzetten problemen

Bericht door Pieter3770 » 30 jun 2011, 19:26

• Adres van je forum: http://www.stvvforum.be
    Event. modificaties op je forum: wijziging van hosting service (one.com naar antagonist)
    Wanneer ontstond het probleem? vandaag
    phpBB versie: de laatste, 3.0.8 dacht ik dus
    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? aan 't forum zelf niet. Enkel de hosting.
    Wat is het probleem?
onbereikbaar via firefox, wel via chrome en IE. Enkele errors gekregen tijdens installaties.

Ik had 't al bij antagonist gepost, maar daar kunnen ze me voorlopig niet helpen.
Het is in principe ook een PHPBB-installatie-probleem, dus misschien beter hier posten.
Ik doe dus grotendeels een copy-paste van daar:

Dag allemaal,

Ik heb mezelf in grote nesten gewerkt vandaag met mijn forum http://www.stvvforum.be
Ik ben al van rond de middag offline, daar gaan de gebruikers niet mee kunnen lachen...
In plaats van eerst deftig handleidingen te lezen ben ik ineens in gang geschoten...

Ik wou dus mijn forum van one.com verhuizen naar ant.
Ivm de domeinnaam dacht ik, ik klik alvast op uitvoeren, en dan zal ik wel tot vanavond hebben om de verplaatsing in orde te hebben.
Maar ineens ging 't heel snel en was mijn forum niet meer bereikbaar. (De hosting bij one.com loopt nog even door, dus heb daar nog alles staan)

Dan ben ik dus te snel gegaan, ipv te lezen online.
Ik heb gewoon alle files van de ene ftp gedownload, en dan geupload op de nieuwe, in de map public_html
Dat was dus duidelijk niet voldoende.
Dan heb ik ingelogd op one.com en bij phpmyadmin een export gedaan.
Die heb ik stvvforum genoemd.
Deze wou ik dan importeren bij ant. Dat moest met bigdump want te groot. Ik volgde de stappen, leek te werken maar net op 't einde toch een foutmelding. Ik heb daarvan een screen, maar zit nu even enkel op gsm...zal 't straks uploaden.
Ik hoopte dat dit niks zou uitmaken, maar de site werkt nog steeds niet.

Maar nu las ik dat je ook je config.php moet aanpassen. Dat heb ik dan gedaan, ben niet zeker van alle dingen die ik ingevuld heb. Ik zal straks ook dit bestandje hier tonen.

Geen idee of 't nu aan de database ligt of toch nog aan config.

Is er nog iets anders dat ik sowieso nog moet doen?
Of is 't sowieso onmogelijk nog goed te krijgen door mijn onconventionele manier van werken?
Zou liefst geen nieuwe install doen en alles kwijt zijn...

Misschien kan er al eens iemand surfen naar http://www.stvvforum.be
Dat geeft namelijk een foutmelding. Misschien dat je daaruit al iets kan opmaken. Denk dat 't iets is ivm de database.

Ik edit hier over een uurtje en voeg dan de documenten toe.

Alvast bedankt en mijn excuses voor het noob-gehalte!

Na edit:
Hier alvast een link naar de printscreen van de error bij BigDump:
http://i52.tinypic.com/swdagp.jpg

Via Chrome werkt 't, kan ik posten, en zie ik dat enkele anderen ook al gepost hebben.
Via firefox krijg ik dan weer dezelfde melding als ik op 't werk daarstraks kreeg:
"SQL ERROR [ mysqli ]
Table 'deb48925_stvvforum.phpbb_sessions' doesn't exist [1146]
An sql error occurred while fetching this page. Please contact an administrator if this problem persists."
Hoe zou dit kunnen?

Na edit 2:
Hier nog de links naar
mijn gebruikte bigdump bestand: http://www.mediafire.com/?4wl44624z48p1gm (niet de sql file zelf, wel de bigdump.php)
en
mijn gebruikte config.php bestand: http://www.mediafire.com/?yl5mneu042r801n
Misschien dat iemand anders er dan wijs uit geraakt.

PhilipvD

Re: phpbb overzetten problemen

Bericht door PhilipvD » 30 jun 2011, 19:38

Begin eens met het goed importeren/exporteren van je database. Hier staat een duidelijke uitleg. Ik hoop dat je nog wel in phpMyAdmin kunt komen bij One.com?

En als je database dan correct is geïmporteerd en je hebt de juiste gegevens ingevoerd in config.php dan zou het in principe al moeten werken.

Mendel
Contacteer:

Bericht door Mendel » 30 jun 2011, 19:46

Je dump is inderdaad niet volledig en ziet er aan het einde raar uit, html in de mysqldump...

Pieter3770

Bericht door Pieter3770 » 30 jun 2011, 19:48

PhilipvD schreef:Begin eens met het goed importeren/exporteren van je database. Hier staat een duidelijke uitleg. Ik hoop dat je nog wel in phpMyAdmin kunt komen bij One.com?

En als je database dan correct is geïmporteerd en je hebt de juiste gegevens ingevoerd in config.php dan zou het in principe al moeten werken.
Die gids had ik gebruikt.
't Is te zeggen, een andere die dacht ik hetzelfde was.

