In de verkeerde groep na registratie
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
In de verkeerde groep na registratie
Ik heb naast de standaardgroepen twee eigen groepen aangemaakt:
Standaard1 (voor alle leden)
Vaste kern (verborgen, alleen voor geselecteerde leden)
Ik heb alle persmissies ingesteld.
Ik wil dat wanneer iemand registreert hij nog '''pas geregistreerd'' blijft en door de beheerder verplaatst kan worden naar één van de door mij aangemaakte groepen.
Echter nu zijn de nieuwe gebruikers direct lid van standaard1 en Vaste kern.
Niet eens van gasten of van pas geregistreerden.
Wat zie ik over het hoofd?
Standaard1 (voor alle leden)
Vaste kern (verborgen, alleen voor geselecteerde leden)
Ik heb alle persmissies ingesteld.
Ik wil dat wanneer iemand registreert hij nog '''pas geregistreerd'' blijft en door de beheerder verplaatst kan worden naar één van de door mij aangemaakte groepen.
Echter nu zijn de nieuwe gebruikers direct lid van standaard1 en Vaste kern.
Niet eens van gasten of van pas geregistreerden.
Wat zie ik over het hoofd?
Re: In de verkeerde groep na registratie
Nieuwe leden worden standaard lid van de groep
Alleen als je een MOD geinstalleerd hebt op het forum kunnen nieuwe leden standaard lid worden van gebruikersgedefinieerde groepen.
Zijn er MOD's geïnstalleerd op je forum?
Heb je de originele Voorgedefinieerde groepen nog? Kun je een screenprint maken van Groepsbeheer in het Beheerderspaneel zoals onderstaand voorbeeld.

Geregistreerde gebruikers
en mits ingesteld van de groep Nieuw geregistreerde gebruikers
.Alleen als je een MOD geinstalleerd hebt op het forum kunnen nieuwe leden standaard lid worden van gebruikersgedefinieerde groepen.
Zijn er MOD's geïnstalleerd op je forum?
Heb je de originele Voorgedefinieerde groepen nog? Kun je een screenprint maken van Groepsbeheer in het Beheerderspaneel zoals onderstaand voorbeeld.
HGN op phpbb.com
Ik had mod's geïnstalleerd. maar deze weer verwijdert. Het ging om Mchat en Share On
Hier een screenshot:
Hieronder een screenshot waar je kunt zien dat de fictieve gebruiker "bob" die ik als test heb aangemaakt gelijk lid is van de twee groepen die ik zelf heb aangemaakt.
Terwijl het de bedoeling is dat nieuwe gebruikers alleen nog wat subfora mogen zien en alleen de beheerder de nieuwe gebruikers naar de zelf aangemaakte groepen mag verplaatsen.

Hier een screenshot:
Hieronder een screenshot waar je kunt zien dat de fictieve gebruiker "bob" die ik als test heb aangemaakt gelijk lid is van de twee groepen die ik zelf heb aangemaakt.
Terwijl het de bedoeling is dat nieuwe gebruikers alleen nog wat subfora mogen zien en alleen de beheerder de nieuwe gebruikers naar de zelf aangemaakte groepen mag verplaatsen.
Heb je een link naar je forum? Dan wil ik me registreren om te kijken wat er mogelijk gebeurd.
HGN op phpbb.com
is goed maar dan zet ik het online want heb het het nog afgesloten voor bezoekers.
Het forum is btw in combinatie met een joomla site en registeren gaat via jomsocial/jfusion
Misschien dat het daardoor fout gaat?
Maar probeer maar: www.zwitsersewitjes.nl
Het forum is btw in combinatie met een joomla site en registeren gaat via jomsocial/jfusion
Misschien dat het daardoor fout gaat?
Maar probeer maar: www.zwitsersewitjes.nl
Ik heb net weer een nieuw account aangemaakt en nu ging het wel goed. Snap het niet maar vind het wel link want wil niet dat vreemden in het afgesloten gedeelte kunnen komen.
Ik sluit de boel weer want ga zo pitten.
Tnx voor de snelle respons!
Tips en advies zijn nog steeds welkom hoor!
Ik sluit de boel weer want ga zo pitten.
Tnx voor de snelle respons!
Tips en advies zijn nog steeds welkom hoor!

Dan zul je toch bij Joomla moeten gaan informeren denk ik, aangezien het registreren via Joomla gebeurt. Zoals Pola al zei kan een standaard phpBB installatie geen nieuwe gebruikers aan meerdere groepen toevoegen.
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.
Teammember op
Het is gelukt. Het was gewoon omdat ik de gebruikersnaam en ww van de testaccount al en keer gebruikt had.