Ik loop vast bij de install van PHPBB3 op Wamp.
Databasetype: MSQL
Database server: localhost
Database server port: --
Database name: naam
Database user name: admin
Database password: --
Prefix: phpbb_
Error: Could not connect to the database, see error message below.
Access denied for user ''@'localhost' to database 'propatria'
In phpmyadmin database naam aangemaakt. Is leeg, verder niets aangemaakt. Geen users, niets.
Ik doe wat verkeerd, maar wat?
phpbb3 op WAMP
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Re: phpbb3 op WAMP
Gebruik als username root met het daarbijbehorende wachtwoord; waarschijnlijk niets dus. 

Bedankt! Klopt als een zwerende vinger! 
Maar dat brengt mij bij het volgende probleem: de restore van de backup. Ik heb een backup van 2,5 MB groot. Geplaatst in de Store folder. De restore vind de backup, maar geeft na 30 seconden de pijp aan Maarten.
Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded in G:\wamp\www\forum\includes\acp\acp_database.php on line 2263

Maar dat brengt mij bij het volgende probleem: de restore van de backup. Ik heb een backup van 2,5 MB groot. Geplaatst in de Store folder. De restore vind de backup, maar geeft na 30 seconden de pijp aan Maarten.
Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded in G:\wamp\www\forum\includes\acp\acp_database.php on line 2263
Kun je het beste met BigDump doen, die zorgt voor dat er geen timeout in de browser is.