Oude bestanden verwijderen?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Yvohas

Oude bestanden verwijderen?

Bericht door Yvohas » 03 sep 2012, 18:22

• Adres van je forum: http://www.goldenearringforum.nl
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie:3.0.11

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
Ik heb het forum vorige week geupdate naar versie 3.0.11 en dit is gelukkig helemaal goed gelukt, echter de webhost blijft mij mails sturen dat ik nog steeds moet updaten en anders het forum geblokkeerd gaat worden. Ik heb hen gemaild dat de update heeft plaatsgevonden, dus ik het niet begrijp waarom ik mails van ze krijg.
Zij gaven als suggestie aan dat ik waarschijnlijk nog oude bestanden op de server heb staan, maar nu weet ik als digibeet natuurlijk weer niet waar ik moet zoeken en wat ik kan/moet verwijderen.

Wie kan mij helpen?

Pola
Contacteer:

Re: Oude bestanden verwijderen?

Bericht door Pola » 04 sep 2012, 00:34

Weet je zeker dat je forum helemaal geupdate is naar 3.0.11? Ik heb namelijk het idee dat het dan toch niet helemaal goed gegaan is. De standaard bestanden die ik bekijk om de versie te controleren, geven 3.0.10 aan. De custom style die je gebruikt, lijkt zelfs nog voor een oudere versie te zijn.

Hoe heb je de update uitgevoerd?
HGN op phpbb.com

Yvohas

Bericht door Yvohas » 04 sep 2012, 18:48

euh via de link de automatische update gedownload en deze op de server gezet in het mapje waar ook de config.sys staat zoals beschreven. En in het systeembeheer staat vermeldt dat er nu de versie 3.0.11 geupdate is, dus daar ga ik dan van uit.

Heb vandaag een mail gekregen van de webhost dat als ik het zaterdag niet opgelost heb, ze zondag het forum gaan uitschakelen. :shock:

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 04 sep 2012, 20:25

Sorry dat ik het zeg maar als je op phpBB 3.0.10 draait snap ik niet waarom je zo snel van je host moet updaten. Kunnen ze niet aangeven wat er volgens hun dan zo out of date is dat het een update vereist?

Het gaat er bij mij namelijk niet in dat een host je verplicht te updaten naar een versie die nog maar net uit is, er zal iets anders zijn mogelijk waar hun over vallen.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 04 sep 2012, 20:49

Yvohas schreef:Heb vandaag een mail gekregen van de webhost dat als ik het zaterdag niet opgelost heb, ze zondag het forum gaan uitschakelen. :shock:
Dan zou ik persoonlijk op vrijdag de site verhuisd hebben naar een fatsoenlijke host.

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 05 sep 2012, 00:56

Yvohas schreef:euh via de link de automatische update gedownload en deze op de server gezet in het mapje waar ook de config.sys staat zoals beschreven. En in het systeembeheer staat vermeldt dat er nu de versie 3.0.11 geupdate is, dus daar ga ik dan van uit.
Ik vermoed dat er toch iets meer gedaan is. Na het uploaden van de install map heb je vermoedelijk via de link de update gestart, waarna eerst de database wordt geupdate en vervolgens de bestanden worden gecontroleerd. Als de bestanden gecontroleerd zijn, heb je mogelijk melding gekregen van conflicten die nog opgelost moesten worden. In ieder geval heb je een keuze gekregen om de gewijzigde bestanden te downloaden naar de PC, zodat ze via de FTP client geupload kunnen worden naar de server.
Zijn al die stappen uitgevoerd?
Zie je in het beheerderspaneel zowel bij het tabje ALGEMEEN dat je forumversie 3.0.11 is en bij het tabje SYSTEEM dat je forumsoftware up to date is?

Ik zie namelijk in ieder geval dat de docs map nog de bestanden van versie 3.0.10 heeft. Deze bestanden zitten in de download van de forumsoftware, maar als je ze niet samen met de install folder upload naar de server, zullen de oude bestanden niet overschreven worden. De update doet verder namelijk niets met de bestanden uit de docs map. Mogelijk ziet jouw provider in die bestanden nog de oude versie en valt hij daar dus over. Je kunt de docs folder gewoon overschrijven met de nieuwe docs folder. Je zou die folder zelfs kunnen verwijderen, want het heeft geen echte functie voor het forum.

Verder zie ik - als ik een paar van de bestanden controleer - dat de default phpBB stijlen prosilver en subsilver2 niet bijgewerkt zijn. Al die bestanden zouden wel gecontroleerd en geupdate moeten worden door de automatische updater. Daardoor ben ik er van overtuigd dat er iets niet goed gegaan is bij de update.

Ook vermoed ik - als ik je bericht lees - dat je de custom stijl Redlight niet handmatig hebt bijgewerkt. De automatische updater werkt namelijk alleen de default stijlen prosilver en subsilver2 bij. Alle custom stijlen moeten zelf handmatig worden bijgewerkt, of als de stijl ontwerper de stijl bijwerkt naar de laatste versie zal de laatste versie van de stijl geupload moeten worden (rekening houdend met eventuele stijl wijzigingen van geinstalleerde MOD's).

Yvohas schreef:Heb vandaag een mail gekregen van de webhost dat als ik het zaterdag niet opgelost heb, ze zondag het forum gaan uitschakelen. :shock:
Kunnen zij je ook vertellen waarom ze op deze manier te werk gaan en op basis waarvan zij concluderen dat je nog oude forumsoftware hebt?
HGN op phpbb.com

Yvohas

Bericht door Yvohas » 05 sep 2012, 18:28

Yep bij tabblad Algemeen en Systeem staat bij beide vermeldt dat het versie 3.0.11 is.

Eerlijk gezegd zakt me de moed in de schoenen....ik heb hier werkelijk geen kaas van gegeten en was erg blij toen de andere updates handmatig gelukt waren (daar liep ik toen vreselijk in achter). Ik had verwacht met de automatische update dat dit heel makkelijk zou gaan en was erg blij te zien op het forum dat het schijnbaar gelukt was.
Als ik nu van jou lees Pola wat er allemaal niet goed zou kunnen zijn...ik heb geen idee hoe ik dit moet oplossen.
Ik zal de host een mail sturen met de vraag of ze iets specifieker kunnen aangeven waar volgens hun oude bestanden staan en of ik uitstel kan krijgen, want ik weet niet of ik zondag nu wel red.

Is er trouwens een mogelijkheid dat iemand anders voor mij de updates uitvoert, wellicht tegen betaling, maar dat ik er dan zelf geen omkijken naar heb? Want dit groeit me echt boven m'n pet :(

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 03 okt 2012, 19:37

Heeft je host nog geklaagd na de werkzaamheden Yvohas?
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Gesloten