Rechten automatisch instellen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
DaRichMna

Rechten automatisch instellen

Bericht door DaRichMna » 19 feb 2009, 09:23

• Adres van je forum: http://zorgvernieuwing.jarabee.nl
    Event. modificaties op je forum: ACP_ADD_USER
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie: 3.0.4

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nee
    Wat is het probleem?
Ik heb een (beginners) vraag. Indien je een nieuw forum aanmaakt moet je of de rechten kopiëren van een bestaand forum of de rechten opnieuw instellen. Is het ook mogelijk dat deze automatisch ingesteld worden met instellingen welke vooraf gedefinieerd zijn?

Jim
Contacteer:

Re: Rechten automatisch instellen

Bericht door Jim » 19 feb 2009, 10:12

Nee, je moet ze echt zelf defineren. Maar bij het aanmaken van een forum kan je toch gewoon even de permissies van een ander forum overnemen? Dan hoef je maar 1x de permissies in te stellen en daarna laat je elk forum het overnemen.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

DaRichMna

Bericht door DaRichMna » 19 feb 2009, 10:46

Jim schreef:Nee, je moet ze echt zelf defineren. Maar bij het aanmaken van een forum kan je toch gewoon even de permissies van een ander forum overnemen? Dan hoef je maar 1x de permissies in te stellen en daarna laat je elk forum het overnemen.
Klopt, maar ik moet dit uitleggen aan een paar 50 plussers en ben bang dat ze dat wel een keer gaan vergeten (na 5 minuten of zo :lol: ).

Jim
Contacteer:

Bericht door Jim » 19 feb 2009, 10:48

Je kan natuurlijk wel eerst de categorie voor die mensen instellen, want alle forums die onder een categorie komen die al permissies heeft worden volgens mij de permissies van de categorie gekopieerd, uit mijn hoofd.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Gesloten