Leden kunnen berichten niet wijzigen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
mikemike

Leden kunnen berichten niet wijzigen

Bericht door mikemike » 08 sep 2012, 15:42

• Adres van je forum: http://mbvpforum.nl
    Event. modificaties op je forum:Nee
    Wanneer ontstond het probleem??
    phpBB versie:3.0.11

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?Nee
    Wat is het probleem?
Ik kreeg de melding van een gebruiker dat hij zijn berichten niet meer kon wijzigen. Ik gebruik de Prosilver en alleen de beheerders kunnen nu berichten wijzigen.
Er zijn (behalve de beheerders) 2 groepen gebruikers die kunnen wijzigen. Bij alle 2 staan de instellingen zo dat ze berichten moeten kunnen wijzigen. De tijd voor berichten wijzigen staat op 0.

Wel staat als ik naar ACP>Gebruikers en groepen>Forumpermissies Gebruikers>Zoek lid>Selecteer alle Forums> overal 'geen rol toegewezen'. Maar deze leden kunnen gewoon berichten plaatsten etc. etc.

Als ik naar ACP>Gebruikers en groepen>Forumpermissies Groepen>Zoek op gebruikersgroep>Selecteer alle forums> dan staat bij de meeste forums 'Standaard toegang'.

Wat gaat er mis??

Pola
Contacteer:

Re: Leden kunnen berichten niet wijzigen

Bericht door Pola » 08 sep 2012, 23:48

Kun je de permissies van een lid die niet de eigen berichten kan wijzigen, op de volgende manier controleren:
  • Beheerderspaneel
  • PERMISSIES
  • Toon forumgebaseerde permissies
  • Selecteer een forum waar de gebruiker niet kan wijzigen en klik Bevestig
  • Voer de gebruikersnaam van de gebruiker in bij "Zoek een lid op:" en klik op Bekijk permissies
  • Acties
  • Klik op het trace icoontje Afbeelding voor "Kan eigen berichten wijzigen"
Afbeelding

Toon dan hier het resultaat, zoals een voorbeeld is gegeven in de volgende afbeelding.

Afbeelding
HGN op phpbb.com

mikemike

Bericht door mikemike » 09 sep 2012, 03:48

Overigens is dit probleem dus bij alle gebruikers in verschillende groepen.

Afbeelding

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 09 sep 2012, 12:14

Kan deze "Alex" wel of niet zijn berichten wijzigen in "Te koop aangeboden"?

Het lijkt er op dat je leden verwijderd hebt uit de groep "Geregistreerde gebruikers". Dat zou je niet moeten doen. Alle leden behoren in de groep "Geregistreerde gebruikers" te zitten. Naast het lidmaatschap van die groep, kun je leden lid maken van andere groepen.
HGN op phpbb.com

mikemike

Bericht door mikemike » 09 sep 2012, 18:00

Deze 'Alex' kan zijn berichten nergens wijzigen. Leden heb ik standaard verplaatst naar een andere groep en verwijderd uit 'geregistreerde gebruikers'. Dit doe ik al jaren en is 'ineens' zo dat ze berichten niet meer kunnen wijzigen. Overigens kunnen leden uit de groep 'geregistreerde gebruikers' hun berichten ook nergens verwijderen.

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 09 sep 2012, 21:45

Ik kan vooralsnog weinig meer dan je vertellen dat het verwijderen van leden uit de groep geregistreerde gebruikers problemen kan veroorzaken, met name op het gebied van permissies.
Probeer eens een nieuw lid te registreren, verwijder het lid dan niet uit de groep geregistreerde gebruikers, voeg het nieuwe lid toe aan de groep MBVP Members, plaats een bericht in het forum Te koop aangeboden, en bekijk of het nieuwe lid het geplaatste bericht kan wijzigen.
Dat is de enige manier om zeker te stellen of het probleem al dan niet veroorzaakt wordt door het verwijderen van leden uit de groep Geregistreerde gebruikers.
mikemike schreef:Overigens kunnen leden uit de groep 'geregistreerde gebruikers' hun berichten ook nergens verwijderen.
Leden met de permissie om eigen berichten te verwijderen, kunnen alleen maar een bericht verwijderen als het het laatste bericht in een onderwerp is. Als er dus al op gereageerd is in het topic (een nieuw bericht geplaatst is) dan kunnen ze hun bericht niet meer verwijderen.
HGN op phpbb.com

