databasefoutmeldingen in phpmyadmin

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
FrankTC

databasefoutmeldingen in phpmyadmin

Bericht door FrankTC » 27 okt 2009, 17:22

Als ik in mijn database 'controleer tabellen' doe in phpmyadmin, dan krijg ik de volgende foutmeldingen...

Problemen met de index(en) van de tabel `phpbb3_posts`
Meer dan 1 INDEX sleutel was gecreëerd voor de kolom `topic_id`
Meer dan 1 FULLTEXT sleutel was gecreëerd voor de kolom `post_subject`

Problemen met de index(en) van de tabel `phpbb3_search_wordmatch`
UNIQUE en INDEX sleutels behoren niet beide ingesteld te zijn voor de kolom `word_id`

Problemen met de index(en) van de tabel `phpbb3_topics`
Meer dan 1 INDEX sleutel was gecreëerd voor de kolom `forum_id`

Problemen met de index(en) van de tabel `phpbb_sessions`
PRIMARY en INDEX sleutels behoren niet beide ingesteld te zijn voor de kolom `session_id`

Zijn dit problemen die de traagheid van mijn forum (momenteel) kunnen veroorzaken en hoe zijn ze te verhelpen?

Groetjes,
Frank
..

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: databasefoutmeldingen in phpmyadmin

Bericht door Paul » 27 okt 2009, 18:32

Nee, dit zijn geen fouten, maar dit hoort zo. dit is een bug van phpmyadmin.

Wanneer is je forum traag? En wie is je host?

FrankTC

Bericht door FrankTC » 28 okt 2009, 11:40

Ik durf het bijna niet te zeggen, Paul, want had al één en ander gelezen: one.com :oops:

Maar ik heb nu 2 forums bij one.com lopen en de ene gaat als een speer en de andere is bij tjiden niet vooruit te branden... dus zoek het eigenlijk toch in de software/database.

One.com heeft tegen mij gezegd dat na een update enkele servers niet naar behoren werken en het kan zijn dat mijn ene forum op een goedwerkende staat en de andere op een slechte.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 28 okt 2009, 11:52

Als je even zoekt vind je er inderdaad een topic over. Het probleem ligt in ieder geval niet aan phpBB, want die is op een fatsoenlijke server gewoon snel :).
Vergeet niet dat je voor 15 euro per jaar gewoon geen fatsoenlijke hosting *kan* krijgen. En onbeperkt dataverkeer kan al helemaal niet (kan nooit zelfs, op alles zit een beperking).

FrankTC

Bericht door FrankTC » 16 nov 2009, 21:20

Om nog even hierop terug te komen en over hosting van one.com:

Klagen helpt... na een beetje geduld en 2 keer klagen en de juiste tijden van traagheid vermeld te hebben, hebben ze bij one.com iets gedaan en het keurig opgelost. Het forum is nu weer razendsnel, ondanks de hosting van € 25,00 per jaar...

Hopelijk blijft het razendsnel... maar gaat nu toch alweer 2 weken goed!

Groetjes,
Frank

Gesloten