Rechten geregistreerde gebruiker

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
ivonnewierink

Rechten geregistreerde gebruiker

Bericht door ivonnewierink » 04 sep 2013, 14:03

• Adres van je forum: http://www.stockfotografie.pro
    Event. modificaties op je forum:geen
    Wanneer ontstond het probleem?vandaag
    phpBB versie:3.x

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?ja, ben nog aan het installeren
    Wat is het probleem?
Als een gebruiker zich registreert, dan kan hij niet zelf berichten plaatsen, deze komen in de wachtrij, en moet ik goedkeuren.Ik heb 1 forum zo ingericht dat deze niet beschrijfbaar is voor leden, maar de rest zou gewoon toegankelijk moeten zijn, en berichten meteen plaatsbaar.

Natuurlijk heb ik gezocht bij rechten, maar ik kom er niet uit. Graag hulp dus, ik ben nog een nieuwkomer :oops:

David
Contacteer:

Re: Rechten geregistreerde gebruiker

Bericht door David » 04 sep 2013, 21:31

Nieuwe gebruikers komen in de Nieuw Geregistreerde Gebruikersgroep. Je moet de Forumpermissies van deze groep aanpassen als je wilt dat deze groep zonder goedkeuring kan posten.Hoed er rekening mee dat het een beveiligings maatregel is ;)
  • Ga naar je Beheerderspaneel
  • Klik dan op het tabblad: Permissies
  • Klik dan aan de linkerkant op Forumpermissies
  • Selecteer dan één of meerdere forumonderdelen en klik op "Bevestig"
  • Selecteer dan de nieuw geregistreerde gebruikersgroep, dan klik je op "Wijzig Permissies".
  • Via de Geavanceerde permissies kun je de permissies één voor één instellen. Daar vind je ook de opie "kan zonder goedkeuring posten"
  • Als je daarmee klaar bent klik je op "Pas alle permissies toe"
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

ivonnewierink

Bericht door ivonnewierink » 05 sep 2013, 19:21

Ok, dit is duidelijk, heel erg bedankt. Nu begrijp ik ook dat een nieuw geregistreerde gebruiker beperkte mogelijkheden heeft, en dat dat een beveiligingsmaatregel is. Duidelijk, en ws. niet onverstandig.

Het leidt echter tot een vervolgvraag, het is kennelijk de bedoeling dat ik nieuw geregistreerde gebruikers omzet naar geregistreerde gebruikers, die vervolgens wel de benodigde forumrechten krijgen.

Nu heb ik wel gevonden hoe ik naar een individueel lid kan zoeken (mits ik de naam weet). Maar kan ik ook ergens een lijst zien met alle huidige gebruikers, en hun status? Ik vermoed dat die er moet zijn, maar heb volgens mij overal gekeken?

David
Contacteer:

Bericht door David » 05 sep 2013, 19:51

Nee hoor, het systeem zou de gebruikers automatische van de groep "Nieuw Geregistreerde Gebruikers" naar de groep "Geregistreerde Gebruikers" moeten zetten. Wanneer dit gebeurd is afhankelijk van het aantal berichten dat is ingesteld.

ivonnewierink

Bericht door ivonnewierink » 06 sep 2013, 22:06

Dank je wel, ik ben weer een stukje verder. Ergens zou ik het aantal berichten waarna een gebruiker geregistreerd is dus kunnen aanpassen. Ik heb zojuist ook de handleiding gelezen, ik kan dat nergens terugvinden?

David
Contacteer:

Bericht door David » 07 sep 2013, 09:48

Heb je onderstaande stappen al gevolgd?
  • Ga naar je Beheerderspaneel
  • Klik dan aan de linkerkant op: Registratie instellingen
  • Zoek:
    Afbeelding

ivonnewierink

Bericht door ivonnewierink » 07 sep 2013, 14:34

Mijn dank is groot, hier is het antwoord op mijn vraag, geweldig! Opgelost ;)

Gesloten