installeren

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
filius

installeren

Bericht door filius » 22 aug 2013, 12:25

• Adres van je forum: http://
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie:

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
Ik heb een website waar ik dus een forum wil opzetten. Ik heb een server bij "one.com" Ik heb phpBB3 op de server gezet en kan deze ook zien.
Hoe kan ik nu een nederlandstalig pakket hier bijzetten zodat ik het forum in het nederlands krijg.

Ik heb ook geprobeerd registratie op mijn forum te krijgen.Ik ben daarom naar het tabblad "algemeen" gegaan, dan naar "Board configuratie" en dan naar "gebruikers registratie instellingen" maar wat moet ik nu juist invullen zodat de leden zich kunnen registreren. Ik heb ingevuld, maar misschien niet het juiste. Ik zie dus geen registreren staan op het forum. Gewoonlijk staat dit toch naast "login".Wat moet ik doen of wat doe ik verkeerd.
?

David
Contacteer:

Re: installeren

Bericht door David » 22 aug 2013, 13:04

Welkom op phpBB.nl :)

Je kunt de Nederlandsetaal op je forum installeren door de Nederlandse vertaling te uploaden naar de map language vervolgens ga je naar je Beheerderspaneel, tabblad: System en dan klik je aan de linkerkant op: Language packs aldaar kun je het taalpakket installeren.

Wat heb je ingesteld bij de: User registration settings, die optie vind je ook onder het tabblad: Algemeen? Ik heb het idee dat je de registratie controleert terwijl je bent ingelogd. Dan zie je de optie niet, omdat je al lid bent ;) Kijk eens als gast naar je forum

Misschien zou je de volgende keer ook even het support template voor ons kunnen invullen, dan hadden wij het één en ander voor je kunnen bekijken ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

filius

Bericht door filius » 22 aug 2013, 20:14

Als ik nu op het forum kijk zie ik dat iemand kan registreren.Maar krijg nu de volgende melding
Sorry, maar het forum is tijdelijk niet beschikbaar
Het taalpakket is geinstalleerd

David
Contacteer:

Bericht door David » 22 aug 2013, 20:24

Dan is je forum waarschijnlijk uitgeschakeld, kan het zijn dat de map install nog op je server staat? Je forum wordt weer ingeschakeld als je de map install hernoemt of verwijderd.

Anders kun je het forum inschakelen via het beheerderspaneel, tabblad: Algemeen en dan aan de linkerkant op foruminstellingen. Daar zet je die optie Forum uitschakelen op NEE en klik op de knop "Bevestig"

filius

Bericht door filius » 22 aug 2013, 20:41

Is dit hetzelfde als "instellingen board", indien ja dan staat er bij board uitschakelen "geen"

David
Contacteer:

Bericht door David » 22 aug 2013, 20:53

Vraag mij af welke vertaling gebruikt, want de woorden/teksten die je noemt komen mij niet bekent voor. Board is namelijk een Engels wordt, wat zijn de andere opties bij board uitschakelen? Want "geen" is ook een vreemde en onbekende optie :? Wat is de link naar je forum?

filius

Bericht door filius » 23 aug 2013, 07:22

Ik heb de map install op de server verwijderd en nu werkt het waarvoor dank.
Ik heb nog een vraagje aangaande moderator. Kan ik iemand aanstellen als moderator (iemand die vragen beantwoord) Hoe doe ik dat en moet ik dan zijn gegevens ergens invullen? sorry voor de vragen maar ik ben ook maar een leek hierin.

David
Contacteer:

Bericht door David » 23 aug 2013, 08:58

De meeste mensen die support vragen zijn een leek/noob dus maak je geen zorgen ;)
  • Ga naar het Beheerderspaneel
  • Klik op het tabblad: Gebruikers en Groepen
  • Klik aan de linkerkant op: Groepsbeheer
  • Klik bij de groep Globale moderators op de link: Leden
  • Aldaar kun je een gebruiker toevoegen als moderator
  • Als je de optie "Maak standaard groep" op JA zet dan krijgt de gebruiker ook de kleur van een moderator

filius

Bericht door filius » 23 aug 2013, 11:57

Ik weet niet wat ik fout heb gedaan maar ik geraak niet in het administrator beheer pagina om die moderators in te vullen.Ik ben ingelogd maar eerst kreeg ik een link onderaan om te beheren en nu niet meer.

David
Contacteer:

Bericht door David » 23 aug 2013, 14:10

Probeer het eens met een directe link naar je beheerderspaneel http://www.jouwdomein.nl/forum/adm/index.php natuurlijk wel even je eigen domein gebruiken ;) Ben je nog wel beheerder?

filius

Bericht door filius » 23 aug 2013, 17:25

Ik ben weer in mijn beheer. Heb een moderator ingesteld(dus mijzelf) en het werkt prima volgens mij. Als ik nu een andere moderator wil invullen zal die zich dan moeten registreren alvorens ik deze in de lijst van moderators kan inbrengen???

David
Contacteer:

Bericht door David » 23 aug 2013, 17:49

filius schreef:Ik ben weer in mijn beheer. Heb een moderator ingesteld(dus mijzelf) en het werkt prima volgens mij. Als ik nu een andere moderator wil invullen zal die zich dan moeten registreren alvorens ik deze in de lijst van moderators kan inbrengen???
Je kunt moeilijk iemand moderator maken die niet bestaat ;)

filius

Bericht door filius » 24 aug 2013, 09:17

Dat met de moderator is in orde . Voorlopig ga ik zo verder totdat ik weer eens niet weet.
David ik moet u enorm danken voor de goede hulp en het geduld.Bedankt

Gesloten