Rare vage klacht?
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Rare vage klacht?
De datums en tijden van m'n phpBB 3.0.12 zijn plots in de war. Zo zegt hij dat een post uit 2007, vandaag (11-11-2014) is gepost. En mensen die al jaren niet meer online zijn geweest. Staan ook plots op 11-11-2014. Maar het zijn ook andere datums. Het is al even aan de gang. Ik heb alles al gesynchroniseerd. Maar dat helpt niet. Wie weet hoe ik dit kan fixen?
Re: Rare vage klacht?
Misschien zou je het support template even willen invullen, wij vragen deze informatie niet voor niets 

Code: Selecteer alles
[list][b]Adres van je forum:[/b] http://
[b]Event. modificaties op je forum:[/b]
[b]Wanneer ontstond het probleem?[/b]
[b]phpBB versie:[/b]
[b]Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?[/b]
[b]Wat is het probleem?[/b][/list]
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen
Dat kan niet. Het forum zit achter een wachtwoord, een soort intranet.
- El torro
- Contacteer:
Alleen invullen wat kan natuurlijk, adres hoeft dus niet.AHD schreef:Dat kan niet. Het forum zit achter een wachtwoord, een soort intranet.
Het adres van je forum kan je dus niet invullen, maar de rest toch wel? Forum versie? Zijn er modificaties? Zijn er onlangs dingen veranderd?
Waar is je forum bijvoorbeeld geïnstalleerd, op een beveiligd netwerk wat jullie zelf beheren? Zijn aan dat net werk onlangs nog dingen veranderd, die de tijd in de war zouden kunnen brengen?
Met de informatie die je nu geeft, is het erg lastig om een oplossing te geven. Dit probleem komt namelijk niet veel voor, tenminste de eerste keer dat ik er van hoor
Dus wij moeten even kijken waar het misgegaan kan zijn, bijvoorbeeld bij dingen die onlangs zijn veranderd, gewijzigd of toegevoegd.
Waar is je forum bijvoorbeeld geïnstalleerd, op een beveiligd netwerk wat jullie zelf beheren? Zijn aan dat net werk onlangs nog dingen veranderd, die de tijd in de war zouden kunnen brengen?
Met de informatie die je nu geeft, is het erg lastig om een oplossing te geven. Dit probleem komt namelijk niet veel voor, tenminste de eerste keer dat ik er van hoor

Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen
- Adres van je forum: Besloten.
Event. modificaties op je forum: Geen.
Wanneer ontstond het probleem? Nadat ik de statistieken heb gesynchroniseerd. De berichtenteller heb gesynchroniseerd. Alle sessies heb verwijderd. En/of de buffer heb geleegd. Ik had gehoord dat dit eens in de zoveel tijd moest. Maar ik weet niet of een van deze dingen de oorzaak kan zijn.
phpBB versie: 3.0.12
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Zie: ''Wanneer ontstond het probleem?''
Wat is het probleem? De datums en tijden van m'n phpBB 3.0.12 zijn plots in de war. Zo zegt hij dat een post uit 2007, vandaag (11-11-2014) is gepost. En mensen die al jaren niet meer online zijn geweest. Staan ook plots op 11-11-2014. Maar het zijn ook andere datums. Het is al even aan de gang. Ik heb alles al gesynchroniseerd. Maar dat helpt niet. Wie weet hoe ik dit kan fixen?
- Theriddler
- Contacteer:
Waarschijnlijk is de server datum en of tijd niet correct eg (out-of-sync)
aangezien de post datum en tijd gelezen worden vanaf de server.
Ik snap alleen dan niet waarom van een bestaand bericht de datum plots veranderd.
Is het forum ooit geconverteerd geweest van een andere forum software naar phpbb ?
aangezien de post datum en tijd gelezen worden vanaf de server.
Ik snap alleen dan niet waarom van een bestaand bericht de datum plots veranderd.
Is het forum ooit geconverteerd geweest van een andere forum software naar phpbb ?
Ik zie nu wat er gebeurd. Onder de desbetreffende berichten staat: '' Laatst gebumpt door Anonymous op 18-11-2014, 9:13:04 ''. Hoe zet ik dit uit en draai ik dit terug?
- El torro
- Contacteer:
Terug draaien weet ik niet maar uitschakelen doe je een het admin paneel => berichten =berichten => Berichtinstellingen
Bump interval:
Aantal minuten, uren of dagen tussen het laatste bericht in een onderwerp en de mogelijkheid om het onderwerp te bumpen. Het instellen van de waarde op 0, zal het bumpen compleet uitschakelen.
Het uitzetten is gelukt. Maar hoe draai ik alles terug? Dus hoe verwijder ik alle bumps?
- El torro
- Contacteer:
Ik kwam dit tegen, https://www.phpbb.com/community/viewtop ... &t=2125624
maar geen idee of het werkt.
maar geen idee of het werkt.
- Theriddler
- Contacteer:
Dan schakel je compleet de bump functie uit voor iedereen. Wat hier mis gaat is dat bij groep forum permissies voor gasten de permissie kan bumpen op JA staat.El torro schreef:Terug draaien weet ik niet maar uitschakelen doe je een het admin paneel => berichten =berichten => Berichtinstellingen
Bump interval:
Aantal minuten, uren of dagen tussen het laatste bericht in een onderwerp en de mogelijkheid om het onderwerp te bumpen. Het instellen van de waarde op 0, zal het bumpen compleet uitschakelen.
Geef de groep gasten een Nee toestemming. groep forum permissies voor alle forums in Geavanceerde permissies, Kan onderwerpen bumpen. Of je geeft alle groepen een nee toestemming en alleen beheerder een ja.
En kan ik de laatste bumps ook terugdraaien / verwijderen?
- Theriddler
- Contacteer:
ik vond dit stukje maar geen idee of het werkt. Ik kan dan ook geen garantie geven of het werkt of aanbevolen is ik plaats het alleen voor informatie en wellicht dat je er iets aan hebt.
Maak voor alle zekerheid eerst een backup van de database via phpmyadmin
om de code in onderstaande link te proberen.
http://www.tempestblog.com/2011/07/20/h ... -in-phpbb/
Maak voor alle zekerheid eerst een backup van de database via phpmyadmin
om de code in onderstaande link te proberen.
http://www.tempestblog.com/2011/07/20/h ... -in-phpbb/