Zal 't nog eens opnieuw doen. Mogen de files dan al wel op de server blijven staan? Dus deze database gewoon weer over de vorige?
En hoe kan 't dat 't bij sommige gebruikers en browsers wel werkt?

Ik kan er nog aan bij one.com
Waren mijn gegevens juist ingevuld bij config.php ? Kun je dat eens nakijken aub?

Pieter3770

Bericht door Pieter3770 » 30 jun 2011, 19:54

photodrome schreef:Je dump is inderdaad niet volledig en ziet er aan het einde raar uit, html in de mysqldump...
Ik moet dus de 300 interval instellen bij de export bij one.com
Waar staat die optie? Ik zie die nergens op dit scherm: http://www.antagonist.nl/help/hosting/f ... ?s=bigdump
en wat bedoelen ze met "Ga naar de database (niet de tabel)". Eens ingelogd bij PHPMYAdmin onder structure toch gewoon op "check all" klikken, niet?

En hoe moet ik de charset zetten bij bigdump?
Had ik iets vergeten in de bigdump.php?

Mendel
Contacteer:

Bericht door Mendel » 30 jun 2011, 20:01

Maximum length of created query 300.

PhilipvD

Bericht door PhilipvD » 30 jun 2011, 20:07

Als je die handleiding van Antagonist stap voor stap volgt dan zou het goed moeten gaan.
Dus je begint met bij One.com in te loggen in phpMyAdmin, dan krijg je als het goed is het hoofdscherm te zien met links in het scherm een lijstje met databases (als je maar 1 database hebt dan staat daar 1 database).
De database van phpBB selecteer je dan, en je kies bovenin voor het tabblad 'Export'. Dan zit je in het scherm wat je in die handleiding ziet.

Pieter3770

Bericht door Pieter3770 » 30 jun 2011, 20:10

photodrome schreef:Maximum length of created query 300.
Oei, standaard, en ook in de handleiding an antagonist staat dat op 50000.
Had 't voor dat antwoord nog eens opnieuw geprobeerd, en de dump is nog een stukje groter dan daarstraks.
Ik denk dat ie nu volledig is. Zal eerst nog eens proberen, indien nog problemen, dan probeer ik die interval op 300.

Geen probleem om dit dan met bigdump opnieuw proberen over de oude bigdump heen te krijgen? Of eerst iets deleten?
Ziet mijn config.php er juist uit?

PhilipvD

Bericht door PhilipvD » 30 jun 2011, 20:15

Je config.php ziet er goed uit als de inloggegevens en de tabel prefix correct zijn. ;)

Je kan natuurlijk even een nieuwe database aanmaken in phpMyAdmin en daarin dan de backup importeren. Als de de databasenaam dan aanpast in config.php kan je testen of het werkt.

Mendel
Contacteer:

Bericht door Mendel » 30 jun 2011, 20:15

Je dump die je net hebt geupload ziet er compleet uit.

Let wel even op dat je dump in UTF8_bin is, bigdump importeert standaard in latin. Wanneer je dit niet wijzigt, dan zullen speciale karakters zoals é en dergelijke verminkt op forum komen.

Zijn er meer dan je denkt...

Pieter3770

Bericht door Pieter3770 » 30 jun 2011, 20:23

photodrome schreef: Let wel even op dat je dump in UTF8_bin is, bigdump importeert standaard in latin.
En hoe doe ik dat?

Nu kreeg ik geen foutmelding bij 't importeren, maar ook geen: 'Congratulations: End of file reached, assuming OK'
Bij To Go staan er ook nog wat MB, maar lijkt me toch klaar he, niet?
Afbeelding

Via firefox nog steeds:
Algemene fout: Could not get style data
PhilipvD schreef:Je config.php ziet er goed uit als de inloggegevens en de tabel prefix correct zijn. ;)
De inloggegevens zijn juist :) maar aan die prefix heb ik niks veranderd. Waar moet ik die mee vergelijken?
PhilipvD schreef: Je kan natuurlijk even een nieuwe database aanmaken in phpMyAdmin en daarin dan de backup importeren. Als de de databasenaam dan aanpast in config.php kan je testen of het werkt.
Heb gewoon de bigdump.php laten staan zoals ze er nog instond van daarstraks bij poging 1, en de stvvforum.sql van daarstraks vervangen door de nieuwe, en dan het laten draaien via http://sXX.webhostingserver.nl/~deb12345/bigdump.php
Zal wel ok zijn denk ik...
Laatst gewijzigd door Pieter3770 op 30 jun 2011, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Mendel
Contacteer:

Bericht door Mendel » 30 jun 2011, 20:28

Nee is nog niet klaar als ik zo kijk nog 0.36 mb to go.

Code: Selecteer alles

// Connection character set should be the same as the dump file character set (utf8, latin1, cp1251, koi8r etc.)
// See http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/charset-charsets.html for the full list

$db_connection_charset = 'utf8'

Pieter3770

Bericht door Pieter3770 » 30 jun 2011, 20:50

photodrome schreef:Nee is nog niet klaar als ik zo kijk nog 0.36 mb to go.