mikemike

Bericht door mikemike » 09 sep 2012, 21:58

Pola schreef: Leden met de permissie om eigen berichten te verwijderen, kunnen alleen maar een bericht verwijderen als het het laatste bericht in een onderwerp is. Als er dus al op gereageerd is in het topic (een nieuw bericht geplaatst is) dan kunnen ze hun bericht niet meer verwijderen.
Ik bedoelde 'wijzigen'. Ik kan dus ook proberen om de groep weer toe te voegen bij 'geregistreerde ge
Pola schreef: Leden met de permissie om eigen berichten te verwijderen, kunnen alleen maar een bericht verwijderen als het het laatste bericht in een onderwerp is. Als er dus al op gereageerd is in het topic (een nieuw bericht geplaatst is) dan kunnen ze hun bericht niet meer verwijderen.
Ik bedoelde 'wijzigen'. Ik kan dus ook proberen om de groep weer toe te voegen bij 'geregistreerde gebruikers'?

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 09 sep 2012, 22:18

Zou je toch eerst het volgende willen proberen om vast te stellen of er een probleem is:
Pola schreef:Probeer eens een nieuw lid te registreren, verwijder het lid dan niet uit de groep geregistreerde gebruikers, voeg het nieuwe lid toe aan de groep MBVP Members, plaats een bericht in het forum Te koop aangeboden, en bekijk of het nieuwe lid het geplaatste bericht kan wijzigen.
Dat is de enige manier om zeker te stellen of het probleem al dan niet veroorzaakt wordt door het verwijderen van leden uit de groep Geregistreerde gebruikers.
HGN op phpbb.com

mikemike

Bericht door mikemike » 10 sep 2012, 17:38

Ik heb een test-account aangemaakt. Deze kan na registratie berichten wijzigen. Ook nadat ik dit test-account alleen heb toegevoegd aan MBVP-members en verwijderd heb uit 'geregistreerde gebruikers' is wijzigen gewoon mogelijk.
Wijziging: Hij kan weer berichten wijzigen :oops:
Thnx voor support

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 11 sep 2012, 12:52

Ik moet mezelf corrigeren.
Verwijderen van gebruikers uit de groep "Geregistreerde gebruikers" is wel toegestaan, zolang de gebruikers maar minimaal van 1 groep lid zijn.

Gelukkig is je probleem opgelost. Enig idee wat er aan de hand was en waardoor het weer werkend is?
HGN op phpbb.com

mikemike

Bericht door mikemike » 29 dec 2012, 15:19

Ik heb geen idee. Zelf heb ik het idee dat het aan de gebruiker zelf lag aangezien er maar een over klaagde.

egahn

Bericht door egahn » 15 jan 2013, 14:38

Hallo,

Ik heb dit hele topic doorgelopen en alles gedaan maar ik krijg nog steeds niet voor elkaar dat mijn leden huneigen berichten kunnen wijzigen , terwijl de permissies wel zo zijn ingesteld. Dit alles is gebeurt na de update naar 3.011?

Ben er al een paar weken mee bezig . Zelfs andere styles geinstalleerd maar niet helpt!

Kan iemand mij helpen??
gegroet

David
Contacteer:

Bericht door David » 15 jan 2013, 14:46

egahn schreef:Hallo,

Ik heb dit hele topic doorgelopen en alles gedaan maar ik krijg nog steeds niet voor elkaar dat mijn leden huneigen berichten kunnen wijzigen , terwijl de permissies wel zo zijn ingesteld. Dit alles is gebeurt na de update naar 3.011?

Ben er al een paar weken mee bezig . Zelfs andere styles geinstalleerd maar niet helpt!

Kan iemand mij helpen??
gegroet
Zou je alstublieft zelf even een nieuw topic willen openen, en het support template netjes invullen? Dat is wat overzichtelijker ;) Bedankt!
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gesloten