Gasten zien geen forums

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Jeroen-Xtreme

Gasten zien geen forums

Bericht door Jeroen-Xtreme » 30 aug 2012, 22:02

Ok bedankt.

Ik had eigenlijk nog een klein vraagje,
ik weet niet of ik het hier mag stellen, maar vindt het nogal gek om daarvoor een nieuw topic te openen.

Bij deze de vraag:
Gasten op ons forum zien nu dat er geen enkel forum beschikbaar is.
Ik had graag gehad dat gasten gewoon konden lezen, ik dus in forumpermissies voor groepen -> gasten en dan al die forums gezet op "alleen lezen" en dan opgeslaan.

Maar toch zien ze niets.. :?
Laatst gewijzigd door marian0810 op 31 aug 2012, 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: gesplitst van http://www.phpbb.nl/forums/viewtopic.php?f=40&t=57727

Pola
Contacteer:

Re: Beheerderspaneel wilt niet openen

Bericht door Pola » 30 aug 2012, 22:56

We geven er de voorkeur aan om voor de verschillende kwesties aparte onderwerpen te hebben, zodat altijd duidelijk is waar een onderwerp over gaat.

Kun je als volgt met behulp van Permissiemasker de permissies van de anonieme gebruiker controleren:

Beheerderspaneel - PERMISSIES - Toon forumgebaseerde permissies (onder PERMISSIEMASKER) - Kies een forum die een gast zou mogen zien en lezen en klik op Bevestig - Zet het vinkje bij "Selecteer anonieme gebruiker" bij "Zoek gebruiker op" en klik op Bekijk permissies - Is "Ja" weergegeven achter "Kan forum zien" en achter "Kan forum lezen"?

Als één van beide niet "Ja" aangeeft, wil je dan op het Afbeelding klikken en weergeven wat ingesteld staat voor "Gasten", "Anonymous" en "Traceer resultaat"?
HGN op phpbb.com

Jeroen-Xtreme

Re: Gasten zien geen forums

Bericht door Jeroen-Xtreme » 02 sep 2012, 00:41

Ze staan allebei op "Ja" aangevinkt volgens mij

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 02 sep 2012, 00:47

Wil je de instructies precies volgen en hier laten weten wat je dan ziet? Bij het permissiemasker heb je geen mogelijkheid om aan te vinken. Dat is puur bedoeld om te onderzoeken waardoor een permissie tot stand komt.
Het liefst zou ik een screenprintje zien van de tracering (na het klikken op het icoontje), zoals hieronder een voorbeeld is gegeven:

Afbeelding
HGN op phpbb.com

Jeroen-Xtreme

Bericht door Jeroen-Xtreme » 02 sep 2012, 17:37

Bedankt Pola!
Het is gelukt, ik deed inderdaad niet juist wat jij vroeg. :)

* Bij deze zou ik graag nog even verder gaan op de permissies van de gasten.

-> Ik heb 1 subforum zichtbaar gesteld voor gasten.
Als ze daarop klikken dan zien ze ook de posts die bij "mededelingen" staat.
Ik heb nochtans alle forumpermissies voor die gasten gezet op "geen toegang"

Enkel dat subforum zouden ze mogen zien.

Je kan kijken op www.z-owners.be/forum -> Subforum "Welkom gast - klik hier - -> Dan zie je ook de mededelingen staan, gasten mogen dit dus eigenlijk niet zien.

Ik hoor het graag.

Mvg. Jeroen

Jeroen-Xtreme

Bericht door Jeroen-Xtreme » 12 sep 2012, 21:27

Kan nog iemand helpen aub?
Sorry voor dit berichtje, maar anders kwam het niet in beeld.

Mvg. Jeroen

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 12 sep 2012, 23:04

Je hebt het over "Globale mededelingen". Het principe van Globale mededelingen is, dat ze getoond worden in alle zichtbare fora. Dus als er fora zijn die leesbaar zijn voor gasten, dan zullen ze daar ook de globale mededelingen te lezen zijn.

Als je niet wilt dat gasten de mededelingen kunnen lezen en toch wilt dat er een forum of een aantal fora leesbaar zijn voor gasten, dan zul je er voor moeten kiezen om geen gebruik te maken van globale mededelingen, maar zou je een forum moeten maken met mededelingen (niet globaal), waarbij dat forum alleen leesbaar is voor geregistreerde leden.
Een alternatief zou zijn om aanpassingen in de code aan te brengen om de globale mededelingen niet te tonen in bepaalde fora. Om dat op een nette manier te doen, zou waarschijnlijk wel wat uitzoekwerk kosten. Op een "quick and dirty" manier zou je de code zo kunnen aanpassen dat bepaalde forum id's uitgesloten worden voor de globale mededelingen. Hiermee zouden die forumnummers niet instelbaar zijn, maar hard gecodeerd in de software.

Een beter alternatief is waarschijnlijk een bestaande MOD, waarbij instelbaar is voor wie de mededelingen bestemd zijn: https://www.phpbb.com/customise/db/mod/ ... nt_centre/
HGN op phpbb.com

Jeroen-Xtreme

Bericht door Jeroen-Xtreme » 12 sep 2012, 23:08

Ingewikkeld dus :)

Als ik het niet globaal zet dan zie je niet in elk topic dat er mededeling is :)

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 12 sep 2012, 23:26

Dat klopt (waarbij in jouw zin "topic" "forum" moet zijn). :) Als je het wel globaal zet, zie je het in elk forum (dus ook de "gasten-forums").
HGN op phpbb.com

Jeroen-Xtreme

Bericht door Jeroen-Xtreme » 12 sep 2012, 23:43

Pola schreef:Dat klopt (waarbij in jouw zin "topic" "forum" moet zijn). :) Als je het wel globaal zet, zie je het in elk forum (dus ook de "gasten-forums").
Ok nogmaals bedankt Pola!

Gesloten