Code: Selecteer alles

// Connection character set should be the same as the dump file character set (utf8, latin1, cp1251, koi8r etc.)
// See http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/charset-charsets.html for the full list

$db_connection_charset = 'utf8'
Ik dacht ik doe 't nog 1x goed van in 't begin.
Heb dus die interval op 300 gezet, en dan in de bigdump.php dit ($db_connection_charset = 'utf8') aangepast. Dat moet toch maar op die ene plaats he?
Nu wou ik dus lanceren met die site en dan import, krijg ik deze foutmelding:
Database connection failed due to Access denied for user 'deb48925_Jack'@'localhost' (using password: YES)
Edit the database settings in /home/deb48925/public_html/bigdump.php or contact your database provider.

Pff, blijft duren...

(toch al heel fel bedankt voor de hulp hoor)

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 30 jun 2011, 20:54

Heb je de cache map van je phpBB installatie al eens leeg gemaakt op de bestanden index.html en .htacces na?
Bigdump zou een melding moeten geven dat de import succesvol verlopen is dus als dit het laatste scherm is wat je te zien hebt gekregen is hij niet volledig geimporteerd.

Edit, je hebt nu niet de juiste database gegevens en inlog daarvoor in je bigdump staan.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Mendel
Contacteer:

Bericht door Mendel » 30 jun 2011, 20:54

$db_connection_charset = 'utf8';

moet nog een ; achter

Mea culpa

Pieter3770

Bericht door Pieter3770 » 30 jun 2011, 21:01

Kevin schreef: Heb je de cache map van je phpBB installatie al eens leeg gemaakt op de bestanden index.html en .htacces na?
Bigdump zou een melding moeten geven dat de import succesvol verlopen is dus als dit het laatste scherm is wat je te zien hebt gekregen is hij niet volledig geimporteerd.
Edit, je hebt nu niet de juiste database gegevens en inlog daarvoor in je bigdump staan.
Hij is nu weer bezig. Ben benieuwd of 't tot 't einde gaat.

Inderdaad, als je verder werkt op de file die je voor 't forum gebruikt hebt, met paswoord "hier stond uiteraard mijn wachtwoord", dan zal 't moeilijk gaan he! :)

@photodrome: had ik gezet :)

Ik blijf dus weer op hetzelfde steken, namelijk To Go 0,37 MB.
En dat dus deze keer met interval 300, en utf8 in de bigdump.php

Zal de cache dan de oplossing zijn? Ik zal 't proberen, maar vrees ervoor.
Daarna alles weer opnieuw doen?

Kan het niet volledig importeren van de database de "could not style data" verklaren in firefox?

(heb ondertussen een gebruiker die zegt dat 't bij hem werkt met firefox.

NA EDIT:
Heb cache gedelete op index.htm en .htaccess na.
Chrome blijft werken, firefox geeft nu:
./cache/ is NOT writable.

Of moet ik na cache wissen het document opnieuw inladen?
(mijn dump zal ondertussen wel juist zijn zeker, dus die moet zeker niet meer opnieuw...)
Laatst gewijzigd door Pieter3770 op 30 jun 2011, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Mendel
Contacteer:

Bericht door Mendel » 30 jun 2011, 21:05

De rechten van de cachemap op 777 gezet, en de cache al geleegd via de ftp?

Mendel
Contacteer:

Bericht door Mendel » 30 jun 2011, 21:09

En forum is weer zichtbaar :D

Nu nu snel je bigdump.php verwijderen van je host, alswel je dump die je hebt upgeload. Handig voor ons om mee te kijken en te denken. Maar vormt wel een beveiligingsrisico...

Pieter3770

Bericht door Pieter3770 » 30 jun 2011, 21:12

photodrome schreef:En forum is weer zichtbaar :D

Nu nu snel je bigdump.php verwijderen van je host, alswel je dump die je hebt upgeload. Handig voor ons om mee te kijken en te denken. Maar vormt wel een beveiligingsrisico...
Wist niet echt waar je 't over had met die 777, maar rechtermuisknop in Filezilla op die map deed de trick.
Stond op 775. Waarom moest ik die ineens veranderen? Ben daar nooit eerder aan geweest.

Maar blijft wel heel traag in firefox, terwijl snel in Chrome. Reden? Alles opnieuw incachen?

En uiteindelijk dan niet erg dat ik geen 100 % perfecte import gehad heb?
En die prefix table in config.php zal dus ook juist zijn?

Alleszins allemaal heel fel bedankt! Wat een hulp zeg!
Ik zag 't even niet meer zitten.

Ik blijf voor de rest van mijn dagen bij antagonist. Dit niet nogmaals voor mij! :)

Mendel
Contacteer:

Bericht door Mendel » 30 jun 2011, 21:18

Draait hier rap in firefox, chrome en IE.

Zo te zien ben je geslaagd overgegaan. Die mappen waren opnieuw aangemaakt met de verhuizing, de copy die je upload heeft niet meteen de rechten die het op de oude server had vandaar.

@mods excusses voor dubbelpost..

ps je bigdump.php, en je dump staan nog steeds online...

Gesloten