Eigen berichten wel/niet kunnen verwijderen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
kdam

Eigen berichten wel/niet kunnen verwijderen

Bericht door kdam » 17 mar 2010, 20:08

• Adres van je forum: http://
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie: 3.0.7-PL1

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
Ik zou m'n forum graag zo instellen dat gebruikers hun berichten niet kunnen verwijderen. Waar stel ik dit in ?

Bijkomende vraag : is het ook mogelijk om de instellingen zo te maken dat de persoon die een topic geopend heeft, zijn eerste post in dat onderwerp niet kan verwijderen, maar eventuele latere posts wel ?

M'n eerste vraag heeft prioriteit ;) Hoe of waar stel ik dus in dat gebruikers hun berichten niet zelf kunnen verwijderen ?

boku

Re: Eigen berichten wel/niet kunnen verwijderen

Bericht door boku » 17 mar 2010, 20:17

beheerderspaneel > permissies > permissierollen > forumrollen

daar ga je naar de desbetreffende groep om de permissies daar te wijzigen

de permissie die je zoekt staat bij
Acties > kan eigen berichten verwijderen

zet die permissie op "nee"

kdam

Bericht door kdam » 17 mar 2010, 20:24

aha, ik had me al suf gezocht, maar om één of andere reden had ik nog niet onder deze rubriek gekeken.
Bedankt !
Ik was steeds maar aan het zoeken bij forumpermissies, dan de groep geselecteerd en via "geavanceerde persmissies" proberen de betreffende actie (eigen berichten verwijderen) op nee te zetten. Maar dat lukte niet, want telkens ik deze keuze op "nee" probeerde te verzetten, dan versprong de geselecteerde groep steeds in "niet toegewezen".

stefanie

Bericht door stefanie » 17 mar 2010, 22:12

ja, dat klopt, maar dan krijgt die groep die permissies wel

je kan op twee manieren permissies toevoegen, via de permissies die je vast instelt zoals uitgelegd of via de permissies handmatig wijzigen
als je ze handmatig wijzigt staat er "niet toegewezen" omdat die permissies niet uit de lijst gekozen zijn, maar dan worden ze wel gegeven

kdam

Bericht door kdam » 18 mar 2010, 11:16

En hebben beide manieren van werken hetzelfde resultaat ?

Nog bijkomend vraagje. Stel : gebruiker A opent een nieuw topic, hij post dus als eerste een post in dat onderwerp. Is het mogelijk de instellingen zo te doen dat dit 1ste bericht in het nieuwe topic niet kan verwijderd worden door gebruiker A, maar wel zijn eventuele volgende berichten in dat onderwerp ?
Op deze manier blijven reacties van andere gebruikers toch enigzins nuttig. Stel dat gebruiker A vroeg of laat zijn eerste post verwijdert, dan hebben de reacties op deze post ook weinig zin om te blijven staan.

Misschien moeilijk uitgelegd, maar je begrijpt me wel hoop ik :oops:

Gesloten