Popup bij PB

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
B4Fun

Popup bij PB

Bericht door B4Fun » 03 feb 2013, 12:26

• Adres van je forum: http://binaries4fun.org
    Event. modificaties op je forum: nee
    Wanneer ontstond het probleem? niet
    phpBB versie: 3.0.11.

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? popup bij PB
    Wat is het probleem?
Ik heb niet echt een probleem.

Ik heb dit aangepast voor nieuwe leden door middel van http://wiki.phpbb.nl/3.x/Pop-up_bij_PB
Maar nu staat daar onderin
Voor bestaande forumleden is dit aan te passen naar "ja" door de navolgende SQL:

Code: Selecteer alles

UPDATE `phpbb_users` SET `user_options` = 1919;
Waar moet ik dit precies aanpassen? :oops:

groetjes

Pola
Contacteer:

Re: Popup bij PB

Bericht door Pola » 03 feb 2013, 13:00

Ik vind het niet zo'n geweldig advies die in het Wiki artikel gegeven wordt. Als gebruikers op je forum zelf al opties in het gebruikerspaneel hebben aangepast, dan worden ze allemaal weer naar de standaardinstellingen geforceerd.
Beter is het om de volgende MySQL query te gebruiken:

Code: Selecteer alles

UPDATE phpbb_users set user_options = user_options | 1024 WHERE user_type <> 2;
Dit is geen aanpassing die je moet doen, maar een actie die uitgevoerd moet worden op je database. Normaal gesproken heb je via het control paneel van je hosting provider de mogelijkheid om phpMyAdmin te gebruiken. De gegeven query moet daar uitgevoerd worden. Zie voor verder uitleg: het Wiki artikel 'Sql query uitvoeren'.
Wijziging: Aanvulling
Het Wiki artikel is (was) bovendien verouderd. Sinds phpBB 3.0.6 is de standaard waarde voor user_options niet 895, maar 230271.
HGN op phpbb.com

B4Fun

Bericht door B4Fun » 03 feb 2013, 13:09

Nee klopt. Is inderdaad geen top oplossing maar merk doordat het standaard op nee staat mensen vaak niet zien dat ze een pb krijgen. Weet ook niet of ik het bij bestaande leden moet doen. Bedankt in ieder geval voor de uitleg. Ik ga me er in verdiepen.

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 03 feb 2013, 13:19

Op zich is het wel een goed idee om dat artikel te hebben, maar met name de gegeven SQL query is niet de beste. Als je de query uit mijn bericht gebruikt, is er geen probleem.
Bovendien moet je in /includes/functions_user niet 1919 gebruiken, maar 231295.
Wijziging: Het Wiki artikel is inmiddels bjgewerkt.
HGN op phpbb.com

Gesloten