SQL-foutmelding bij PB

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Evelijn
Contacteer:

SQL-foutmelding bij PB

Bericht door Evelijn » 12 jun 2009, 10:49

• Adres van je forum: http://www.ponyspot.nl
    Event. modificaties op je forum: Phpbb3 Portal 1.2.2, ACP Auto Groups 1.0.1, Olympus Quick Reply 1.6.7, Prime Birtdate 1.2.2, Country Flags 1.0.0, Guest Hide BBCode MOD 1.2.1, Welcome PM Mod 1.3 Wanneer ontstond het probleem? Dat weet ik niet, een gebruiker meldde het bij mij.
    phpBB versie: 3.0.5

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Het forum is geüpdated van 3.0.4 naar 3.0.5.
    Wat is het probleem?
Als ik een pb probeer te versturen, dan krijg ik een foutmelding:

Code: Selecteer alles

Algemene fout
SQL ERROR [ mysql4 ]

Unknown column 'g.group_max_recipients' in 'field list' [1054]

SQL

SELECT MAX(g.group_max_recipients) as max_recipients FROM phpbb4_groups g, phpbb4_user_group ug WHERE ug.user_id = 2 AND ug.user_pending = 0 AND ug.group_id = g.group_id

BACKTRACE

FILE: includes/db/mysql.php
LINE: 158
CALL: dbal_mysql->sql_error()

FILE: includes/ucp/ucp_pm_compose.php
LINE: 435
CALL: dbal_mysql->sql_query()

FILE: includes/ucp/ucp_pm.php
LINE: 126
CALL: compose_pm()

FILE: includes/functions_module.php
LINE: 507
CALL: ucp_pm->main()

FILE: ucp.php
LINE: 312
CALL: p_master->load_active()
Ik zou niet weten wat het is, maar ik vind het erg vervelend omdat mijn leden nu geen berichten naar elkaar kunnen versturen.
Wie kan mij hiermee helpen?

Derky
Contacteer:

Re: SQL-foutmelding bij PB

Bericht door Derky » 12 jun 2009, 12:38

Hoe heb je precies geupdate? Want de database wijzigingen zijn niet doorgevoerd.

In de update van 3.0.2 naar 3.0.3 is het veld "group_max_recipients" toegevoegd aan de database. Het lijkt erop dat je deze dus mist. Als je in het beheerderspaneel kijkt, wat staat er dan in het Forum statistieken tabelletje bij Forum versie?

Evelijn
Contacteer:

Bericht door Evelijn » 12 jun 2009, 13:02

Ik heb het laten doen door iemand hier op het forum. Bij de forumversie staat 3.0.5.

Derky
Contacteer:

Bericht door Derky » 12 jun 2009, 15:35

Hmm das fraai dan, was het iemand van het service team? Zoja, PB me even wie.

Doe het volgende:
  1. Maak een volledige database back-up
  2. Voer deze SQL query uit in phpmyadmin:

Code: Selecteer alles

UPDATE `phpbb_config` SET `config_value` = '3.0.2' WHERE `config_name` = 'version';
  3. Pak het bestand database_update.php uit dit pakket en upload het naar je forum in de map install die je even tijdelijk moet aanmaken: phpBB-3.0.4_to_3.0.5.zip
  4. Voer het bestand database_update.php uit. (Dat doe je door naar de URL te gaan: http://www.site.com/forum/install/database_update.php)
  5. Daarna kan je de install map verwijderen en moet het weer na behoren werken.

Evelijn
Contacteer:

Bericht door Evelijn » 12 jun 2009, 15:55

Het is niet zijn schuld hoor, want dit was al zo voor die update... Had ik er misschien even bij moeten zeggen.

Ik ga proberen wat je nu zegt.

Edit: Het is gelukt, heel erg bedankt! :)

Gesloten