pb notificatie werkt niet meer na update 3.03 naar 3.04

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
reinieronline

pb notificatie werkt niet meer na update 3.03 naar 3.04

Bericht door reinieronline » 16 feb 2009, 23:31

• Adres van je forum: http://www.autinet.nl/autismeforum
    Event. modificatie op je forum:chatbox
    Wanneer ontstond het probleem?Na update 3.03 :arrow: 3.04
    phpBB versie: 3.0.4

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nee
    Wat is het probleem?
Als er een pb is verstuurd dan krijgt niemand meer een notificatie via email hiervan.
Mijn server staat niet op de zwarte lijst, dus dat kan ook geen probleem zijn.
Ik weet toevallig wel dat na de eerdere omzetting van phpbb 2 naar 3 de email functie nooit heeft gewerkt, dat leden geen email kunnen sturen, maar alle notificaties hebben wel altijd gewerkt.

Kort:

:arrow: Wat werkt er niet meer na de laatste update 3.03 naar 3.04: (wat ik belangrijk vind)
Notificatie via email dat je een pb hebt ontvangen

:arrow: Wat werkt nog wel:
Als een nieuw lid een account heeft aangemaakt krijgt hij of zij gewoon een activatie mail.

Dit laatste heeft minder/geen prioriteit:
:arrow: Wat heeft nooit gewerkt na een veel eerdere update van phpbb 2 naar 3? (minder belangrijk!)
Email functie, dat leden onder elkaar via het forum echt kunnen mailen(dus geen pb). Ook de bulk mail heeft nooit gewerkt in versie 3

MVG,

Reinier

..
Laatst gewijzigd door reinieronline op 15 mar 2009, 02:39, 1 keer totaal gewijzigd.

reinieronline

Re: pb notificatie werkt niet meer na update 3.03 naar 3.04

Bericht door reinieronline » 14 mar 2009, 15:25

Ik begrijp heel goed dat de hulp hier vrijwillig is, maar waarom wordt als enige mijn vraag over geslagen?
Ik doe mijn best om de vraag zo duidelijk mogelijk neer te zetten, al geef ik toe dat dit niet altijd lukt.

Het forum waar het over gaat is niet alleen voor mezelf maar voor jongeren met Autisme die van elkaar kunnen leren.

Ik hoop dat ik een beetje support kan krijgen om het forum werkent te houden totdat ik van school zelf deze lessen ga krijgen. Ik doe nu ict niveau 3.

De map van de bericht / email bestanden is geheel compleet. In de zoekfunctie van dit forum had ik daar al wat over gelezen. Ik probeer dus altijd eerst zelf naar oplossingen te zoeken.

:idea: Wat misschien ook een oplossing kan zijn is het forum helemaal naar zijn standaard instellingen terug brengen maar dan wel op die manier dat de berichten en de leden wel blijven bestaan. Anders is er 3 jaar werk verloren. Is dat ook mogelijk?

Zal misschien mijn account gebanned kunnen worden, dan weet ik in de toekomst dat dit een site is waar ik geen ondersteuning hoef te verwachten.

Als ik als team zal ontdekken dat iemand al een maand zit te wachten met een serieus probleem dan zal ik me schamen en die gene direct zo goed mogelijk helpen.
Als ik naar de andere vragen kijk op het forum dan was mijn vraag vrij duidelijk gesteld.
Blijkbaar snap ik de sociale regels hier niet, of worden er hier eisen gesteld waaraan ik waarschijnlijk niet aan voldoe. Of deze manier van ondersteunen fatzoenlijk is dat mag iedereen zelf bedenken.

Zal wat zijn als ik dat op autinet zal doen. ''Die persoon vind ik maar vreemd, dus die help ik niet''

Jim
Contacteer:

Bericht door Jim » 15 mar 2009, 07:38

renieronline, graag niet dubbelposten, maar je bericht bewerken. Ik heb je posts nu samengevoegd.

Over je probleem, als de activatiemails nog wel werken zal het geen probleem zijn met de email functie van je forum. Ik heb eerlijk gezegt geen idee waar het probleem in jouw geval ligt. Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom je topic onbeantwoord blijft. Het principe is, weet je het antwoord niet, dan antwoord je ook niet.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

leeuw23

Bericht door leeuw23 » 16 mar 2009, 09:56

Dit vind ik onrespectvol.
omdat het forum van Reinier over autisten gaan word er niet gereageerd.
ik vind het wel heel raar dat alle problemen opgelost kunnen worden BEHALVE die van een autist.
Ik zit zelf ook op autinet en het is heel vervelend dat je geen mail krijgt als je een pb hebt.
ik denk dat jullie het wel kunnen oplossen maar dat niet willen

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 16 mar 2009, 10:28

Wij zijn hier allemaal vrijwilligers, en doen dit in onze vrije tijd. Wij kunnen niet altijd per direct met een antwoord komen, sommige problemen zijn zeer complex. Dit heeft niets te maken met de vraagsteller (in dit geval) autisme heeft.
Mail problemen zijn in de meeste gevallen zeer complex, en niet zo op te lossen. Dit kost een hoop tijd om uit te zoeken, omdat dit niet alleen server afhankelijk is, maar ook nog gebruiker afhankelijk. Je kan niet zomaar even een antwoord geven. Dat een deel van de emails wel werkt hierbij doet er tijdens weer op dat het eerder een fout is van de instellingen dan van iets anders.

paul3
Contacteer:

Bericht door paul3 » 16 mar 2009, 18:14

Heb je al in het profiel gekeken van de mensen die met dit probleem kampen?
Mogelijk dat daar (een deel van) het probleem zit.
Zoals mijn naamgenoot al aangaf, is het waarschijnlijk een probleem met de instellingen.

Dit zijn mijn instelleingen en die werken prima.

Afbeelding
Onderzoek alles, maar behoud het goede

http://www.de-oase.eu

Gesloten