Backup

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
PrettyLobster

Backup

Bericht door PrettyLobster » 27 mei 2009, 16:08

• Adres van je forum: http://www.e-qualitygaming.nl/forum
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem? Nadat ik de bestanden verwijderd had.
    phpBB versie: 3.0.4

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Per ongeluk willekeurige bestanden verwijderd.
    Wat is het probleem?
Moet installatie opnieuw doen nadat ik de bestanden heb terug geplaatst.

Hoe kan ik een backup maken van de posts, geuploade images, etc. zodat ik na de installatie alles weer terug kan zetten? Is dit überhaupt mogelijk? Bij voorbaat dank voor elke vorm van hulp, het is een vrij goed lopend forum, dus elke minuut telt helaas. Ik baal heel erg van mijn fout, maar hoop dat het nog recht te zetten is.

Of heeft iemand een andere tip voor me?

Nogmaals, bij voorbaat dank.

Rotsblok
Contacteer:

Re: Backup

Bericht door Rotsblok » 28 mei 2009, 00:18

heb je modificaties gemaakt op je forum?
zo nee dan kan je rustig alles op nieuw uploaden naar je server behalve config.php en de install map.

heb je zelfs de config.php verwijderd dan wordt het ff wat moeilijker

upload nogmaals alles behalve dan je install map en pas je config.php in een tekst editor (voor dat je em upload)
volg voor het opnieuw maken van je config.php deze link
http://www.phpbb.com/kb/article/rebuild ... gphp-file/

plaatjes die geupload zijn kan je ook er gewoon weer bij zetten van je backup.. gewoon op dezelfde plek zetten als waar je ze vandaan gehaald hebt in je backup bv /images/blabla.jpg etc
ø = 1.618033988749895... Alles heeft ø in zich
What is the answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything? 42

antoine
Contacteer:

Bericht door antoine » 29 mei 2009, 09:50

Klopt het dan dat alle gegevens zoals topics, gebruikers, de diverse teksten dus alles wat er op een forum gepost wordt in MYsql wordt opgeslagen? Want in config.php staat de verwijzing naar MYsql als ik het goed begrepen heb. :?

Rotsblok
Contacteer:

Bericht door Rotsblok » 29 mei 2009, 10:08

antoine schreef:Klopt het dan dat alle gegevens zoals topics, gebruikers, de diverse teksten dus alles wat er op een forum gepost wordt in MYsql wordt opgeslagen? Want in config.php staat de verwijzing naar MYsql als ik het goed begrepen heb. :?
Alles wordt in je database opgeslagen. Het is afhankelijk welke je hebt dus het hoeft niet perse mysql te zijn maar het kan idd.
ø = 1.618033988749895... Alles heeft ø in zich
What is the answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything? 42

Gesloten