Steeds foutmelding naar terugzetten van back-up

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
budofrank

Steeds foutmelding naar terugzetten van back-up

Bericht door budofrank » 12 jun 2008, 14:44

• Adres van je forum: http://forum.yoseikan.nl
    Event. modificaties op je forum:nee
    Wanneer ontstond het probleem?na een herinstallatie
    phpBB versie: 3.0.0

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?nee
    Wat is het probleem?
Na een herinstallatie van het forum krijg ik steeds dezelfde foutmelding als ik de backup heb terug gezet.
de foutmelding is Unknown column 'is_dynamic' in 'where clause' [1054]
Ik heb de backup via phpmyadmin SQL functie teruggezet. ik kan inderdaad geen kolom is_dynamic vinden dus dat die dan onbekend is snap ik. Alleen het gedeelte in where clause begrijp ik niet waar zou ik dit moeten vinden? Als ik in de backup ga zoeken naar is_dynamic dan kom ik deze tegen in de phpbb_config file

Code: Selecteer alles

CREATE TABLE `phpbbconfig` (
  `config_name` varchar(255) collate utf8_bin NOT NULL default '',
  `config_value` varchar(255) collate utf8_bin NOT NULL default '',
  `is_dynamic` tinyint(1) unsigned NOT NULL default '0',
  PRIMARY KEY  (`config_name`),
  KEY `is_dynamic` (`is_dynamic`)
) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=utf8 COLLATE=utf8_bin;
Het rare is ook dat ik verschillende tabelconfiguraties zie staan: phpbb_config en phpbbconfig
Terwijl ik met de installatie als prefix heb meegegeven phpbb_

..

Bee

Re: Steeds foutmelding naar terugzetten van back-up

Bericht door Bee » 12 jun 2008, 14:56

Heeft de phpbb_config een is_dynamic veld? Zo nee, dan moet dat gerepareerd worden. Dat kan met

Code: Selecteer alles

ALTER TABLE phpbb_config ADD `is_dynamic` tinyint(1) unsigned NOT NULL default '0';
Ik weet alleen wat de inhoud van de het veld zou moeten zijn, en ik heb te lang geen SQL gebruikt om een KEY toe te kunnen voegen via ALTER (en hij staat ook niet op mijn SQL poster)
... Maar ik modereer (nog) niet.

budofrank

Re: Steeds foutmelding naar terugzetten van back-up

Bericht door budofrank » 12 jun 2008, 17:35

Nou het werkt weer hoor, was weer een hele klus heb bijna 75% van de tabellen moeten renamen omdat er dubbele tabellen waren aangemaakt dus met prefix phpbb_ en met prefix phpbb was een aardig zoek en controleer werk maar alles werkt nu gelukkig weer. :mrgreen: :roll:

Gesloten