Problemen met het verplaatsen van subfora

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Juud

Problemen met het verplaatsen van subfora

Bericht door Juud » 12 okt 2011, 16:30

• Adres van je forum: http://www.lectomunda.net/
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie:

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
Momenteel zijn we bezig het forum te herindelen. Hiervoor moeten veel topics worden verplaatst en veel subfora en sub-subfora worden aangemaakt. Wij willen de lijsten met subfora graag alfabetisch hebben, dus na aanmaken verplaatsen we ze naar boven via het beheerderspaneel, tot het subforum op de goede plek staat.

Dit is heel erg lang goed gegaan, maar afgelopen week stuitte ik op een probleem. Ik had een subforum aangemaakt en wilde deze naar boven verplaatsen. Het subforum bleef echter op een gegeven moment onder een ander subforum steken en ik kreeg hem niet verder meer omhoog. Om zeker te weten dat het niet aan het subforum lag dat ik wilde verplaatsen, heb ik dat subforum verwijderd en toen een nieuwe aangemaakt en precies hetzelfde geprobeerd. Echter bleef ook dit subforum steken onder exact hetzelfde subforum waar de eerste ook onder bleef steken.
Ik heb er later toen nog eens goed naar gekeken en het bleek dat er in het subforum waar alle andere subfora onder bleven steken, nog andere sub-subfora waren aangemaakt. Ik heb toen het hele subforum verwijderd (er stonden nog geen berichten in, dus het kon geen kwaad) en heb toen weer geprobeerd om een nieuw aangemaakt subforum naar boven te verplaatsen. Toen lukte het vreemd genoeg wel! Vervolgens ben ik verder gegaan met het aanmaken en verplaatsen van subfora, en dit ging een tijdje goed.
Tot ik op een gegeven moment weer hetzelfde probleem kreeg: een subforum bleef opnieuw haken onder een ander subforum. Toevallig was dit opnieuw een subforum waar andere sub-subfora binnen aangemaakt waren. Ik vraag me af of het daar iets mee te maken kan hebben, want ik vind het erg toevallig.

We zijn overigens nog maar een kleine twee maanden weer online, nadat ons forum een paar maanden in quarantaine heeft gestaan. We hebben daarna ook heel veel nieuwe updates laten installeren, zoals nieuwe stijlen, knoppen voor social media, enz. Kan het anders iets te maken hebben met die updates?

Alvast bedankt voor de hulp!

Derky
Contacteer:

Re: Problemen met het verplaatsen van subfora

Bericht door Derky » 13 okt 2011, 07:57

Dit komt doordat je niet wacht totdat de pagina volledig geladen is. Door nog een verplaatsopdracht te starten raakt de database in de knoop. (Eigenlijks de Binary Tree/Nested Set in de database)

Om dit probleem achteraf op te lossen kan je gebruik maken van de Support Toolkit. De tool "Fix Left/Right ID's" kan hiervoor gebruikt worden.

Juud

Bericht door Juud » 13 okt 2011, 18:12

Bedankt voor je antwoord!

Zo'n Support Toolkit, is dat iets wat ik moet downloaden/installeren? Ik zit nog niet zo lang in de admin business, dus ik weet dat soort dingen nog niet zo goed.

FreakyBlue
Contacteer:

Bericht door FreakyBlue » 14 okt 2011, 12:24

Die kan je hier downloaden: http://www.phpbb.com/support/stk/
My music and tutorials -> https://youtube.com/gh0stwrit3rMusic/
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions

Juud

Bericht door Juud » 14 okt 2011, 20:47

Heel erg bedankt! Dat downloaden zal wel lukken.

Maar wat moet ik daarna eigenlijk doen? Want het gaat dus om de tool "Fix Left/Right ID's", maar hoe werkt het verder? Of wijst het zich vanzelf?

Derky
Contacteer:

Bericht door Derky » 15 okt 2011, 13:18

Ja deze kan je gebruiken als je het gesloopt hebt. De volgorde van de forums wordt herbouwd, maar dan heb je wel kans dat de volgorde niet meer staat zoals je wil. Dit moet je handmatig weer goed zetten, dus gebruik het echt alleen als het niet anders kan.

Juud

Bericht door Juud » 15 okt 2011, 16:37

Bedankt!

Maar ik kan dan ook gewoon toespitsen op het subforum waar ik die problemen heb? Andere subfora zijn namelijk al helemaal ingedeeld en daar ben ik niet tegen problemen aangelopen. Het is toch hopelijk niet zo dat die dan straks ook door elkaar komen te staan?

Derky
Contacteer:

Bericht door Derky » 18 okt 2011, 10:20

Juud schreef:Maar ik kan dan ook gewoon toespitsen op het subforum waar ik die problemen heb?
Volgens mij niet, maar dat zul je moeten proberen op bijv. een testforum. Maar het is beter om dit niet te gebruiken als het echt niet nodig is. ;)

Gesloten