Permissies instellen lukt écht niet

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
desuperdave

Permissies instellen lukt écht niet

Bericht door desuperdave » 19 mar 2010, 21:28

• Adres van je forum: http://www.sportsalon.nl/familieforum
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?bij installatie
    phpBB versie: 3.0.7-PL1

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
Nadat ik categorien en forums heb aangemaakt, lukt `t me met geen mogelijkheid om permissies in te stellen. Ik heb al van alles geprobeerd, maar ik snap `t gewoon niet en dus zie ik alle forums dus ook niet. Niets is zichtbaar.

Wil iemand een kijkje nemen, hoe de permissies in m`n phpBB ingesteld zijn? Ik denk dat er echt iets fout ingesteld staat, maar ik weet dus niet wat.

Groetjes,
Angela

..

kdam

Re: Permissies instellen lukt écht niet

Bericht door kdam » 20 mar 2010, 07:27

Hallo Angela,

Ik ben ook nog maar nieuw, maar ik zou het volgende doen. Zo zijn volgens mij de forums tenminste toch al zichtbaar en kan je verder je permissies instellen :

Log in als beheerder en ga naar het beheerderspaneel, daar kies je het tabblad "permissies"
Dan kies je links "forumpermissies"
Rechts kan je dan je forums selecteren waar je je permissies voor wilt instsellen. Kies hier om te beginnen "alle forums" en klik op "bevestig"
Nu kan je rechts een groep kiezen waarvan je de permissies per forum wil instellen. Kies hier bijvoorbeeld "nieuw geregistreerde gebruikers" (de meeste nieuwe leden zullen immers in deze groep terecht komen)
Stel nu de "categoriën" in als "alleen lezen" bijvoorbeeld. Waarschijnlijk zal het toch niet de bedoeling zijn dat gebruikers categoriën kunnen bijmaken.
De forums echter stel je bijvoorbeeld in op "standaard toegang".
Rechts onderaan op het scherm bevestig je heel het boeltje.

Dit doe je dan nog eens over voor "geregistreerde gebruikers". Geen hen bijvoorbeeld dezelfde rechten als hierboven, of geef hen bijvoorbeeld de toestemming om polls te plaatsen door bij de forums "standaard toegang + polls" te kiezen.

Als je later een nieuwe categorie of forum aanmaakt, kan je bij het aanmaken kiezen om de permissies van een vorige categorie of forum over te nemen. Op deze manier hoef je nadien niet meer via het tabblad "permissies" alles te overlopen, maar krijgt deze rubriek direct de permissies die je ingesteld had voor de vorige categorie of forum.

Dit is een voorbeeld. Je kan natuurlijk per forum andere permissies instellen.

Ik hoop dat dit je een beetje verder helpt.
Ik heb in het begin ook moeten zoeken hoor. PHPBB3 is een schitterend programma, alleen het gedoe met permissies vind ik inderdaad ook nogal omslachtig.

desuperdave

Re: Permissies instellen lukt écht niet

Bericht door desuperdave » 20 mar 2010, 13:24

Thanks!
Het heeft me inderdaad geholpen!
Kan eindelijk weer verder met phpBB uitpluizen

Gesloten